28 Reacties
7 dagen geleden
Slaapt ze snachts in eigen bedje/co sleeper?
Ik zou beginnen met
1)opstarten rond dezelfde tijd, bijvoorbeeld tussen 7 en 7.30.
2)om te oefenen (overdag) in bedje te slapen, het beste het eerste slaapje van de dag te proberen. Deze is over het algemeen het makkelijkste. Zo'n 1,5 uur na de nachtslaap met een ritueeltje op bed gaan leggen.
3)letten op wakkertijden, liever te snel wegleggen dan te laat.
Het begin zal even wat vergen van jullie beide.
Ga er bijvoorbeeld naast zitten en leg je hand op haar, maar laat haar het liefste wel liggen. Natuurlijk als ze erg huilt even troosten op de arm, en weer weg leggen etc.
7 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Slaapt ze snachts in eigen bedje/co sleeper?
Ik zou beginnen met
1)opstar ...
Ze slaapt bij mij op de borst en als ze diep slaap leg ik der naast mij! We hebben 1 maand t vol gehouden maar ze huilden echt hele nachten door. En nu slaap ze 8a9 door als ze bij mij in bed slaapt ( maar ze kan niet voor altijd bij ons slapen )
7 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Ah, dan wordt slapen in eigen bedje wat uitdagender! Maar zou gewoon het ee ...
Jaa ik denk dat ik overdag ga beginnen met in eigen bedje en als dag goed gaat ga ik het savond proberen
7 dagen geleden
Mag ik vragen hoe je, je dochtertje weg legt? Op haar rug, zij of buik? Mijn dochtertje kon de eerste weken alleen maar op mij slapen, zodra ik haar weglegde was het een groot drama. Toen ik haar een keer op haar buik weglegde, uren heeft ze direct achter elkaar geslapen. Duidelijk structuur en routine aanbrengen. Vaste tijd van de dag beginnen en consistent bij haar dutjes deze routine uitvoeren.
7 dagen geleden
Reactie op Mom|Dad
Mag ik vragen hoe je, je dochtertje weg legt? Op haar rug, zij of buik? Mij ...
Ik leg der op de rug neer omdat ik t op der buik gevaarlijk vind nog
7 dagen geleden
Reactie op First time mon
Ik leg der op de rug neer omdat ik t op der buik gevaarlijk vind nog
ze slaapt namelijk ook alleen op mensen op der buik. Tenzij ik haar in de nacht van me buik wegleg naast op de rug slaap ze wel door alleen overdag leg ik der weg gelijk ogen open en huilen
7 dagen geleden
Reactie op Mom|Dad
Hoe sterk is ze in haar nekje? En hoe oud is ze? Kan ze zelfstandig haar ho ...
Ze is redelijk sterk ze is wel 3 maanden alleen te vroeg geboren waardoor ze 4800 gram pas is. Ze kan wel der hoofd van links naar rechts draaien
7 dagen geleden
Ze is redelijk sterk ze is wel 3 maanden alleen te vroeg geboren waardoor z ...
Ik zal haar eens op proef op haar buik leggen. Blijf de eerste keer er gewoon bij. Heb je aorosleep? Sommige baby’s zijn gewoon geen rugslapers. Mijn dochter iniedergeval niet. Heeft ze van mij ook, want ik ben ook een buikslaper
7 dagen geleden
Reactie op Mom|Dad
Mag ik vragen hoe je, je dochtertje weg legt? Op haar rug, zij of buik? Mij ...
Ik geef bv op verzoek m'n zoontje is bijna 4 mnd en we hebben nog niks geen ritme. Maar hij komt ook steeds op andere tijden in de nacht waardoor we de dag ook nooit hetzelfde beginnen. Is dit een probleem😅😅
7 dagen geleden
Reactie op Mom|Dad
Ik zal haar eens op proef op haar buik leggen. Blijf de eerste keer er gewo ...
Heb geen aorosleep.. jaa kan t wel keertje proberen alleen vind raar dag als ik midden in de nacht wel op de rug leg dat ze dan wel door slaapt
7 dagen geleden
Reactie op annesv92
Ik geef bv op verzoek m'n zoontje is bijna 4 mnd en we hebben nog niks geen ...
Zij komt ook onregelmatig hoor snacht komt ze niet meer alleen overdag allemaal andere tijden ze drink nog 7 keer ook
7 dagen geleden
Zij komt ook onregelmatig hoor snacht komt ze niet meer alleen overdag alle ...
Ik hoef ik niet gelijk nu een ritme maar naar iets te werken is wel fijn maar denk dat een ritme komt als je kleinte ook beetje zelfde tijden komt
7 dagen geleden
Reactie op annesv92
Ik geef bv op verzoek m'n zoontje is bijna 4 mnd en we hebben nog niks geen ...
Nee is in principe geen probleem. Maar ik weet niet of jou kindje naar de opvang gaat? Maar dan is het juist wel fijn om iets van een ritme te hebben. Maar het is ook helemaal afhankelijk van het kindje. Ik merk dat mijn dochtertje wel baat heeft qua structuur. En het is echt niet dat ik er nooit van afwijk. Want wij gaan gewoon lekker de hort op. Misschien een idee om misschien een vast tijdstip in de ochtend de voeden. Bijvoorbeeld 7 of 8 uur?
7 dagen geleden
Mijn dochtertje slaapt op haar buikje, op haar rug gaat zr echt niet slapen. Ik leg haar nu over dag in haar ledikantje soms gaat eerst huilen maar dan wrijf ik op haar bips en heb ik een witte reus knuffel en valt ze in slaap. Snachts slaapt ze bij mij. Ze wou eerst okk niet anders dan bij mij in de draagzak slapen. Ze is morgen 14 weekjes
7 dagen geleden
Reactie op Emsy13
Ik zou haar gewoon volgen. Dat heb ik ook gedaan ze vinden daarin zelf hun ...
Jaa ik denk dat ik haar ook ga volgen zoals nu slaap zei door in mij bed ben ik al wakker en tot meestal tot half 9 alleen overdag slaap ze indd. Op bij en in de draagzak maar werk gelukkig vanuit huis! En ze slaap gelukkig ook bij omas en tante zodat ik toch me handje vrij heb soms
7 dagen geleden
Reactie op Emsy13
Mijn dochtertje slaapt op haar buikje, op haar rug gaat zr echt niet slapen ...
Jaa ik wil dat ook overdag keertje proberen toch eigen bedje ik heb ook zo otter die ademt en baarmoeder geluiden maakt hopelijk is dat wat
7 dagen geleden
Jaa ik wil dat ook overdag keertje proberen toch eigen bedje ik heb ook zo ...
Jaa zou fijn zijn. Ik ben benieuwd of dat wat werkt. Vaak heeft het even de tijd nodig. Bij mijn middelste die wad te vroeg geboren heeft het 6 maanden geduurd. En daarna volledig in haar eigen bedje. Was meer voor mij wennen dan haar daarna haha