8 Reacties

één maand geleden

Wat grappig! Was mij nog niet opgevallen. Eigenlijk is die temperatuurverdeling heel breed. In de zomer kan dat, dan komt het niet altijd zo nauw en kun je je kleintje volgen. Voor mij zit het verschil bij het aankleden in hoe ik de temperatuur beleef, is het een koele zomernacht of een koude herfst/winternacht. En dan kijken naar je baby, vroeg wakker zijn is bv. een teken van kou. Dan kun je bedenken wat je doet; kleden op een koude zomernacht of al kiezen voor de teddy met minder eronder aan. Daar zit ook hetzelfde temperatuurgebied!

één maand geleden

Wij doen nu een dikker shirtje en broekje eronder in vergelijking met toen het nog 20 graden was

één maand geleden

Wij hebben nu al een tijdje de overstap gemaakt naar de puckababy teddy (2tog) met een romper korte mouw eronder

één maand geleden

Ik gebruik nu al wel een dekentje, kort opgedekt. Anders toch het gevoel dat het te koud is. En overweeg de teddy versie van mini (3mnd)

één maand geleden

Ik zou aanraden de tog schema's een beetje los te laten, en meer ook op gevoel te kleden. Je merkt snel genoeg als je kleintje het te koud heeft, maar toch...liever iets te koud dan te warm aankleden bij twijfel! En dan kan je altijd de avond erna een laagje extra doen. Maar voelen (in het nekje) en een beetje logisch nadenken, en je komt al een heel eind ☺️. Hou het schema alleen als een soort leidraad aan als je dat prettig vind. Maar het verschilt ook echt per kindje, dus werkt lang niet altijd wat erop staat!

één maand geleden

Inderdaad schema’s loslaten. Jij kan voelen of je kind het koud/warm heeft. Die van ons slaapt nu in puckababy newborn teddy slaapzak met korte mouw romper eronder en kamer is 19 graden

één maand geleden

Ik heb ook de teddy variant al klaar liggen, misschien daar op overstappen inderdaad.

één maand geleden

Zag het ook ja, maar denk dat het meer te maken heeft met wélke romper (bijvoorbeeld korte mouw of lange mouw of welk materiaal) en wélk pyjama pakje. Oftewel, het mag iets dikker of langer tussen de 18-20 graden. Maar ik kijk hier af en toe even naar als lijdraad en dan pas ik het aan naar wat ik heb en denk dat ongeveer goed is. :) Neem het als een richting en niet als een eis, erbij in de buurt zitten maar net iets warmer/kouder is ook goed als je kind het er goed op doet.