10 Reacties

3 maanden geleden

Hey! Wat enorm vervelend voor je en helaas heel herkenbaar :( Ik heb meerdere borstontstekingen gehad en ben tot de kleine 6 weken oud was meerdere keren behoorlijk ziek geweest daardoor met koorts en pijn in mijn lichaam. Ik heb hiervoor meerdere keren contact gehad met de lactatiekundige en zij gaf mij de volgende tips: - Ibuprofin nemen nemen en dan de maximale dosis en dit ook consequent een paar dagen blijven doen. - Voor iedere voeding een warm compress op je borst en na iedere voeding koelen met doperwten in plastic zakjes met een doek er on heen, dit vormt goed in je bh bh. - Extra vitamines slikken mbt verminderde weerstand. - Voldoende rust nemen zodat je lijf kan herstellen. Ik weet niet hoelang je kolft maar ik kolf nu 20 minuten om de 3,5 uur en dit werkt goed voor mij. Ik ben heel consequent in de tijd en zet hiervoor een wekker want ik voel het meteen als ik niet consequent ben. Nu sinds een week gaat het heel goed en is mijn productie ook weer goed. Hopelijk helpen deze tips jou ook! Succes en sterkte!🍀🥰

3 maanden geleden

Ik heb ook een borstontsteking gehad, ben nu net klaar met mn ab kuur. Links produceert ongeveer 60-70ml per kolfbeurt, rechts easy 120-140. De ontsteking zat bij mij op links en tijdens de kuur was het 40-50 wat ik eruit kolfde. Ik denk dat het langzaam weer op gang komt. De ab kuur moet ook natuurlijk even aanslaan en je lichaam moet de boel opruimen. Daar is het denk ik nu druk mee. Goed de boel leegkolven en anders misschien een lactatiekundige inschakelen. Die hebben vaak fantastisch advies en maybe heeft ze tips om dit een volgende keer te voorkomen?

3 maanden geleden

Ohja en ik gebruik Lecithine, dit schijnt de melk wateriger te maken waardoor de melkklieren minder gauw verstoppen.

3 maanden geleden

Ik heb de vorige keer een flinke heftige borstontsteking gehad. Paar dagen nadat de abkuur was voltooid en alles herstelt was, herstelde mijn productie zich gelukkig ook.

3 maanden geleden

Reactie op KMG

Ik heb de vorige keer een flinke heftige borstontsteking gehad. Paar dagen ...
Oh dat is fijn!

3 maanden geleden

Reactie op Aniekkjj94

Hey! Wat enorm vervelend voor je en helaas heel herkenbaar :( Ik heb meerd ...
Oh wat fijn om te horen! Dankjewel voor je tips! Ga ik doen!

3 maanden geleden

Reactie op Kanzipanzi

Ik heb ook een borstontsteking gehad, ben nu net klaar met mn ab kuur. Link ...
Ja misschien ben ik al te vlug met mijn productie weer goed willen hebben.. zit nu net 2 dagen aan de ab.. ik wil te snel 😅. Ik hoop dat alles aanslaat en dan weer goedkomt. M’n verzekering vergoed de lactatie kundige niet, en helaas laat op dit moment de beurs niet toe om een afspraak te maken.

3 maanden geleden

Reactie op LauraMarijex

Ja misschien ben ik al te vlug met mijn productie weer goed willen hebben.. ...
Geeft niks meid! Lekker rustig aan doen en die productie komt wel weer. Je lijf krijgt veel te verduren met zo’n kuur. Neem lekker je rust. De lactatiekundige is idd niet heel cheap. Jammer dat je verzekering dit niet vergoed. Ik vind eig dat dit in het basispakket moet. Ik snap heel goed dat de beurs het niet toelaat, als t bij mij niet werd vergoed had ik het ook niet gedaan. Gelukkig zijn er dit soort fora waarbij anderen vaak goede tips kunnen delen van hun lactatiekundige of zijn er zelfs lactatiekundigen die advies kunnen delen 🤍 Take your time babe, alles komt goed. Luister naar je lijf en laat het goed herstellen. Alles komt goed 🙌🏼🤍

3 maanden geleden

Reactie op Kanzipanzi

Geeft niks meid! Lekker rustig aan doen en die productie komt wel weer. Je ...
Super lief! Dankjewel!!

3 maanden geleden

Mijn verloskundige gaf toen als tip een elektrische tandenborstel erop zetten. De trillingen kan de melkklieren ook los maken. Hier hielp dat toen