Mijn dochtertje van 5,5 week is al sinds de start een moeilijke eter. De eerste 24u na de bevalling heel misselijk geweest, waardoor ze na 2 slokjes al weigerde verder te eten. Uiteindelijk kreeg ze een maagspoeling en begon dan beetje bij beetje te eten, maar nooit echt veel en altijd in stukjes.
Na 2-3 weken begon ze enorm te krijsen tijdens de fles en weigerde ze al sneller nog verder te eten. Door een KMA-geschiedenis bij onze zoon en hele familie van mijn man, al snel overgestapt op verknipte pap en uiteindelijk volledig koemelkvrij. Ook verborgen reflux zit in de familie, dus na 4 weken ook omeprazole opgestart omdat het weigeren en moeilijk eten alleen maar erger werd.
Nu zijn we dus opgenomen in het ziekenhuis omdat ze nog maar 30ml per flesje at en dan compleet weigerde met als gevolg een hongerige, krijsende baby die ook begon af te vallen. Na verschillende onderzoeken is de piste geopend dat ze misschien door al de problemen/pijn in het begin een afkeer van de fles heeft gekregen. Vanaf we ze in de positie leggen om te drinken (halfliggend, rechtop staan, zittend,…) begint ze al te huilen.
Heeft er iemand ervaring met het weigeren van de fles en hoe we dit kunnen verhelpen? Momenteel bied ik elke voeding het flesje aan, maar wanneer ze stopt wordt de rest via een sonde gegeven. Iemand ervaring en tips?🙏
Alvast bedankt!