209 Reacties
4 maanden geleden
TIP! Laat je partner/man/vrouw/vriendin/alle andere opties een logboek bijhouden, ik weet namelijk de helft niet meer! Heel fijn na de bevalling, dan kun je stukjes terughalen voor jezelf 😘 ook al duurde het bijna 20 uur, je bent écht alles vergeten zodra dat kleine frummeltje in je armen ligt!
4 maanden geleden
Afgelopen zaterdag ballon geplaatst, s’nachts rond half 2 kreeg ik weeën. Ballon viel er niet uit, uiteindelijk is de ballon rond 3 uur in het ziekenhuis verwijderd. Wat bleek, ik had al 7 cm ontsluiting. Het kan dus zijn dat de ballon wel zakt maar niet uitvalt, doordat je bekken het klemmen. Onze zoon is trouwens om 6.19 uur geboren, dezelfde nacht.
4 maanden geleden
Reactie op flower1985
Afgelopen zaterdag ballon geplaatst, s’nachts rond half 2 kreeg ik weeën. B ...
Mocht je met de ballon naar huis of moest je blijven, lees verschillende dingen overal
4 maanden geleden
Reactie op Babynummer2-2024
Mocht je met de ballon naar huis of moest je blijven, lees verschillende di ...
Ik mocht met de ballon weer naar huis, sint Antonius ziekenhuis in Utrecht
4 maanden geleden
Mocht je met de ballon naar huis of moest je blijven, lees verschillende di ...
Volgens mij is het inderdaad echt overal anders. De dag die we gaan plannen voor de inleiding start met de ballon inbrengen ‘savonds en de dag erna het verdere beloop. Mag dan niet meer naar huis helaas
4 maanden geleden
Dit brengt me een beetje op een vraag aangezien dit topic specifiek over het plaatsen van de ballon gaat.
Ik moet me op de dag die we as donderdag afspreken ‘savonds melden in het geboorte centrum en krijg dan de ballon geplaatst.
Waar ik beetje nieuwsgierig naar ben is kan het zo zijn dat er ‘snachts al iets gebeurd?
Ik had even zoiets van misschien dat mijn man beter nog een nachtje in ons eigen bed kan slapen om even door te kunnen slapen ipv de oncomfortabele bedbank van het ziekenhuis. Zeker omdat we niet weten hoelang het duurt tot de geboorte en daarna moeten we ook 72 uur ter observatie blijven.
Kan ik mijn man thuis laten slapen nog of kan er al vanalles gebeuren? In dat geval blijft hij gewoon bij mii
4 maanden geleden
Reactie op xsheroon
Dit brengt me een beetje op een vraag aangezien dit topic specifiek over he ...
Ik heb een ballon gehad met 38w bij Maud. Mijn man is toen lekker naar huis gegaan en heeft daar geslapen. Ik kreeg wat ontsluitingsweeen maar dat was t dan ook.
Zolang je vliezen dan nog niet spontaan zelf breken of dat ding er uit valt kun je best nog wel ff met een ballon lopen haha
Ik weet niet hoe ver t is vanaf huis naar t geboortecentrum en of dat je daar überhaupt moet blijven, want vaak mag je gewoon met een ballon zonder medische redenen bijvoorbeeld naar huis 😉 om t daar af te wachten.
4 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Bij een vriendin van mij lag 5 uur later het kind in dr armen ;) dus dat ka ...
Ja naar dit soort ervaringen was ik dus beetje opzoek. Ik kan wel lekker nuchter over alles nadenken dat het wel kan, maar had nog helemaal niet nagedacht dat als het toch ineens heel hard loopt ik hem dus wakker moet bellen en hij terug moet komen naar het ziekenhuis 🥲
4 maanden geleden
Reactie op xsheroon
Ja naar dit soort ervaringen was ik dus beetje opzoek. Ik kan wel lekker nu ...
Toen bij mij het ballonnetje geplaatst was is mijn partner bij mij gebleven. Het was uiteindelijk niet nodig ;) maar dat weet je nooit! Ik zou het voor de zekerheid doen.
4 maanden geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Ik heb een ballon gehad met 38w bij Maud. Mijn man is toen lekker naar huis ...
Dit is ook een reactie waar ik wat mee kan!
Op zich is het niet ver naar het ziekenhuis, kleine 15 minuutjes rijden, hele rustige weg ‘savonds en ‘s nachts gelukkig. Denk dat het uberhaupt lastig in te schatten is hoelang het duurt mocht de ballon er uitvallen of heb ik dat mis?
Ik heb geprobeerd te vragen of ik die nacht niet thuis mag afwachten maar dat was helaas niet bespreekbaar, moet toch echt blijven.
4 maanden geleden
Reactie op xsheroon
Dit is ook een reactie waar ik wat mee kan!
Op zich is het niet ver naar h ...
Bij mij ondanks dat ik al 2cm had is hij er in de nacht niet uitgevallen. Ze hebben m bij mij er uit moeten halen. Maar dat verschilt indd ook per vrouw haha
Als je echt moet blijven dan zou ik me er met een kwartier geen zorgen over maken 🥰 zorgen dat je partner zn telefoon op max volume heeft staan voor jou en dan kun je altijd bellen als ze denken dat je aan de gang gaat haha
Mijn bevalling na t breken van de vliezen tot aan geboorte is minder dan 8 uur geweest dus mocht mijn man toen nog niet aanwezig zijn geweest was er hier in iedergeval nog tijd zat wahahaha
4 maanden geleden
Reactie op xsheroon
Volgens mij is het inderdaad echt overal anders. De dag die we gaan plannen ...
Ja ik lees ook veel verschillende dingen, ook veel verschillende tijdstippen van inbrengen, ik moet smorgens om 9 uur, en dan naar huis en de volgende dag 7 uur melden, maargoed het kan dus ook zo zijn dat er dan die avond of nacht ofzo wat gebeurd
4 maanden geleden
Ja ik lees ook veel verschillende dingen, ook veel verschillende tijdstippe ...
Ja gek is dat eigenlijk he. Dacht nadat ik gereageerd had ineens dst een vriendin van mij bijna 3 jaar geleden een inleiding gehad heeft in hetzelfde ziekenhuis als waar ik ga bevallen. En zij moest ook overdag melden voor het plaatsen en de ochtend erna terug.
Maar mijn indicatie voor de inleiding ligt anders dan bij haar toen dus misschien dat dat het verschil is ook. Ben in ieder geval erg benieuwd hoe het gaat gaan haha
4 maanden geleden
Bij mij wordt dinsdag een ballon geplaatst (ik moet om 09.00 uur bellen en dan zeggen ze hoe laat ik er moet zijn) en dan daar blijven. De verloskundige zei dat het daardoor op gang KAN komen, maar dat ze in principe woensdag vliezen breken en starten met weeënopwekkers. Ik hoop uiteraard het eerste, want ik moet na de bevalling ook nog 24 uur blijven i.v.m. te hoge bloeddruk.. Dus hoe sneller de bevalling start, hoe sneller we naar huis mogen.
4 maanden geleden
Wat fijn om positieve ervaringen te lezen! Ik word 2 juli ingeleid met een ballonnetje, dan zit ik op 41+1 en ben er klaar mee: fijn om niet langer te hoeven wachten en elke ochtend teleurgesteld wakker te worden dat er nog steeds niets is begonnen. De pijn zou ik voor lief nemen, maar het is goed om te horen dat zelfs dat nog heel erg mee kan vallen.
4 maanden geleden
Reactie op WeS187
Bij mij wordt dinsdag een ballon geplaatst (ik moet om 09.00 uur bellen en ...
Succes vandaag!! 🍀😁