7 Reacties

2 jaar geleden

Same ik leess mee

2 jaar geleden

Indonesië wordt volgens mij in zijn geheel afgeraden als vakantie als je zwanger bent. Misschien met Bali als uitzondering, maar geen idee hoe ik daar op kom 😂

2 jaar geleden

Indonesië is groot, dus ligt ook per eiland en regio aan de regels mbt bijvoorbeeld malaria. Grote delen in Azië zijn al Zika vrij. Misschien even contact opnemen met GGD. Zij kunnen zorgen voor goed advies op basis van je reis!

2 jaar geleden

Ik ben nu in Indonesië 6+ weken zwanger het wordt in eerste trimester eigenlijk afgeraden.. maar met 4 maanden kan het gewoon zeggen ze dus ik zou het gewoon lekker doen! Je familie die weet wat je wel en niet kan eten en zika virus is geen dreiging in Indonesië. Ik ben nu ook bij familie en verblijf hier 30 dagen we zijn er nu al 11 😋. Enige er is natuurlijk altijd kans op diarree helaas, dus wel zorgen dat je ORS mee hebt. Wat ook handig is is een hepatitis A vaccinatie.

2 jaar geleden

Ik ben een paar weken terug op Bali geweest, toen was ik 6-7 weken zwanger. Heb er eigenlijk niet zo heel erg over nagedacht moet ik zeggen (ik woon in Thailand en ging maar voor een weekje). Maar je hebt natuurlijk wel altijd het risico op ‘Bali belly’ of gewoon een voedselvergiftiging in dit soort landen, dus daar zou ik wel echt mee oppassen. Zelf gelukkig geen last van gehad. Ik zou zoals hierboven wordt gezegd anders even checken met de GGD idd.

2 jaar geleden

Misschien kun je ook nog letten op extra muggenbescherming. Deet mag dacht ik niet, maar je hebt ook voor kinderen en goed bedekken, slapen onder klamboe etc

2 jaar geleden

Ik ben in 2017 naar Indonesië geweest en kwam terug met latente TBC, dit moest zwaar behandeld worden met twee antibiotica kuren die ik 3 maanden moest gebruiken.. weet niet of dit mogelijk is in een zwangerschap. Wil de pret niet bederven, maar ik ga voor onze kinderwens niet meer naar landen waar dit soort ziektes nog echt bestaan en waar deze behandelingen voor nodig zijn.