17 Reacties
3 maanden geleden
Wat voor een kolf gebruik je? Met mijn eigen kolf kreeg ik in het begin ook er te weinig uit. Toen een kolf van het ziekenhuis gehuurd, toen ging het elke keer een stuk beter. En ik heb ook een lactatiekundige mee laten kijken.
3 maanden geleden
Reactie op pln92
Ik gebruik medela symphony gehuurd vanuit ZH en dan het Maintain programma. ...
Dan zou ik echt een lactatiekundige om hulp vragen. En kolf je elke 3 uur?
3 maanden geleden
Reactie op Framblijtje
Dan zou ik echt een lactatiekundige om hulp vragen. En kolf je elke 3 uur?
Die is geweest. Had niet meer ypsilon dan dat ik om de drie uur mijn baby moet aanleggen of kolven en vanaf 22.00 tot 04.00 uur niets meer moet doen en rust moet pakken dmv slaap
3 maanden geleden
Reactie op pln92
Hoe kolf jij? Met welke schema en hoe/welk programma gebruik jij van de med ...
Ik had opeens uit het niks geen productie meer. Elke drie uur gekolft, in het begin kwam er niks. Na een tijdje een paar druppels en opeens werd het steeds meer. Nu kolf ik niet meer.
Ik gebruikte ook het maintain programma.
Drink je voldoende? Lukt het je om te ontspannen? Heb je geprobeerd om je borsten eerst warm te maken (douche)?
3 maanden geleden
Reactie op pln92
Ik gebruik medela symphony gehuurd vanuit ZH en dan het Maintain programma. ...
Ja ik kan dit ook van harte aanraden! Ik deed 2 dagen lang elke 3 uur voeden voor 15 min. Daarna gaf mijn vriend onze zoon de fles en kolfde ik met de medela. Volgens mij deed ik 5 min maintain programma en 10-15 min het normale programma op maximaal sterkte 6. Ik heb nu een hele goede productie daardoor!
3 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Ja ik kan dit ook van harte aanraden! Ik deed 2 dagen lang elke 3 uur voede ...
Oh ik sloeg trouwens een voeding in de nacht over (dus niet voeden en kolven) voor de rust.
3 maanden geleden
Reactie op Framblijtje
Ik had opeens uit het niks geen productie meer. Elke drie uur gekolft, in h ...
Deed je ook maintain 20 minuten - Toeschietreflex en korte halen steeds om en om? Ik heb dat het even begint en dan stopt het druppelen en druk ik weer op TSR. Ik drink voldoende eet wel slecht (geen eetlust meer) ben wel ontspannen. Warm heb ik nog niet geprobeerd. Hoe die je het nu verder? Snachts ook live? Heb je ook een voorraad bv? Hoe heb je dat kunnen doen?
Na hoe lang kwam je productie weer op gang?
3 maanden geleden
Reactie op pln92
Deed je ook maintain 20 minuten - Toeschietreflex en korte halen steeds om ...
Ik deed gewoon het hele programma volgen, niks tussendoor. En daarna nog, ik dacht 5 minuten, het gewone programma.
Nu voed ik elke +/- 3 uur (of op verzoek als hij eerder komt) live. Sinds eergisteren kolf ik na de eerste voeding in de ochtend. Vandaag was dit voldoende om hem s nachts een voeding uit een flesje te geven. Gisteren was dit niet, dan kolf ik de laatste voeding (rond 23/24 uur) ook nog. Mijn vriend geeft dan het volgende flesje zodat ik ff door kan slapen. Slaap is namelijk ook best belangrijk met borstvoeding.
Mijn productie kwam na 2/3 dagen weer op gang
3 maanden geleden
Reactie op Framblijtje
Ik deed gewoon het hele programma volgen, niks tussendoor. En daarna nog, i ...
Fijn!! Ik ga dat ook even proberen dan. Hopelijk helpt dit en stopt het niet. Kolf je dan de laatste voeding na het geven van bv? Hoe lang duurt live bv bij jou? Geef je beide borsten 1 x?
Slaap gemiddeld 4 uur als ik geluk heb 5 en anders minder :-(
3 maanden geleden
Maar dan kom je maar op 7 voedingen als ik zo reken? Dat is best weinig. Je lichaam gaat alleen meer melk maken als het het signaal krijgt dat er meer melk nodig is, en dat signaal krijgt het van vaak voeden. 3-4 uur ertussen is echt wel lang, misschien ter referentie, mijn kindje is 4,5 week en drinkt zeker 12 keer per dag (en ook 's nachts). Ik zou proberen of je overdag zeker iedere 2 uur kunt voeden of kolven, en 's nachts iedere 3 uur. Je mag ook echt bij iedere kik aanleggen.
Doe je ook al aan wisselvoeden? Als je kindje na borst 1 en 2 niet voldaan is, dan de eerste borst nog een keer, nog niet voldaan? Dan de tweede nog een keer, etc. Net zo lang tot je kindje voldaan is.
3 maanden geleden
Reactie op BijDeMolen
Maar dan kom je maar op 7 voedingen als ik zo reken? Dat is best weinig. Je ...
En voor de kolf, heb je de juiste maat schild? Dus echt je tepel daarvoor opgemeten?
3 maanden geleden
Reactie op pln92
Fijn!! Ik ga dat ook even proberen dan. Hopelijk helpt dit en stopt het nie ...
Ja, ik kolf na de bv. Meestal duurt bij mij een voeding een half uur, moet vaak zn voetjes kietelen omdat meneer niks doet dan 😂. Ik probeer beide borsten maar vaak ligt hij na 1 te tukken.
Hopelijk komt t snel op gang, dat je ook een keertje een voeding s nachts over kan slaan omdat je partner een flesje geeft ♥️