209 Reacties
4 maanden geleden
Het ligt aan de ligging van je baarmoeder en hoe week je baarmoedermond al is.
Bij mij lag het diep en bleek m'n baarmoedermond potdicht. Ik vond het daardoor vreselijk pijnlijk. Door dit soort verhalen dacht ik dat het niets voorstelde dus ging er heel relaxed heen. Toen het ballonnetje zat zei de verpleegkundige die erbij was dat ik het heel goed gedaan had. Ze bevestigde dat het niet bij iedereen makkelijk te plaatsen is.
Bij elke vrouw is dit dus verschillend. Je kan er amper wat van voelen maar het kan ook behoorlijk pijnlijk zijn :) en alles daartussenin!
4 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Het ligt aan de ligging van je baarmoeder en hoe week je baarmoedermond al ...
Ik had nog geen ontsluiting en het volledige ‘tuutje’ was nog niet verstreken! Je kan met de juiste ademhaling en ontspanning alles een stuk minder pijnlijk maken.
Ik las juist zelf enorm veel vervelende ervaringen, dus dacht er een keer een positief verhaal in de gooien voor alle aanstaande mommy’s to be die dit nog te wachten staat ☺️
4 maanden geleden
Hoeveel weken ben je en waarom inleiding?
Bij mijn eerste had ik 2 jaar geleden een inleiding bij 38 weken omdat ze dachten dat ze een flinke baby was. Tot het prikken van de vliezen ging alles fijn. Na prikken van de vliezen was de pijn niet draaglijk. Remifentanil pompje hielp me ook niet echt. Na 2 uur persen kwam ze toch nog niet uit. Uiteindelijk 5 cm knip en met vacuümpomp uitgehaald. Ze was 3310 gr dus ook niet flink. Ik denk dat de inleiding nog pijnlijker is dan de spontane weeën. Wat ik wel fijn vind dat je gepland heen gaat. Ik wens je heel veel sterkte.
4 maanden geleden
Reactie op mrszuhalyorur
Hoeveel weken ben je en waarom inleiding?
Bij mijn eerste had ik 2 jaar gel ...
Dit geeft niet veel moed voor iemand die nog moet beginnen… Snap nooit zo goed waar dit voor nodig is als iemand blij is dat het begin iig positief verlopen is, maar kan aan mij liggen 😉
4 maanden geleden
Reactie op PaulinaP
Bedankt voor je verhaal! Bij mij wordt het ballonnetje op 1 juli geplaatst, ...
Haha ja ik ga mijn best doen, maar als ik onder mijn ervaring om iedereen wat moed in te spreken nu alleen maar negatieve horror verhalen ontvang, ga ik hem toch verwijderen. Zat net lekker in een positieve flow 🙊🙈
4 maanden geleden
Reactie op SNL93
Dit geeft niet veel moed voor iemand die nog moet beginnen… Snap nooit zo g ...
Ieder lichaam is anders. Ik hoop dat het bij jou minder pijnlijk wordt. Ik moest die keuze toen maken omdat ik geen keizersnede wou. En je vergeet daarna alles ook wanneer ze op je borst ligt. Dus even volhouden en heel veel succes morgen
4 maanden geleden
Heerlijk geslapen met wederom twee paracetamol (gelukkig), ballon lijkt los te liggen hij voelt namelijk weer als een tampon die er ieder moment uitvalt. Ben wel 3x gaan plassen in de hoop dat die eruit viel haha, maaaar hij zit nog! 06:30 uur bellen of er plek is en om 07:00 uur melden.
4 maanden geleden
Succes vandaag! En wat een fijn topic, lekker positief ik hou ervan. Zelf ben ik 4x ingeleid ook met een ballon en heb dit net als jou ook zo ervaren. Dus succes voor alle mama's die ook op deze manier ingeleid worden. De tip van de ademhaling is altijd goed hier moet ik zelf ook op letten.. vergeet dit soms.
4 maanden geleden
Hier 2 x ingeleid geweest en wat minder positief hahha maar babg dacht er uit te komen met arm over ze hoofdje ( kan gebeuren ) voor de rest ging alles prima wel vacium pompje gehad maar als je die kleine erna op je krijgt is het zo voorbij .
Je zit in je bubbel en het komt echt wel goed bevallen doet pijn maar het licht aan hoe je er mee omgaat en hoe je mindset is hoe je het ervaart ik zag het als iets moois .
Me 2 de was ook ingeleid en die was er met 2 uur en 10 minuten inclusief persen amper pijn ervaren en erna liep ik al weer alsof ik niet bevallen was dus mamas laat het op je afkomen 😊 elke ervaring is anders maar je komt er wel doorheen.
Ik wacht nu tot de 3de kleine zig gaat melden 38.2 weken