16 Reacties
14 dagen geleden
Ik heb precies hetzelfde! Mijn dochtertje was 3 dec 5 maanden geworden en mijn productie is ook terug gelopen.
Ik wil het heel graag tot 9 maanden volhouden maar op deze manier is het weer heel zwaar.
Misschien kan je pure goat geven? Geitenmelk is makkelijker verteerbaar.. mijn dochtertje heeft hier gisteren voor het eerst een beetje van gehad omdat ik moest bijvoeden.. ze had zoveel honger en ik was al een uur lang op en af aan het wisselen, ik kon niet meer.
En anders misschien pepti? Mijn zoontje had geen koemelkallergie maar intolerantie en krijg na 6 maanden bv ook kv en spuugde ook alles uit. Pepti ging hij heel goed op.
14 dagen geleden
Oh hier precies hetzelfde! Heb de vraag al bij CB en huisarts gelegd. Lijkt verder niet op een allergie maar hij houdt de voeding binnen en 2 uur later projectielbraken en idd daarna relaxed! Heb ook al geitenmelk geprobeerd maar dezelfde heftige reactie van 20ml...
Houdt jouw kindje het eerst wel binnen of meteen Spugen?
Ik ga nu vragen of ik zonder dat we weten of het een allergie is pepti kan proberen of dat dit kwaad kan. Ik heb namelijk geen voorraad meer en kolf me rot maar krijg niet voldoende voor volledig borstvoeding nu dus ik moet echt bijvoeden. Zal laten weten mocht ik een wonderbaarlijke oplossing hebben.
14 dagen geleden
Reactie op Ploen
Oh hier precies hetzelfde! Heb de vraag al bij CB en huisarts gelegd. Lijkt ...
Oh wat vervelend! Wij hebben dus hetzelfde, eerst houdt hij het wel binnen. Maar dan merken we wel dat hij onrustig is. En na een uur of 2 uur spuugt hij alles als een fontein uit…
14 dagen geleden
Trouwens, verder geen tips voor het opbouwen. Hier geprobeerd: mengen met Moedermelk (110 melk 20 kunst) en alsnog overgeven, ook geitenmelk overgeven. Dus de pepti proberen. Puur ongemengd was het ook overgeven. Omdat dit van zulke kleine hoeveelheden al gebeurd leek het mij geen kwestie van opbouwen/wennen. Wel kan het zijn hoe ouder hoe beter ze het kunnen verwerken schijnt. Maar een kleinere portie proberen kan nog misschien kan jojw kindje dit wel verwerken.
13 dagen geleden
Reactie op Ploen
Gek he! Ik ga vandaag pepti proberen en hoor maandag van de kinderarts teru ...
Hopelijk is het met de pepti verholpen en houdt jouw kindje dat wel binnen! Onze zoon heeft verder geen allergische klachten. Ik heb vanavond een flesje met gewone Nutrilon gemaakt, dus niet Duobalans. Daar heeft hij 60 ml van gedronken en tot nu toe nog niet gespuugd…. CB gaf ons ook het advies om de flesvoeding te mengen met johannesbroodpitmeel om te kijken. Als hij het daarmee nog steeds zou uitspugen, dan moesten we ook verder naar de oorzaak gaan zoeken.
13 dagen geleden
Reactie op Ploen
En dit zonder dat je wist of er een allergie oid was?? Fijn dat dit wel goe ...
Ja.. hij spuugde veel / rare kleur ontlasting / veel huilen / huiduitslag / krampen en toen 1 dag pepti was het al een totaal ander kind. Je kan ook een intolerantie hebben ipv allergie.
13 dagen geleden
Reactie op Anrnee
Hopelijk is het met de pepti verholpen en houdt jouw kindje dat wel binnen! ...
Wat fijn! Hier toch de pepti niet geprobeerd omdat op basis van de klachten we eerst naar de allergiepoli moeten op verdenking FPIES. Klinkt alsof jouw kindje moet wennen en kleinere hoeveelheden dus lukt wat fijn!!
10 dagen geleden
Oooh zo herkenbaar dit. Onze kleine krijgt ook sinds een week 1 fles kunstvoeding per dag en spuugt ook alles uit. Gisteren na 2 uur pas en echt flinke golven met slijm. Ook geen idee hoe het komt, want bij borstvoeding spuugt ze vrijwel nooit (of direct een mondje als ze teveel heeft gehad).
8 dagen geleden
Reactie op Frumpie89
Oooh zo herkenbaar dit. Onze kleine krijgt ook sinds een week 1 fles kunstv ...
Ja die van ons ook flinke golven met slijm! Toen zijn we kleine hoeveelheden gaan proberen, maar ook dat spuugt hij na 2 uur uit. Dan is het geen golf vanwege mindere hoeveelheid, maar ook geen succes… We hebben sinds gisteren geprobeerd om borstvoeding en flesvoeding te mixen. Maar dan weigert hij de fles…