Ik ben momenteel bijna 5 weken geleden bevallen van ons 2e dochtertje. Ik merk sinds het begin dat het me enorm zwaar valt met 2 kids + een huwelijk. Ik geniet niet meer zo van mijn eerste dochtertje wat schuldgevoelens te weeg brengt, ik heb ook amper tijd voor haar, papa doet bijna alles (klaarmaken, haren doen, haar in bad stoppen, naar bed brengen) ik voel me heel schuldig hierom. Ook met onze 2e dochter vind ik het erg zwaar. Soms komt ze om het halfuur voor een voeding. Na een aantal uur merk ik dat ik het dan niet meer trek. Ik heb last van burn-outs, heel snel geïrriteerd raken en dat reageer ik dan op mn man en oudste kindje af, wat weer voor onnodige ruzies zorgt. Ik ben letterlijk iedere dag wel geïrriteerd om iets kleins terwijl mijn man zo zijn stinkende best doet. Hij doet letterlijk alles wat ik hem vraag en helpt als de beste. Toch kan ik dan snel geïrriteerd raken als er al iets kleins voorvalt.. ik voel me zo enorm schuldig en een zeikwijf. Ik kamp soms zelfs met gevoelens dat mijn kinderen beter af zijn met mijn man, omdat ik toch maar een “waardeloze” moeder ben aangezien ik naar mij gevoel geen betrokken moeder ben momenteel.. ik word hier enorm verdrietig van en als ik erover praat barst ik gelijk in tranen uit zonder dat ik dat wil. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen met deze gevoelens. Ik heb het gevoel dat mijn man vind dat ik mij aanstel, omdat hij aangeeft dat ik alles op de zwangerschap en postpartum schuif, maar we vergeten beiden dat ik “pas” 5 weken geleden ben bevallen.. vallen deze symptomen idd onder een postpartum depressie of stel ik mij aan? Ik ben radeloos😔 heb geen moeder in mijn omgeving waarmee ik kan praten en ik weet niet hoelang ik het zo trek.. zijn er moeders die ook kampen met gelijke symptomen/ervaringen? Ik hoor het graag