Hoi allemaal!
Mijn dochtertje lag in de stuit met 36 weken en na een mislukte versie stonden wij voor de keuze of we een vaginale stuitbevalling of een keizersnede gingen doen. Ik wilde zelf graag een vaginale bevalling proberen en ik toen heb veel rond gekeken online voor positieve verhalen. Echter merkte ik dat er veel negatieve verhalen online staan en ook mensen van bv de zwangerfit of collega's waren erg negatief en zeiden 'dan doe je toch gewoon een keizersnede lekker makkelijk ben je ook zo klaar'. Daarvan raakte ik wel wat onzeker
Ondanks alles heb ik toch een vaginale bevalling gedaan en deze is zeer goed bevallen! Van het spontaan breken van me vliezen, tot een ruggenprik en dan lekker doezelen tot het persmoment. Vooral het herstel ging veel voorspoediger (alleen een knip) dan met een keizersnede. Ze hielden mij en de baby constant in de gaten en er stonden 8 man in de kamer om in te grijpen indien dat nodig was (en ook om er van te leren omdat het zo weinig gedaan wordt). Mijn dochtertje kwam helemaal gezond 3 juli ter wereld.
Ik zou graag vrouwen met een stuitkindje een hart onder de riem willen steken en hier positieve stuitbevalling verhalen willen delen omdat deze online zo weinig te vinden zijn☺️