15 Reacties

2 maanden geleden

Ik vraag me dat ook af bij mijn kleine van 4 weken . Ik lees mee

2 maanden geleden

Die van mij 5 weken oud ook en is zich vol aan het drinken elk anderhalf uur op het moment 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Chan98

Die van mij 5 weken oud ook en is zich vol aan het drinken elk anderhalf ...
Jaaa wil graag een ritme creëren maar goed, als die slaapt en slaapt door wil ik hem niet wakker maken. Maar als ik dat niet doe is mn hele ritme weer weg…

2 maanden geleden

Reactie op Chan98

Die van mij 5 weken oud ook en is zich vol aan het drinken elk anderhalf ...
Had ik ook! Ben over gegaan op kruidvat content en doe nou johannes broodpitmeel er iets doorheen. Werkt top!

2 maanden geleden

Schat een baby van 5 weken heeft ook geen ritme. Dit gaat pas komen rond gemiddeld 6 maanden.

2 maanden geleden

Bij onze dochter hebben we vanaf 6 weken een schema geïntroduceerd, binnen 2 dagen zat er prima op (ze sliep toen al door). Ons zoontje is 6 weken 2 dagen en slaapt nu nog niet door en ik merk zelf dat ik nu niet per se behoefte heb aan een schema, dus we laten het nu gewoon nog even. Geen idee wanneer ze dus zelf een schema maken zeg maar.

2 maanden geleden

Volgens mij pas vanaf 10 á 12 weken gaan ze dag / nacht ritme creeëren. Ons zoontje is nu 7 weken en wij zitten nu op 5 voedingen per dag. Wat eigenlijk wel altijd op vaste tijden is. Soms komt die snachts nog en dan geef ik gewoon een extra flesje maar dan minder dan normaal.

2 maanden geleden

Een ritme met zo'n jonge leeftijd lukt ook nog niet. Dat duurt echt nog wel een tijdje. Bij mijn middelste heeft het ook 6 maand geduurd. Ik zou gewoon je kindje gaan volgen. Uiteindelijk wanneer ze er aan toe zijn creëren ze zelf ook wen patroon die je kan volgenden. Dus nog even geduld. Mijn jongste is morgen 4 weekjes en ik volg haar gewoon, ondanks ik nog 2 kids heb lopen.

2 maanden geleden

Reactie op Charis91

Volgens mij pas vanaf 10 á 12 weken gaan ze dag / nacht ritme creeëren. On ...
Voedingen van hoeveel cc als ik vragen mag?

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Voedingen van hoeveel cc als ik vragen mag?
Wij zitten nu op 5 x 150 ML. Hii weegt precies 5 kilo en is 7 weekjes. Als die snachts komt geef ik 60 of 90 ml. Ligt een beetje aan hoelaat die komt 🙈 Overdag zitten we op 7:00, 11:00, 15:00, 19:00 en 23:00

2 maanden geleden

Reactie op Charis91

Wij zitten nu op 5 x 150 ML. Hii weegt precies 5 kilo en is 7 weekjes. Als ...
Ons zoontje was gisteren precies 6 weken en woog toen 4750 dus dit schema is misschien voor ons ook wel iets om naartoe te werken. Thanks!

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ons zoontje was gisteren precies 6 weken en woog toen 4750 dus dit schema i ...
Op hoeveel voedingen zitten jullie nu?

2 maanden geleden

Ja toch nog wel elke 3 uur, dus toch wel 8 voedingen nog 🫣 Maar misschien kunnen we de inhoud langzaam opbouwen, zodat we de frequentie kunnen afbouwen. Dus dan van 120 naar 130, 140.. En dan hopen dat hij er zelf steeds iets langer mee kan doen & er dus iets langer tussen komt te zitten.

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ja toch nog wel elke 3 uur, dus toch wel 8 voedingen nog 🫣 Maar misschien ...
Wij zaten eerst op 7 (inclusief nacht ) voedingen van 120 ML en zijn toen naar 6 voedingen gegaan waarvan 5 overdag van 150 ML. Ging opzich best prima. Nu slaapt die 1 uur na de voeding tot de volgende voeding. Gaat best goed 😄

2 maanden geleden

Wij hebben al een ritme gecreëerd toen de kleine 2 weken oud was. Voeden nu overdag op vaste tijden en in de nacht op verzoek. Het is dus zeker wel mogelijk om een vast ritme te creëren alleen zal je dan af en toe je kindje wakker moeten maken of een tijdje moeten rekken qua voeding.