154 Reacties
9 maanden geleden
Hier ook een mama met een maatje meer, dit wordt ons 4 kindje. We hebben al een zoontje en een tweeling ( meisje & jongentje). Ik heb altijd het idee wat andere vrouwen mooier zwanger zijn dan mij. Gewoon omdat ik een maatje meer heb, zie je het ook minder goed misschien. Dit geeft me altijd een klote gevoel en is niet echt goed voor me zelf vertrouwen. Ik hoefde me gelukkig niet te wegen bij de VK, ze zei wat weeg je ongeveer. Op dit moment zit ik in het ziekenhuis voor de heerlijke suikertest 🤢, 1 van de nadelen van een maatje meer hebben
9 maanden geleden
Hier ook nog te zwaar na m'n eerste bevalling 😅 helaas niet gelukt de kilo's kwijt te raken, nu maar hopen dat ze dit keer minder hard erbij komen.
Nu bijna 14 weken en merk dat m'n kleding niet zo lekker meer zit. Helaas passen mijn 'oude' zwangerschapsbroeken ook niet zo fijn dus op zoek naar nieuwe....
Waar kan ik deze het beste score?
Ben in eerste instantie opzoek naar stretch jeans (flared) maat 44
9 maanden geleden
Vandaag controle gehad en niet hoeven wegen. Lijkt per keer te verschillen. Was allang blij. Bloedwaarden en bloeddruk waren allemaal super netjes. Dus misschien daarom niet.
Ook ik heb een flap hangen, achtergebleven na mijn vorige zwangerschap en was al niet de dunste. Met een zwangerschapsbroek aan lijkt het nu wel meer op een zwangerschapsbuik.
Qua broeken, had nu van de C&A een fijne zwangerschapsbroek gevonden. H&M is onderweg. Die vind ik ook wel fijn.
Zeeman wel erg lekker, maar vind ze mega doorschijnen, niet handig voor werk.
9 maanden geleden
Reactie op Janneke12-21
Vandaag controle gehad en niet hoeven wegen. Lijkt per keer te verschillen. ...
Ik draag bijna standaard fietsbroekjes of een legging onder mijn broeken, zeker nu het kouder is. Dat helpt bij dr Zeeman broeken😝 Heb er van de vorige x ook nog een van Prenatal die onwijs doorschijnt. Eigenlijk alle flared broeken wel hahaha. Had er vorige x een van de Zeeman die echt niet doorscheen, heeeele fijne broek, maar inmiddels aan t scheuren 😭
9 maanden geleden
Reactie op xmelsz
Ik ben vandaag precies 17 weken zwanger van mijn eerste kindje en ben 28 ja ...
Ik ben ook op aspirine gezet, ik loop ook onder controle bij ziekenhuis verloskundige omdat ik een schildklier aandoening heb (dan ben je automatisch medisch) en overgewicht heb. Mijn zus keek ook heel raar van de aspirine want zei zij dat dit tijds haar zwangerschap juist niet mocht, maar het gaat er schijnbaar om dat je het niet zomaar mag nemen en alleen een hele lage dosis (zo als de vk voorschrijft). Heel knap dat je gestopt bent met roken, hou vol ! Geniet ook van je zwangerschap en straf je zelf niet te veel met een dieet, ik loop ook bij een afval programma maar heb daar met de diëtist afgesproken dat zo lang ik elke dag ook goede keuzes maak qua eten en beweging ik ook gerust wat lekkers mag 😂
9 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Ik draag bijna standaard fietsbroekjes of een legging onder mijn broeken, z ...
Goeie! Nooit bij nagedacht eigenlijk
9 maanden geleden
Pfff weten jullie merken die al wat meer lente/zomer kleding in het assortiment hebben? Ik ben me rot aan zoeken nu online maar er is nog veel lange mouwen en gebreide truien.
Ik wil graag tops en t-shirts hebben waar ik mijn huidige open vallende vestjes op kan dragen
9 maanden geleden
Hoi dames, ik heb vandaag de 13 weken echo gehad en gelukkig alles goed! We ...
Klopt niet! Ik ben ook fors & bij mij gaat alles sinds week 9 al via de buik en niet meer inwendig! En ik heb ook aardig wat buikvet.
9 maanden geleden
Reactie op Rooslm1990
Pfff weten jullie merken die al wat meer lente/zomer kleding in het assorti ...
ik heb vorige zwangerschap gewone basic t-shirts van de Zeeman gedragen, 1 of 2 maten groter met mijn jasjes en blazers. De t-shirts hebben ze ook in grotere maten en ze blijven ook mooi in de was. Hadden vorig jaar ook simpele lange mouwloze jurken met split in grotere maten. Normale shirts eentje groter was (net) na de bevalling ook fijn toen alles nog wat ronder enzo was.
9 maanden geleden
Hoi dames, ik heb vandaag de 13 weken echo gehad en gelukkig alles goed! We ...
Probeer er niet teveel op uit doen. Helaas koppelt onze maatschappij gewicht nog steeds aan gezondheid. Je bloedwaarden geven daarin tegen een veel eerlijker beeld. Dus hou je daaraan vast. Probeer voor jezelf op te komen en te genieten van je zwangerschap! You Go! 🥳
9 maanden geleden
Reactie op KMG
ik heb vorige zwangerschap gewone basic t-shirts van de Zeeman gedragen, 1 ...
Ja shirts van de Zeeman, allerlei kleuren. Gewoon 1-2 maten groter. Zijn maar 3 euro en idd ook lekker voor na zwangerschap.
8 maanden geleden
Hoi allemaal, vandaag de 20 weken echo en was helemaal goed 🥰
Wel lag onze kleine man vaak verkeerd, waardoor ze dat ding in allerlei bochten moest wringen. Het deed af en toe echt zeer! Dit kan ik me niet herinneren van de vorige keer. Een vriendin van mij vroeg of ik nu meer buikvet heb, dat het daardoor komt. Dat kan best zijn, mijn buik is nooit echt weggegaan natuurlijk hahaha. Maar ik heb ook endometriose en er zit nu in verhouding tot de 20 weken echo bij onze dochter 3 jaar langer tussen de laatste operatie en de echo. Ik merk dat mijn buik sowieso ook gevoeliger is dan de vorige keer (bijv met fundushoogte voelen etc).
Vraag me dus af; doen buikecho's bij jullie ook zo'n zeer(of ligt het misschien toch aan de endometriose)...? 🤔😅
8 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Hoi allemaal, vandaag de 20 weken echo en was helemaal goed 🥰
Wel lag onze ...
Ik heb hem afgelopen maandag gehad en bij mij ook een niet meewerkend kind, bij mij zei ze dat ik een paar keer moest gaan schudden en springen. Wel een paar keer duwen maar pijn viel mee was meer gewoon ongemak
8 maanden geleden
Ik ben vandaag 20 weken zwanger, dus nog even te gaan. Nu ben ik van een E-F naar een G cup gegaan, en met de buik die begint te groeien is een nieuw badpak geen luxe.. ik had een speciaal zwangerschapsbadpak besteld in xxl, helemaal prima voor de buik, maar véél te kleine cups 🫠 hebben jullie tips qua merken die rekening houden met zowel grotere cupmaat als zwangerschap?
8 maanden geleden
Vandaag mijn eerste set zwangerschapskleding gekocht. Ineens ging het gevoel van een buik vanuit vet naar een zwangerschapsbuik. Wat kleding met je gevoel kan doen
8 maanden geleden
Hi! Ik ben ook plus-size! En flink wat aangekomen tijdens de zwangerschap mijn bmi is 31.
Ik maak mij zorgen over eventuele complicaties, ook heb ik de laatste tijd veel last van hartoverslagen en kloppingen, ik denk dan meteen dat dat met mijn gewicht te maken heeft.
Hebben meerdere dames dezelfde klachten en of zorgen?
8 maanden geleden
Reactie op Marloes-M
Ik ben vandaag 20 weken zwanger, dus nog even te gaan. Nu ben ik van een E- ...
Ik heb een gewoon badpak van een plusmaat winkel (paprika) gekocht in een grotere maat 😂 die heeft mooie grote cups en lekker veel ruimte voor de buik. Je zou ook nog voor een tankini met een hoog broekje kunnen gaan dan kun je vaak wel een top in je cupmaat kiezen.