47 Reacties
één maand geleden
Yes ik heb dit gehad, 10 dagen na de bevalling omdat ik een baarmoederontsteking kreeg van de placentaresten. Ik vind het wel gekkig dat je geen medicatie krijgt, bij mij is de ingreep met spoed onder volledig narcose gegaan. Misschien omdat ik heel ziek was.. herstel ging snel! Beetje menstruatiebuikpijn, verder niks geks. Ik heb wel nog vrij lang bloed verloren (2 weken) maar dit kan ook nog van de bevalling komen. Ik snap helemaal dat je het een teleurstelling vind, ik vond het mentaal ook een dikke tegenvaller :-(
één maand geleden
Reactie op Evaa1991
Ik volg even, bij mij zit er ook nog een rest na ook al een curretage te he ...
Ooh ja dat is echt balen met de vakantie! Wachten ze bij jou ook af, tot 10 weken na de bevalling voor ze het restje gaan verwijderen? 15 oktober duurt ook nog ff😕
Wij gaan in de herfstvakantie weg dus hoop dat het dan klaar is. En bij mij adviseert de arts inderdaad ook van te voren paracetamol.
één maand geleden
Reactie op anniiee91
Ooh ja dat is echt balen met de vakantie! Wachten ze bij jou ook af, tot 10 ...
Hier houden ze 3 maanden na de bevalling aan omdat de ingreep minder risico's heeft wanneer de baarmoeder helemaal is gekrompen legde ze uit. En 15 oktober duurt inderdaad nog even, ik zie er ook erg tegenop. Kan echt niet wachten tot deze nasleep helemaal achter de rug is!
één maand geleden
Ik ben nu 3 mnd postpartum en m’n placenta moest op OK verwijderd worden na bevalling. Na 6 weken geen bloedverlies meer maar hield wel een andere klacht mbt afscheiding. Controle bij gynaecoloog 1.5 week terug: placentarest helaas. Deze wordt er bij mij over ongeveer 1.5 week uitgehaald, ook dmv kijkonderzoek en schraper. Ik mocht kiezen met of zonder roesje; heb voor met gekozen!
één maand geleden
Wat naar! Geen pijnstilling is inderdaad protocol, maar er zijn nu steeds meer vrouwen die hierin tegenin gaan ook op social media enzo, spiraal plaatsen wordt als voorbeeld gegeven. Dus ik zou pijnstilling eisen als ik jou was en je er tegenop ziet!
één maand geleden
Hier helaas ook nog een restje in de baarmoeder. Blijf ook bloedverlies houden. Nu 9 wk geleden bevallen. Als het goed is word ik binnen 2 weken geholpen. Ook dmv camera en grijpertje. MyoSure wordt het genoemd. Is net wat anders dan curretage en kan inderdaad zonder roesje. Wel met pijnstillers voor en na.
één maand geleden
Hadden/hebben jullie naast lang bloeden ook andere klachten? Hier ook bijna 9 weken blijf licht bloeden. Soms stopt het een dag en dan begint het weer.
Heb verder nergens last van. Vorige week controle gehad bij de gynaecoloog (keizersnede) en die heeft met een externe echo mn baarmoeder gecontroleerd, volgens hem leek deze schoon. Maar ik dacht wel kan je dat allemaal goed zien extern?
Hoe is bij jullie vastgesteld dat er nog een restje zat?
één maand geleden
Reactie op Boomklevertje
Hadden/hebben jullie naast lang bloeden ook andere klachten? Hier ook bijna ...
Bij mij is het vastgesteld met een inwendige echo. Ze zagen “iets wits”. Vervolgens is er water in gespoten en tegelijk de echo gemaakt. Daar op zagen we dat “het witte” bleef zitten dus placenta zou zijn.
Ik heb soms helder bloed maar ook vaak bruine afscheiding. Verder niet echt klachten soms even een krampachtig gevoel in mijn baarmoeder dat snel weg trekt.
En de ene dag niks en dan begint het weer. Steeds het idee van nu is het klaar, oh nee toch niet.
één maand geleden
Reactie op Boomklevertje
Bij mij is er ook met een inwendige echo gekeken en inderdaad ook met de watermethode. Ik ervaar eigenlijk geen klachten, heb alleen nog een klein beetje bruin bloedverlies. Dit zou in mijn geval ook kunnen komen door de curretage die ik een paar weken geleden nog heb gehad.
één maand geleden
Inderdaad het gevoel, van jeeh nu is het klaar en dan hop is het weer. Zo frusterend!
Maandag weer controle bij de gynaecoloog, zal dan nog een keer vragen.
Eventuele behandeling zonder verdoving ga ik overigens weigeren. Na 18 uur bevallen en een spoedkeizersnede heb ik voorlopig wel even genoeg pijn gehad in dat gebied..
één maand geleden
Reactie op Boomklevertje
Met een inwendige echo. Ik heb last van geelgroenige afscheiding, zonder dat het jeukt of daarbij andere klachten, bacteriële vaginose is ook uitgesloten bij de gynaecoloog dus dit komt echt door de placentarest. Heel gênant en niet fris, maar gelukkig is er een oorzaak.
één maand geleden
Wat vervelend voor jullie. Ik heb ook steeds lichte bloedingen, zit vaak 1,5-2 weken tussen. Ben 10 weken geleden bevallen en ondertussen voor de derde keer weer zo’n lichte bloeding terwijl ik volledige borstvoeding geef en bij mijn oudste nooit ongesteld ben geweest tijdens de borstvoedingsperiode. Twijfel of er misschien sprake kan zijn van een placenta rest. Zit er bij jullie ook een wat langere periode tussen het lichte bloedverlies?
één maand geleden
Reactie op Flower22
Wat vervelend voor jullie. Ik heb ook steeds lichte bloedingen, zit vaak 1, ...
Vervelend zeg! Bij mij zit er 1-2 dagen tussen steeds.
Nou, ik dacht van dat komt omdat ik geen borstvoeding geef, daarom duurt het allemaal wat langer. Na mijn eerste bevalling duurde het allemaal niet zo lang maar gaf ik wel borstvoeding.
Maar toch niet helaas…
één maand geleden
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Uiteindelijk met 4,5 maand is het verwijderd met inderdaad een camera en een schraper. Het was niet heel pijnlijk maar fijn is anders uiteraard. Er hangt een scherm bij zodat je precies kan zien wat ze doen. Dit had ik beter niet kunnen doen want ben toen ik de kamer uitliep flauw gevallen😅. Ik ben nu ruim 6 weken na mijn bevalling en bloed ook nog steeds flink. Dus ik bang dat het opnieuw raak is.