15 Reacties

3 maanden geleden

Hij krijgt het binnen via jouw borstvoeding ☺️

3 maanden geleden

Ik gebruik die van Vitakruid voor Baby & Moeder en daarvoor kolf ik elke dag één keer (na de langste pauze) zo’n 20 ML, meng ik die probiotica in en geef ik dat voor de bv. Werkt goed :)

3 maanden geleden

In principe komt het ook door via jouw borstvoeding, maar niet in dezelfde hoge doseringen. Het beste is wel om het direct aan te bieden dmv klein flesje gekolfde melk. Voordeel vind ik dat je kindje alvast went aan een flesje, dat scheelt later weer eventuele problemen, en bij mij geef mn man het flesje zodat ze ook samen zo’n momentje hebben. Ik gooi er ook gelijk de vitamines doorheen :)

3 maanden geleden

Wij gebruiken ook Orthiflor Start en ik geef zelf live borstvoeding. Wij kregen het advies om ‘s ochtends en ‘s avonds een half maatschepje op te lossen in een klein beetje gekookt en afgekoeld water. Dat mengen en met een lepeltje geven. Dat werkt hier heel goed. We zijn nu ruim 2 weken bezig en de krampen zijn echt al een stuk minder.

3 maanden geleden

Vraagje voor degene die dit gebruiken. Helpt het ook tegen kramp? M’n dochter heeft een héél goede stoelgang, maar wel onwijs veel kramp ‘s avonds. Ze schreeuwt echt 2-3 uur per dag de longen uit haar lijf en ik wil er alles aan doen om het te verminderen

3 maanden geleden

Reactie op Tessa_wensmama

Vraagje voor degene die dit gebruiken. Helpt het ook tegen kramp? M’n docht ...
Ja, hier wel. Mijn zoontje had ook echt heel erg last van krampen. Niet alleen ‘s avonds, maar echt na elke voeding. We zijn 2 weken geleden begonnen met Orthiflor en merken zoveel verschil. Hij is nu ruim 4 weken oud, dus de krampjes-piek moet nog komen. Daarnaast hebben we ook Sab Simplex in huis, maar dat gebruiken we eigenlijk niet meer. Voor ons is het dus wel heel helpend.

3 maanden geleden

Reactie op Madelief28

Ja, hier wel. Mijn zoontje had ook echt heel erg last van krampen. Niet all ...
Ja sab simplex heb ik ook. Maar het haalt weinig uit jammer genoeg

3 maanden geleden

Reactie op Madelief28

Wij gebruiken ook Orthiflor Start en ik geef zelf live borstvoeding. Wij kr ...
Zorg alsjeblieft wel dat op het moment dat je de probiotica bij het water stopt, de temperatuur niet hoger dan 38 graden is. Anders gaan de probiotica dood. Overigens hoeft het geen gekookt water te zijn hoor.. :)

3 maanden geleden

Reactie op Tessa_wensmama

Vraagje voor degene die dit gebruiken. Helpt het ook tegen kramp? M’n docht ...
Yes de Orthiflor start is speciaal ontworpen tegen krampjes en heeft hier ook wetenschappelijk bewijs voor.

3 maanden geleden

(Ik werk met probiotica, vandaar mijn reacties 🙈)

3 maanden geleden

Reactie op Malita

Zorg alsjeblieft wel dat op het moment dat je de probiotica bij het water s ...
Wij laten het water echt tot kamertemperatuur afkoelen, maar goed dat je dit even extra benoemt!

3 maanden geleden

Reactie op Malita

Altijd fijn als er iemand reageert die er echt verstand van heeft 😁

3 maanden geleden

Reactie op Malita

Kijk hier was ik naar op zoek!

3 maanden geleden

Reactie op Madelief28

Wij gebruiken ook Orthiflor Start en ik geef zelf live borstvoeding. Wij kr ...
Van wie kregen jullie dit advies? Ik vroeg het vandaag dus aan CB en die gaven aan dat ze het (van wege gebrek aan wetenschapelijk bewijs) niet ‘mochten’ adviseren maar dat we er prima mee konden experimenteren en veel kindjes er wel baat bij zouden hebben. Wat is het idee van die twee momenten op de dag en met hoeveel water mix je het? Echt dat het gewoon op een klein lepeltje past?

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Van wie kregen jullie dit advies? Ik vroeg het vandaag dus aan CB en die ga ...
Ik ben naar een natuurwinkel gegaan waar ik ook al jaren voor mijzelf supplementen koop. De man die daar werkt heeft bizar veel kennis. Mijn huisarts heeft mij ooit naar hem verwezen, zo ben ik bij hem terecht gekomen. Hij gaf aan dat sommige kindjes kunnen reageren op het in 1x toedienen van 1,5 maatschepje, daarom het advies om het op te delen in 2 porties. Ik doe een theelepel water erbij en maak er dan een beetje een papje van. Dat geef ik op het theelepeltje aan mijn zoontje.