23 Reacties
2 jaar geleden
Hey, ik heb toevallig een boomer en een Maltezer! De boomer is net 1,5 en de Maltezer afgelopen 13 april 1 jaar geworden en ik ben nu bijna 8 maanden zwanger. Het zijn de meest lieve hondjes! Ik kan ook echt niet wachten tot de kleine meid kan spelen met de hondjes! Uitlaten is idd ideaal want ze hebben echt genoeg aan een blokje om! Ook omdat de hondjes relatief klein zijn, kan je ze overal mee naar toe nemen. Ik zal het dan ook zeker aanraden een boomer of Maltezer 🥰❤️

2 jaar geleden
Ja, hier een boomer puppy tijdens de zwangerschap!
Eigenlijk alleen maar voordelen. Ik had wat meer tijd, want ik werkte minder tijdens mijn zwangerschap. En daarbij natuurlijk het verlof, dus ik kon veel thuis zijn. Extra veel buiten wandelen samen.
En samen opgroeien..gewoon prachtig.
Het blijft veel werk ja. Maar dat blijft ook zo als je een puppy neemt terwijl je niet zwanger bent. En denk aan moeilijk dagjes uit kunnen, moeilijk op vakantie etc, dat moet je er voor over hebben.
Succes met je keuze ❤️
2 jaar geleden
Hoi, niet tijdens de zwangerschap, maar wel ervaring met een puppy. Na 8 weken mogen ze uit het nest. Dan is de tijd aangebroken om er als een kind voor te zorgen. Ik sliep s nachts beneden de eerste weken, zodat ik snel met de pup naar buiten kon als het nodig was en hem een veilig gevoel geven. Zindelijkheid is dan echt even de prio. Daarna is het alleen maar leuk en fijn dat hij al gewend raakt met de kinderen vanaf het begin. Ik ben nu 8 jaar verder en vind het echt geweldig hoe onze dochter hem haar beste vriend noemt. Lekker samen spelen, uitlaten, en veel buiten zijn. S Avonds nog een rondje voor je gaat slapen. Heerlijk! Zou het zeker doen, maar dat is natuurlijk geen ervaring 😄
2 jaar geleden
Reactie op jinglebell
Ja, hier een boomer puppy tijdens de zwangerschap!
Eigenlijk alleen maar v ...
Zo zie ik het ook inderdaad! En het verplicht me ook om meer buiten te komen want die beweging heb ik echt nodig. Heb verder ook een dochter van 3. Maar lees zoveel negatieve adviezen🙈 Dus was eigenlijk op zoek naar ervaringen die wel positief zijn! Ik heb zelf zoiets van, ik heb nu ook geen rust😂 Al sinds mijn dochter geboren is 3 jaar geleden plakt ze 24/7 aan mijn zijde en slaapt ze snachts niet altijd lekker door. Veel mensen zeggen namelijk “pak je rust nu het nog kan” maar ik ben gewend aan dit leven☺️
2 jaar geleden
Reactie op BB07
Hey, ik heb toevallig een boomer en een Maltezer! De boomer is net 1,5 en d ...

Ah zo schattig! Ik ben inderdaad echt naar rassen gaan kijken die echt bij een gezin met jonge kinderen passen. Want wij willen heel graag ren hondje! Maar een groot ras of heel actieve hond past dan weer niet bij ons. En een maltezertje of een boomertje lijkt echt perfect bij ons te passen! Het enige waar er volgensmij wat meer werk in zit is het zindelijk maken. Maar dat moet wel lukken voor de geboorte van mijn 3e kindje☺️ Mag ik vragen hoe zij waren als pup? Veel “last” gehad van puberend gedrag bij deze rassen?
2 jaar geleden
Ik heb altijd boomertjes gehad, nu een kruising boomer/dwergpoedel (en een duitse herderkruising hahaha). Voor ons waren de hondjes ook een goede oefening voor het krijgen van kinderen hahaha, want ja eerlijk is eerlijk; er zitten toch aardig wat overeenkomsten tussen 😂
Ik denk eerlijk gezegd alleen wel dat ik als ik jou was wel iets eerder zou zijn begonnen ermee. Je hebt nu nog maar 11 tot 15 weken tot je er echt even een goede week niet volledig kunt zijn voor de pup (tenminste, weet niet of je hem/haar 3 dagen post partum ook al om de 2 a 3 uur kan uitlaten, ik had het in ell geval niet gekund). Ik neem aan dat je wel genoeg andere mensen hebt om hem uit te laten dan, maar honden hechten zich meestal het meest aan 1 baasje, dus misschien is dat dan verwarrend of het hecht zich dan dus aan je man of iemand anders hahaha. Beestje is dan nog niet zo heel lang bij jullie en dan komt er weer een grote verandering aan.
Maar verder snap ik het idee helemaal en vind ik huisdieren ook altijd heel fijn en belangrijk voor kinderen! Onze dochter is ook stapelgek op onze honden en katten 🤍
2 jaar geleden
Wij hadden onze pup (Mopshond) met 3 dagen toen ik na ruim anderhalfjaar proberen eindelijk een positieve zwangerschapstest had.
Ik vond het tijdens de zwangerschap heerlijk om op die manier aan m’n beweging te komen. Maar de eerste weken na de bevalling waren wel pittig met uitlaten etc.
Verder is het fantastisch om te zien hoe m’n zoontje en hond samen opgroeien en echt niet zonder elkaar meer kunnen. Die 2 lopen de hele dag achter elkaar aan (soms ook vermoeiend 😅)
2 jaar geleden
O als je al zover in je zwangerschap bent zou ik denk ik beter net even wachten tot na de bevalling. Maargoed, dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe jij je kraamtijd voor je ziet.
2 jaar geleden
In de week dat ik wist dat ik zwanger was gingen wij onze rottweiler pup ophalen. Ik heb nog nooit zoveel spijt gehad van iets. Alles kwam tegelijk 😅 (verbouwing + peuter puber rondlopen). Inmiddels is de pup 7 maanden en hoort hij helemaal bij het gezin maar ik zou dit nooit iemand aanraden. Ik heb wat afgevloekt haha
2 jaar geleden
Hier een boomer pup als gezinslid toegevoegd een aantal maanden geleden, weliswaar niet tijdens een zwangerschap maar ik werd vlak hierna zwanger van onze tweede (hebben al een dochter van 2). Wij hebben echt voor dit ras gekozen omdat ze heel makkelijk, sociaal en lief zijn en dit is ook echt duidelijk terug te zien!! De pup is super snel uit zichzelf zindelijk geworden ook en kan overal mee naartoe. Echt een enorm lief sociaal beest die gek is op kroelen met onze dochter en nooit vals doet oid. Dus een boomertje is als je het ons vraagt zeker een aanrader met jonge kids!
2 jaar geleden
Reactie op BabyBoertje24
Ik heb altijd boomertjes gehad, nu een kruising boomer/dwergpoedel (en een ...
Mee eens! Ik heb alleen heel lang alle voor en nadelen afgewogen voordat ik bij deze keuze kwam🙈 En nu heb ik zoiets van, nu lijkt me beter dan erna. Ik moet zeggen dat ik sowieso een bezige bij ben. Heb ook 2 bedrijven, 1 zoon van 7 en een dochter van bijna 4. Kids hebben echt veel aan de dieren! Heb ook een kat en konijntjes☺️ Juist door mijn drukke leven zijn mijn dieren echt een rustplek. Voor de een is dat yoga, voor mij is dat de dierenverzorging😂 Ik ben ook 24/7 thuis, want ik werk vanuit huis en plan natuurlijk mijn eigen tijden in. Elke dag plan ik standaard tussen 14:00-19:30 helemaal vrij. Die tijd is voor de kids en dieren. Dus het is wel een weloverwogen keuze☺️
2 jaar geleden
Reactie op Amy1990
In de week dat ik wist dat ik zwanger was gingen wij onze rottweiler pup op ...
Oee een rotweiler lijkt me ook heel pittig🙈 Ik heb me wel eerst verdiept in de rassen en een boomertje is een heel makkelijk en rustig ras! Lijkt me ideaal voor bij ons. En het zorgt ervoor dat ik elke dag even lekker buiten kom.
2 jaar geleden
Reactie op BabyBoertje24
Ik heb altijd boomertjes gehad, nu een kruising boomer/dwergpoedel (en een ...
En ik sta ook volledig achter kinderen laten opgroeien met dieren. Mijn kids helpen ook beide mee met de verzorging ervan. Maar het stimuleert het liefdevol en respectvol omgaan met andere dieren/mensen
2 jaar geleden
Yes! Wij hebben onze toller puppy opgehaald toen in circa 10 weken zwanger was (nog bijna 27). Erg getwijfeld nog even, want het is ook wel een pittig ras (veel uitdaging nodig). Maar ZO blij dat we het gedaan hebben. Ma een miskraam was het erg spannend , zeker in het begin en zij heeft voor zoveel afleiding en positiviteit gezorgd. Vroeger hebben wij thuis ook een Maltezer gehad en die was echt heel erg makkelijk en idd relatief weinig beweging nodig (zeker vergeleken met een toller die we nu hebben).
Heb zelf wel vooraf met mijn vriend afgesproken dat hij vooral de zorg nu op zich neemt, zeker als ik moe ben oid en dat is wel echt fijn. Dus goed om daar vooraf eea over af te spreken samen.
Ben soms emo door de hormonen dat ik echt regelmatig moet huilen als ik naar haar kijk en haar echt niet meer kan missen. Bizar hoeveel je van zo’n beestje kan houden en hoe ze er helemaal bij hoort.
Wij hadden zelfs nog even geannuleerd en zijn er en dag later op terug gekomen. Onze overweging was vooral: we willen uiteindelijk graag een hond en dan wellicht beter juist toch mu, want dan hebben we nog circa 8 maanden voor de opvoeding. Want als de baby er is / peuter is dan is het ook niet het moment.
Succes met het maken van je keuze! Stuur gerust een bericht als je nog vragen hebt
2 jaar geleden
Reactie op Ninon
Ah zo schattig! Ik ben inderdaad echt naar rassen gaan kijken die echt bij ...
Mijn puppy’s waren echt heel snel zindelijk! Als puppy waren ze echt heel lief en sliepen ze eigenlijk bijna de hele dag. Nu ook nog steeds.. ze hebben wel dolle 5 minuten, dan rennen ze als gekken door de woonkamer😂 mijn honden zitten nu nog in de puberteit, maar ik vind het allemaal wel prima gaan! Ik denk bij een goede opvoeding, is het halve werk gedaan. Als puppy constant in de bench doen en laten slapen, 5 minuutjes spelen en ff naar buiten. Dan weer in de bench. Die regelmaat heeft heel erg geholpen! 🥰
2 jaar geleden
Reactie op Suus 1991
Yes! Wij hebben onze toller puppy opgehaald toen in circa 10 weken zwanger ...
Zo denk ik er ook over! Ik heb natuurlijk al een dochter van bijna 4 en een zoon van 7. Maar ik denk inderdaad dat het moment nu beter is dan na de bevalling. Dan kan ik nu eerst wennen aan mijn nieuwe ritme met een hond, en daarna kan ik me aanpassen aan de baby erbij. Ik ben sowieso heel goed met routines en plannen! Moet ook wel met 2 bedrijven🙈
Maar ik was maandag al bij een nestje gaan kijken! We zouden deze week bij nog twee nestjes gaan kijken maar deze puppy heeft ons echt uitgekozen. Een enorme lieverd die meteen bij mij en mijn zoon kwam liggen en knuffelen. De andere pups waren vooral bezig met spelen😋
Dit is onze lieve Louis! We hebben hem 2 dagen en nog geen enkel
Poepje of plasje binnen gedaan. Hij doet echt alles buiten en de nachten slaapt hij ook door tot 6:30! Mijn gevoel zegt dat ik de juiste keuze heb gemaakt🥰

2 jaar geleden
Reactie op BB07
Mijn puppy’s waren echt heel snel zindelijk! Als puppy waren ze echt heel l ...
We waren maandag gaan kijken bij een nestje en zouden eigenlijk nog naar 2 nestjes gaan kijken deze week. Maar een super lief boomer reutje heeft ons gekozen🥰
En het is echt bizar hoe snel hij al meedraait! Loopt meteen goed aan de lijn mee en doet alle poepjes en plasjes al buiten. Ik ga volgende week starten met puppy cursus en ben inderdaad bezig met regelmaat☺️ Ik doe nu even om de 2-3 uurtjes even de straat op en af lopen met hem. En ook standaard na elk eet-moment. Tussendoor slaapt hij. En dat ga ik afbouwen tot natuurlijk uiteindelijk 3x per dag na elk eet moment
Ben tot nu toe wel heel blij met de keuze, wat een lieverd en wat een toevoeging voor het gezin🥰 Ook de kids zijn dolgelukkig
2 jaar geleden
Reactie op Ninon
We waren maandag gaan kijken bij een nestje en zouden eigenlijk nog naar 2 ...
Ahh..heel veel succes en geluk met jullie nieuwe aanwinst. ❤️