Hi!
Ik ben dol op prentenboeken! Wij lezen elke avond een paar boekjes voor het slapengaan. Zeker nu met de kleine erbij is het echt een gezellig momentje waarbij we met zijn 4en op ons grote bed nog even een paar boekjes lezen.
Nu heb ik als kraamcadeau een paar bonnen gekregen om nieuwe boeken voor uit te zoeken. Maar er is zoveel keus dat ik soms een beetje overweldigend raak. Daarom vroeg ik mij af, welke boeken zijn jullie favoriet thuis?
Alle boeken van Boer Boris zijn trouwens ook een aanrader! Ook op rijm en ook nog een optie om de muis en vogel te zoeken op elke bladzijde, voor als de kinderen iets groter zijn.
De boeken van Charlotte dematons vind ik prachtig, je kunt er zelf hele verhalen bij verzinnen.
Met tekst is de Leeuw in de muis ook mijn favoriete boek.
En als je al een wat ouder kindje hebt is het boek zonder tekeningen een aanrader.
De Leeuw in de Muis, Gewoon zoals je bent, Dikkie Dik voor elke dag een verhaaltje en inderdaad de Ridder zonder billen. Die laatste vinden we zelf vooral geniaal haha!
Mijn zoontje kiest deze boekjes het vaakst: Joris en de Draak, De Gele Ballon, 10 kleine rubbereendjes, Dikkie Dik, De pinguin die niet van kou hield, De drie biggetjes, De rommelige reus, Kinderencyclopedie
Ik ben idolaat van Frank en Bert (bestaan drie delen van, de eerste (roze) is mijn meest favoriete): heel mooie clou over vriendschap en hilarische tekeningen