18 Reacties

10 dagen geleden

Beginnen met een vaste tijd in de ochtend en als je dan om de 3 of 4 uur voed. Dit aan houden. En een wakker tijd van 1,5 uur ongeveer. Dan kom je vanzelf in een ritme. Hier zit er tussen slaapjes en voedingen wel wat speling dus we houden niet te strak vast aan het ritme mr iig richtlijnen oor de dag.

10 dagen geleden

Ik wil hier ook mee beginnen. Denk maar een wekkertje zetten op vaste tijden en dan voeden.

10 dagen geleden

Wij beginnen de dag altijd om 07.00 uur en dan geven we ook het eerste flesje. Vanuit daar stellen we steeds 3 a 4 uur verder voor de volgende voeding. Qua slapen houden wij 1,5 uur wakker aan en dan weer naar bed. 🥰

10 dagen geleden

Ik wacht nog even tot de klok verzet is en begin dan

10 dagen geleden

Ik zet standaard de wekker om 06:30 en geef hem 07:00 de fles. Ook al slaapt die, ik maak hem wel wakker, dit doe ik nu al +- 3 weken en bevalt super goed! Hij krijgt 5 flessen op een dag en de laatste fles is rond 21:15/21:30. Daarna na bed en slaapt die door.

10 dagen geleden

En dan komt sprongetje 4 en dan is het ritme weer anders. Iedere dag zelfde tijd wakker worden helpt wel een beetje

10 dagen geleden

Reactie op lysanne74

Ik zet standaard de wekker om 06:30 en geef hem 07:00 de fles. Ook al slaap ...
Hoeveel ml geef je? En als hij om 9 uur slaapt, hoe laat wordt hij wakker in de ochtend?

10 dagen geleden

Reactie op MoedigeBos436408

Wij beginnen de dag altijd om 07.00 uur en dan geven we ook het eerste fles ...
Hoe lang slaapt je kindje overdag?

10 dagen geleden

Ik geef al sinds hij 5 weken oud is voeding via vast ritme. We zitten nu op 7.30 / 11.00/14.30/18.30/22.30. ik hou hierin een speling van een half uur aan. Als hij slaapt die ik de fles iets later heeft hij meer honger iets eerder. Maar de nieuwe voeding is wel weer om de vaste tijd zoals hierboven benoemd. Ben nu ook bezig met een vast slaapritme. Elke dag om 9 uur naar bed max een uurtje. En dan rond 12 uur weer slapen. Soms in bed soms wandelen. En dan eind van de dag een kort dutje beneden. Ons doel is om hem vanaf vanavond om 19.00 uur naar bed te doen en dan weer wakker te maken rond 22.30 voor de kleine avond voeding.

10 dagen geleden

Reactie op Mirra roha

Hoeveel ml geef je? En als hij om 9 uur slaapt, hoe laat wordt hij wakker i ...
Ik geef 180cc per fles. Dus hij krijgt 1000cc over 5 flessen verdeeld. Ene keer maak ik hem om 06:45 wakker maar vaak word die zelf wel rond 06:15/06:30 wakker en slaapt rond 21:45/22:00.

10 dagen geleden

Reactie op lysanne74

Ik geef 180cc per fles. Dus hij krijgt 1000cc over 5 flessen verdeeld. Ene ...
Huh 180 x 5 is toch 900?

10 dagen geleden

Reactie op lysanne74

Ik geef 180cc per fles. Dus hij krijgt 1000cc over 5 flessen verdeeld. Ene ...
Oh netjes, mijn zoontje van 3 maanden drinkt niet meet dan 100 ml

10 dagen geleden

Reactie op Popje1607

Huh 180 x 5 is toch 900?
Ja met 6 schepjes voeding zit die op 200cc per voeding

10 dagen geleden

Reactie op Mirra roha

Oh netjes, mijn zoontje van 3 maanden drinkt niet meet dan 100 ml
Mijne houd van eten, hij krijgt ook voeding voor hongerige babys en johannes broodpitmeel erdoorheen. Ik was zelf ook een hongerige baby dus zit in de genen😂

9 dagen geleden

Reactie op lysanne74

Ja met 6 schepjes voeding zit die op 200cc per voeding
Oh mij is altijd verteld te rekenen zonder voeding erbij.. puur alleen het water rekenen

9 dagen geleden

Reactie op Popje1607

Oh mij is altijd verteld te rekenen zonder voeding erbij.. puur alleen het ...
Oh bij mij juist ook met de schepjes😂

9 dagen geleden

Reactie op lysanne74

Oh bij mij juist ook met de schepjes😂
Verwarrend haha

9 dagen geleden

Echt een eeuwige discussie dat. 🍼🤣🤣