9 Reacties

2 jaar geleden

Nog nooit van gehoord. Zijn het wel betrouwbare bronnen?

2 jaar geleden

Retinol is hetzelfde als vitamine A en is boven een bepaalde dosis schadelijk. Als al je echo's goed zijn en het zijn 3 druppeltjes zou ik me daar zeker geen zorgen over maken.

2 jaar geleden

Maar uiteraard ben ik geen expert! Dus altijd goed om voor je gemoedsrust gewoon te bellen en vragen

2 jaar geleden

Retinol is een bewerkte vorm van vitamine A. Deze vitamine zorgt voor een rustigere huid (heb dit toen ik heel veel last had van acne) en daardoor wordt dit eigenlijk ook heel goed in de huis opgenomen. Kleine hoeveelheden kunnen geen kwaad zover ik weet maar langdurige gebruik van retinol kan dus wel een opbouw van de a vitamines worden. Vooral als je daarbij ook nog wat dingen eet waar deze vitamines in zitten (te veel lever wat eigenlijk sowieso al wordt afgeraden, zuivel, eieren maar ook bij aardappelen) kan dit een ophoping worden . Voor nu zal ik me geen zorgen maken maar wel stoppen of zeker minderen met deze crème en een andere gaan zoeken waar t niet in zit 😉 Ik kan er bijvoorbeeld niet meer tegen dus ik gebruik eigenlijk liever een vettige crème om mijn huid happy te houden maar ook zeker niet iedere dag haha

2 jaar geleden

Hi, ik ben huidtherapeut. Ik zou je geen zorgen maken, maar wel vanaf nu stoppen met het gebruik. Komt helemaal goed❣️. Pas in grote hoeveelheden en langdurig gebruik kan het schadelijk zijn. Echter veranderd er in jouw huid ook een hoop, daarom is het verstandig het niet te gebruiken. Als je vragen hebt hoor ik het!

2 jaar geleden

Reactie op Sanne0207

Hi, ik ben huidtherapeut. Ik zou je geen zorgen maken, maar wel vanaf nu st ...
Als je tips hebt voor producten die zwangerschapsproof zijn en goed tegen een onrustige huid, hit me up 🥰🥰🥰🥰

2 jaar geleden

Reactie op kinderwens1995

Als je tips hebt voor producten die zwangerschapsproof zijn en goed tegen e ...
Sorry zie het nu pas! Van la roche posay heb je de effaclar lijn. Daar zie ik hele mooie resultaten mee. Ik zou dan als reiniging de effaclar H gebruiken. Als dagcrème de effaclar Duo en als nachtcrème de effaclar H iso biome. De prijs van deze producten is ook erg fijn!

2 jaar geleden

Reactie op Sanne0207

Sorry zie het nu pas! Van la roche posay heb je de effaclar lijn. Daar zie ...
Heel erg bedankt!

2 jaar geleden

Geen zorgen. Deze 3 druppels kunnen geen kwaad. Ook niet als je door zou smeren. Daar is de concentratie veel te weinig voor en bereikt je baby niet eens. Omdat er nog te weinig over bekend is adviseren ze wel altijd in de medische wereld om er tijdelijk mee te stoppen.