9 Reacties
25 dagen geleden
Ik heb nu een week dit gevolgd maar nog geen verbetering. Wel elke keer zelfde tijd. Weet niet of een andere tijd gaat werken maar ik ga dat nog proberen.
Kolf 10 tot 20 minuten.
Rust 10 minuten.
Kolf 10 minuten.
Rust 10 minuten.
Kolf weer 10 minuten.
Ik hoor ook graag andere manieren die werken!
25 dagen geleden
Hoe vaker je je borsten stimuleert hoe meer er wordt aangemaakt. Dit is belangrijker dan de duur die je kolft. Ik deed 10 minuten kolven, 10 minuten rust en dat een uur lang.
Ook kolven meteen na borstvoeding heeft echt wonderen gedaan voor mn productie.
Ook doorgaan met kolven in de nacht is belangrijk om je productie omhoog te houden! Vooral als je baby doorslaapt.
25 dagen geleden
Reactie op Ramanur
Hoe vaker je je borsten stimuleert hoe meer er wordt aangemaakt. Dit is bel ...
En hoe vaak kolf je dan in de nacht? In de nacht heb ik geen problemen vaak haalt ze voeding in ivm mijn terugloop nu, maar soms slaapt ze idd door. Zie het alleen niet zitten om in de nacht te kolven 😩 ja als ik haar aanleg is ze gefrustreerd omdat er te weinig uitkomt en ze dan al “moe” is van al dat zuigen.
25 dagen geleden
Het is zeker waar dat de baby het kan inhalen op verschillende tijden van de dag, maar het niet stimuleren van de borsten voor 8 uur of langer is gewoon funest voor je productie, vandaar. Denk als je om de 4 uur kolft je echt al een heel end komt! Maar als je het maar een keer in de nacht doet is het al beter dan niets. Of zo laat mogelijk voor het slapen en zo vroeg mogelijk bij wakker worden?
Daarnaast heb ik ook gelezen over de '3 month breastfeeding crisis' kun je ook online even opzoeken. Maar de baby moet rond deze tijd leren dat de melk pas na 2 minuten kan komen omdat je borsten overgaan van het continu opslaan van melk naar aanmaken bij zuigen. Dit kan zorgen voor wat frustratie in het begin.
25 dagen geleden
Reactie op Ramanur
Het is zeker waar dat de baby het kan inhalen op verschillende tijden van d ...
Ah zo! Nee ze heeft er tot nu toe nooit 8 uur tussen gelaten. Meer rond de 6 uur af en toe. Is 1x per dag powerkolven genoeg om de productie op gang te houden of moet ik daarnaast nog meer maatregelen nemen zoals na elke voeding kolven? Het aanleggen is namelijk veel stress, hierdoor laat ze steeds los & wilt ze liever de fles. Dus is een beetje lastig. Ik denk dat ik morgen begin met powerkolven 10min kolf- 10 min rust en dat herhalen. Als ik na 3 dagen geen verschil merk denk ik dat ik de switch ga maken. Ik wil heel graag bv blijven geven, maar als het mentaal te heftig wordt wil ik het mezelf ook niet aandoen om te lijden. Merk zelf ook dat mijn dochtertje onrustiger is dan normaal. Heb het liefst ook dat zij gewoon tevreden is. Zit echt in een dubio dus. Ene moment zegt me gedachte “stop gewoon nu en maak de switch zodat mama papa en baby blij zijn” aan de andere kant denk ik “als ik niet tot het uiterste ben gegaan om er alles aan te doen om de productie op te hogen, heb ik gefaald en te snel opgegeven”. Verschrikkelijk die schuldgevoelens…
25 dagen geleden
Je zou ook eens kunnen kijken op de fb groep Fulltime Kolvers.
Ik heb bij de eerste een jaar lang fulltime gekolfd. Het beste (vooral bij lage productie) is zo vaak mogelijk kolven of liever nog aanleggen. In de nacht heb je de meeste (aanmaak van) melk door het prolactine hormoon. Ik zou dan ook wel adviseren om in de nacht te kolven als je echt bv wil blijven geven. En anders na elke voeding kolven.
Daarnaast veel drinken, goed eten, goed slapen helpt allemaal met je productie. Veel huid op huid contact doet ook veel voor je productie. Je hebt ook nog boezemvriendjes die verhogend kunnen werken.
Ik zelf had bij de eerste pas na een dag of 5/6 van meer kolven resultaat. Zou je lijf daarom wel even de tijd geven om te zien of vaker kolven werkt. Als je de tijd er voor hebt zou ik in de ochtend een uur gaan power kolven en in de avond als je bv lekker ontspannen op de bank zit.
Hopelijk lukt het ❤️
25 dagen geleden
Reactie op babymarch2022
Ah zo! Nee ze heeft er tot nu toe nooit 8 uur tussen gelaten. Meer rond de ...
Voor iedereen werkt wat anders het beste. Maar als je zowel afkolft als powerkolft dan heb je wel meer stimulatie. Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van KMG. Ik deed een tijd powerkolven, afkolven, boezemvriendjes, veel noten en kruiden enzo etrn. En dat is echt heel intensief en niet altijd het beste voor je mentale gezondheid. Uiteindelijk is een blije mama een blije baby, dat is het belangrijkste. Niet borstvoeding of kunstvoeding. Ik heb nog nooit een kind of volwassene horen zeggen dat ze een mindere band hebben met mama omdat ze kunstvoeding hebben gehad, haha! Als het leuk is voor jullie beide lekker blijven doen. Als jullie blijer zijn met kunstvoeding lekker daarmee beginnen en knuffelen en genieten van de flesvoedingen ❤️
Je doet het echt super mama!
25 dagen geleden
En soms is de fles die wordt aangeboden ook veels te makkelijk voor de baby waardoor borstvoeding te veel moeite wordt. Je kan ook een fles met een speen met langzamere toevoer kunnen geven. Deze verschillen per merk. Dan moet ze, borst of fles, moeite blijven doen en maakt het de voorkeur voor de fles misschien minder groot.