154 Reacties
één jaar geleden
Ook plussize! 26 jaar, 167 cm e 103 kg. 2 zoontjes (3 en 1) en in september een miskraam gehad. Nu weer zwanger! Ik heb nu een andere VK als bij m'n zoontjes dus ben benieuwd of ik nu moet wegen.. Vind 't allemaal wel prima. Ben wel van plan om wat op m'n eten te letten en zo nu en dan eens te gaan sporten. Leuk om met jullie te kletsen en te horen hoe het bij jullie gaat! 11dec eerste echo 😊 spannend weer en zeker nu na de miskraam.
één jaar geleden
Hier bmi van 31.5 en er gaat gewoon geen gram af. Ik ben dan ook absoluut niet van het sporten.. ik weeg 102 kg en ben 180 cm lang. Hoop niet dat ik weer 20 kg aan kom in de zwangerschap. Maar goed we gaan het zien! Ik heb de hele dag door een honger gevoel ...
één jaar geleden
Hi dames, hoe is t met jullie.
Vraagje.. mijn bmi is 40 en nu door Icsi zwanger. De arts gaf ons keuze of naar vk of in zk te blijven. Dit vanwege hoger risico en dichter bij t vuur zoals ze noemde. Heeft 1 van jullie die keuze ook gehad of werd die keuze gemaakt op basis van je bmi dat je in zk moest blijven? Ik zou zelf t normale van vk voorkeur hebben ook omdat we al zo’n zk traject hebben gehad . Maar waar doe ik goed aan?
één jaar geleden
Reactie op Loesb
Vraagje.. mijn bmi is 40 en nu door Icsi zw ...
Pfff lastige keuze, ik heb hem niet gehad. Maar waar voel jij je goed bij? En anders misschien het met de VK die je wil hebben bespreken hoe die erin staat. Mogelijk dat dit nieuwe inzichten biedt?
één jaar geleden
Reactie op Loesb
Vraagje.. mijn bmi is 40 en nu door Icsi zw ...
Hmmm lastig... Kon ze uitleggen wat de meerwaarde is en eventueel het risico? Dat zou ik denk ik willen weten om het goed af te kunnen wegen.
Ik heb destijds bij mijn eerste kindje de keuze gemaakt om de controle bij de verloskundige te houden. Mocht het toch nodig zijn stuurt ze je toch door. En de bevalling wilde ik destijds in het ziekenhuis doen omdat er dan indien nodig medische hulp om de hoek zou zijn.
Succes met je keuze ♥️
één jaar geleden
Hoi allemaal, ik ben ook een plussize mama, nu ruim 8 weken in verwachting van onze 2e!
Ik ben 163 cm en ik heb geen idee hoeveel ik weeg. De laatste keer dat ik me woog was bij de vk tijdens mijn vorige zwangerschap, ruim 2 jaar geleden...😅 Ik geloof dat ik rond de 90 kg zit, maat 44/46 ongeveer.
Ik ben best veel aangekomen vorige keer (ruim 25kg geloof ik) en na de bevalling is voor mijn gevoel alleen het gewicht van baby, placenta en vruchtwater eraf gegaan😂 Maar dus geen idee of dat klopt. Ik ben niet van het wegen, onze weegschaal is kapot, en ook niet van het sporten. 🥲
Ik ben medisch, maar dit ivm endometriose. Eerste echo was goed, woensdag eerste vk afspraak. Ben benieuwd of ze er wat van gaat zeggen 🫠 Zal sws weer een glucosetest worden!
één jaar geleden
Ik merk vooral dat ik na 1.5 jr Icsi in zk gewoon ‘normaal’ verder wil. De echte risico’s is dan vooral zwangerschapsssuiker geloof ik. Het ligt misschien ook al de vk praktijk of die t zit zitten… ik ga ma ff bellen en informeren. Gedoe.. hou ik niet van, haha. Thnx voor meedenken
één jaar geleden
Reactie op Loesb
Ik merk vooral dat ik na 1.5 jr Icsi in zk gewoon ‘normaal’ verder wil. De ...
Succes en begrijpelijk, wij zitten ongeveer evenlang in een ICSI traject en zijn idd ook blij dat we uit het ziekenhuisgedoe mogen stappen
10 maanden geleden
Reactie op MrsMMP91
Ik heb besteld bij de Bonprix. Leggings, jeans en jurkje. Ze hebben een plu ...
Welke jeans zit lekker van bonprix? Ik had laatst 2 verschillende besteld maar allebei zonder stretch terwijl dat er op stond. Zaten nergens naar
10 maanden geleden
Reactie op Meisjeonbekend1995
Welke jeans zit lekker van bonprix? Ik had laatst 2 verschillende besteld m ...
Ik vind de zwangerschapsjeans van h&m lekker zitten! Hoor van meer mama’s dat zelfs de skinny’s goed zitten. Ik draag zelf wide leg jeans/boyfriend/mom jeans modellen en zelfs daar zit heerlijk stretch in!
10 maanden geleden
Yes hier woog 124 en ben nu 170cm en nu weeg ik 116 ben 9 weken zwanger en ik hoop dat ik meer afval tijdens deze zwangerschap.
9 maanden geleden
Beginnen er hier al dames een een zwangerschapsbuikje te krijgen. Bij mezelf als ik in de spiegel kijk lijkt het vooral een buikje alsof ik weer gewicht heb toegenomen
9 maanden geleden
Reactie op First1
Ja hier precies hetzelfde. Nog steeds ene afdakje hangen van mijn eerste.
...
Tegelijk denk ik dan ook van geen idee wanneer je gemiddeld het echt begint te zien op de goede manier. Ik koop later wel een keer echte zwangerschapskleding die er ook op de juiste manier de focus op legt dan zal het misschien ook anders tonen
9 maanden geleden
Ik sluit ook graag aan! Heb een te hoog BMI en was gestart met een GLI programma, juist ook vanwege de kinderwens. Toch na 3 maanden zwanger geraakt en tot nu toe gaat het eigenlijk best goed! In het eerste trimester zelfs ongeveer 5 kg afgevallen 😅 Tot nu toe gaat alles goed, ook ik moet die suikertest waarvan de VK zei is gewoon standaard vanwege je bmi. Ik voel me niet per se anders behandeld nog daar, maar zie ook wel op tegen die weegmomenten.. En idd de reacties van buitenaf, maargoed zo lang het met mij en de baby gewoon goed gaat heb ik daar lak aan! 🙈 Leuk om in contact te komen met jullie dames!