28 Reacties

7 dagen geleden

Reactie op Emsy13

Jaa zou fijn zijn. Ik ben benieuwd of dat wat werkt. Vaak heeft het even de ...
Ja mij dochter is ook te vroeg dus wil haar ook de tijd geven om inderdaad te wennen

7 dagen geleden

Wat een lastige start voor jullie samen is dat geweest. Heel begrijpelijk dat ze je dan graag dicht bij haar nodig heeft om rust te voelen. Hoe oud is ze nu? Let goed op wakker tijden. Slaapt ze nu op je of naast je? In kleine stapjes haar helpen dat ze zich fijn voelt in haar bedje is dan fijn. Eerst heerlijk knuffelen, en kleine routine (gordijnen dicht doen, liedje zingen, knuffelen). Je kunt bijvoorbeeld eerst slaapjes af te toe naast haar slapen. Bij mij lukte dat door de co-sleeper fijn. Oefen ook eerst met een dutje per dag. Het ochtenddutje kan vaak het beste lukken. Wanneer een aantal dagen het dutje naast jou lukt, probeer je langzaam wat afstand te nemen. Bijvoorbeeld door haar in haar bedje te leggen, maar nog in de kamer te zijn, of op de gang of de kamer ernaast. Dicht in de buurt, zodat wanneer ze het toch lastig vindt je in de buurt bent om haar gerust te stellen. Zo langzaam oefenen, totdat ze ook de rust voelt als ze alleen slaapt in haar bedje. Een gedragen shirt van jou naast haar bedje leggen kan soms ook fijn helpen. Vertrouwd geurtje :)

7 dagen geleden

Reactie op TamBlo

Wat een lastige start voor jullie samen is dat geweest. Heel begrijpelijk d ...
Jaa zeker een lastige start ze is nu 3 maanden ze is een maand te vroeg geboren ze slaap altijd op mij! Tenzij ik nacht wakker word dan lag ik haar naast me en slaap ze wel door alleen super onrustig

7 dagen geleden

Reactie op First time mon

Jaa zeker een lastige start ze is nu 3 maanden ze is een maand te vroeg geb ...
Officieel is ze 2 maanden nu

7 dagen geleden

Onze dochter is inmiddels 12 weken en is 2x opgenomen geweest. Hierdoor wil ze ook het liefst dag en nacht alleen bij ons slapen. Toevallig hebben we hier vorige week over gesproken met de kinderarts. Die gaf aan dit gedrag voortkomt uit de opnames en we alles gewoon rustig aan moeten doen. Ik had zelf namelijk sterk t gevoel dat we er voor moesten zorgen dat ze in haar eigen kamer sliep, overdag in bed sliep etc. maar voor nu is t belangrijk dat we haar proberen te volgen en rustige stappen ondernemen. Denk aan in een nestje op de bank slapen en daarna rustig verder bouwen. Vanuit daar bouw je ook een ritme op, maar probeer niks te overhaasten! Wij krijgen vanuit het zienenhuis ook een coach die een keer thuis komt mee kijken en evt tips kan geven, misschien is dat ook een idee voor jullie mocht je nog in contact staan met het ZH? Tips die ik voor nu wel heb zijn; co sleeper verwarmen met kruiken, zo gaan ze van een warm lichaam ook in een warm bedje. Een hydoriele doek bij je dragen zodat je die in het bedje kan leggen en ze je geur kan ruiken, inbakeren en white noise

7 dagen geleden

Reactie op Mom|Dad

Nee is in principe geen probleem. Maar ik weet niet of jou kindje naar de o ...
Ja nee de kleine gaat niet weg. Ik help mijn man mee in het bedrijf maar dat is minimaal. Ja maar hij kwam vannacht bijvoorbeeld 2 u en 5.30 dan ga ik hem lijkt me niet wakker maken half 8/ 8 uur? En zo is het steeds iedere nacht weer anders ene x 1 nachtvoeding andere x 2keer. Hoop toch zo dat we gauw in iedergeval de nacht voeding eraf hebben

7 dagen geleden

Reactie op Romyyyyyyy

Onze dochter is inmiddels 12 weken en is 2x opgenomen geweest. Hierdoor wil ...
Dat is een goeie we lopen zeker nog in t ZK voor na controle ik ga het daar zeker met hun over hebben! Helaas word ze zelf in t nestje naast me wakker en verwarm alles al voor t bedje t nestje! Maar niks blijkt t werken inbakeren gaat ze huilen