7 Reacties

vorig jaar
Toevallig van de week gevuld. Meer als backup. Op de commode kamer staan echt alle spullen. Maar de eerste 6 maanden slaapt ons meisje bij ons op de kamer, dan is op bed snel verschonen wel makkelijk 🙂 luiers, billenzalf, thermometer, hydrofiele doeken en Spuugdoekjes.

vorig jaar
Ik heb deze met het dienblad die er op past gehaald!
Ik gebruik hem als m’n go to nachtkastje/newborn/post partum kast.
Boven op de plank: nachtlampje voor het voeden, waaier en m’n white noise machine die ik altijd gebruik. (Slaap namelijk ook met m’n peuter naast me)
Onder de plank: wat losse dingetjes die ik evt niet veel gebruik.
2 de tray: onderleggers voor bed, newborn luiers, die bakjes van IKEA (die grijzige doorschijnende voor in de badkamer) met daarin: thermometer, luiertapes, watjes en alcohol voor ontsmetten etc, borstcompressen.
Onderste tray: m’n draadloze kolven, melkzakjes
Ik wil vooral alles de eerste week naast m’n bed hebben want ben niet van plan veel eruit te gaan. Hoop de 5-5-5 regel te gaan volgen. Denk dat ik nog wel het 1 en ander aanpas in het karretje maar echt nu al zo blij mee dat ik deze naast m’n bed heb zo met de co sleeper en de kleine erin. Alles binnen hand bereik.
Ik besef nu dat ik er ook even wat hydrofiele doeken in moet doen. Alles om zo min mogelijk op te staan!

vorig jaar
Reactie op coco1109
Ik heb deze met het dienblad die er op past gehaald!
Ik gebruik hem als m’n ...
Wat is de 5-5-5 regel? 😊

vorig jaar
Reactie op Bloempje51
Wat is de 5-5-5 regel? 😊
5 dagen in bed, 5 dagen op bed, 5 dagen naast het bed😊 lijkt me heel moeilijk en heb dit vorige keer na de bevalling ook niet gedaan. Maar door deze regel te hanteren schijnt je herstel toch even wat beter te gaan omdat je dan echt je rust pakt. Misschien doen sommigen het gewoon al en sommige culturen moet je bijv echt heeeeeel lang in bed blijven. Maar ik ben een bezige bij, doe liever alles zelf etc😂
Heb hier een linkje als je er wat specifieker over wilt lezen😊
https://www.whiteoakwellness.com/blog/5-5-5-postpartum-rule

vorig jaar
Jullie brachten me op ideeën want ik had er helemaal niet over nagedacht dat ik op onze slaapkamer eigenlijk helemaal geen plekje heb voor de spulletjes..
Dus ik vroeg aan mijn man of wij niet ook zo'n trolley moeten aanschaffen, maar hij zei (super slim) dat we die spullen gewoon in onze commode kunnen leggen.
We hebben net deze nieuwe commode (slash tv-kastje) en 2 van de 4 lades zijn nog leeg. Maar ik heb er dus helemaal niet bij stilgestaan dat de doekjes en de pampers e.d. gewoon daarin kunnen. 😅
Misschien hebben jullie ook wel ergens zo'n kast(je) op de kamer waardoor je niks nieuws aan hoeft te schaffen. Waar je dus niet bij stilgestaan hebt 😉