Om iedereen die wordt ingeleid komende weken even moed in te spreken, mijn ervaring van vandaag en een tijdlijn zodat jullie een beter beeld hebben!
10:00 - Aangekomen in ziekenhuis
10:50 - Klaar met CTG
11:00 - Ballon plaatsen
11:30 - CTG
12:00 - Naar huis en laatste grote boodschappen gedaan voor 2 weken met ballon en partner, licht waggelend achter een karretje 😆
Vandaag waren we dan éindelijk aan de beurt voor de inleiding te starten. Ik was gisteren heel zenuwachtig, maar vanmorgen uitgebreid in de douche gegaan, geschoren, haren lekker gewassen en in de krul gedaan en om 09:45 naar het ziekenhuis gereden. Voelt toch een stuk fijner alles voorbereid en fris.
Eenmaal aangekomen aan de CTG, alles was in orde en toen kwam de verloskundige voor de ballon. Het ging met een plastic eendenbek (heel fijn ipv een ijzeren) en ze gaf aan dat ik goed moest ontspannen. Dit ging echt verrassend goed. TIP: focus je op één punt of doe je ogen dicht, adem 4 tellen in en 7 tellen uit en zorg dat je kaken en gezicht ontspannen zijn.
Verloskundige dacht vruchtwater te zien, dus na 3 minuten de eendenbek er weer uit (ik was hier zoooooo bang voor, door eerdere vreselijke ervaring, maar ze was heel kundig en lief). Testje gedaan, echo gemaakt, bleek niet zo te zijn.
Dus alsnog alles weer opnieuw, maar ervaarde dit niet als vervelend. Het was echt zo gepiept doordat ik zo ontspannen was, leek in een soort bubbel te komen door de ademhaling. Ze brengen eerst het slangetje in en laten daarna de ballon vol lopen, je voelt IETS. Maar echt absoluut geen pijn. Ik vergelijk het met een tampon die niet helemaal goed zit.
Daarna aan de CTG en toen konden we naar huis om af te wachten.
Heb wel wat menstruatie krampen gehad vanaf 13:30 uur, maar doordat ik gister 3x2 paracetamol op had (en vanmorgen ook 2) heb ik een spiegeltje opgebouwd en was het te doen.
Nu inmiddels sinds 18:00 uur om de 8-9 minuten regelmatige krampen, kunnen weeën zijn. Afwachten! Gaan zo lekker slapen en hopen dat morgen (of vannacht al) de ballon eruit kan en ze mijn vliezen kunnen doorprikken.
Hoop iedereen zo wat positieve ondersteuning te geven voor de laatste loodjes!