12 Reacties
één maand geleden
Mijn ervaring is dat het ritme vanzelf ontstaat als het zover is 🤗
Ik sta meestal een uur voordat we moeten gaan op (heb wel 3 kleine kids). Maak dan eerst mezelf klaar en vervolgens zorg ik dat de oudste 2 kleding aan hebben en tanden hebben gepoetst etc. Vervolgens maak ik de baby wakker, kleed hem aan en gaan we naar beneden waar ik eerst de baby voedt en vervolgens een boterham smeer voor de oudste twee. En dan gaan we met z’n allen ontbijten. En dan brengen we de oudste naar school etc.
Ik zorg wel dat ik savonds de tafel al gedekt heb en voor iedereen kleding klaar heb gelegd
één maand geleden
Ja wakker maken om 07.00 inderdaad. Elke ochtend op hetzelfde moment starten ook al was de laatste voeding om 5 uur. Zo ontstaat er ritme.
Hier kwam hij om half zes voor een fles. Volledige fles opgedronken. Vervolgens starten we de dag om 7.30 uur en geef ik een halve fles. Ik kan altijd bij maken als het nodig is.
Hetzelfde met in de avond. We eindigen de dag ook altijd met een laatste voeding rond half 11. (Dus ik zal snel de fles geven nu)
Succes en fijne avond.
één maand geleden
Ritme komt vanzelf, waarschijnlijk gaan ze op de opvang mee in het ritme van je kindje de eerste periode.
Houd er wel rekening mee dat er op de opvang voor 9:00 vaak geen tijd is om te voeden. De aanwezige pm’er is dan vaak alleen op de groep dus die heeft dan geen tijd voor voedingen.
één maand geleden
Wij hebben inmiddels wel een ritme maar in principe is dat niet perse nodig voor de opvang. Tenminste niet de opvang waar mijn dochter heen gaat. Ze hebben bij het intake gesprek gevraagd hoe onze dag loopt.. dat was toen nog: een fles als ze wakker wordt, nooit een vaste tijd, en ze valt in slaap als ze moe is, en krijgt na 3 uur weer een fles. Enigste wat ik dus door hoef te geven als ik haar bij de opvang breng is hoe laat ze haar fles heeft gehad en verder gaan ze vanaf daar door
één maand geleden
Reactie op Tessa_wensmama
Wij hebben inmiddels wel een ritme maar in principe is dat niet perse nodig ...
Hier hetzelfde, nooit een ritme hoeven creëren voor het kdv. Ze hielden meestal zelf een ritme aan per baby of waar mogelijk gewoon 4 dutjes. Onze dochter deed alleen hazenslaapjes dus daar moesten ze wat meer maatwerk aanbrengen.
één maand geleden
Ik zou hier nu niet mee beginnen hoor!! Er kan nog zo veel veranderen in een maand. Als je zo moet werken en hij slaapt dan maak je hem gewoon wakker wanneer dat nodig is. Net als voor jezelf zeg maar een wekker gezet wordt. En dan houdt je voor de opvang gewoon globaal het aantal uren aan voor de volgende voedingen. Ze hebben echt geen strak schema nodig. Ze kijken ook naar wat een kind nodig heeft op dat moment. Als ze maar een richtlijn hebben
één maand geleden
Reactie op JML1995
Ik st ...
Wow jij kan in een uur jezelf en 3 kids klaarmaken? Dat vind ik echt knap!!!
één maand geleden
Reactie op Meisjeonbekend1995
Wow jij kan in een uur jezelf en 3 kids klaarmaken? Dat vind ik echt knap!! ...
Haha ja! Maar leg dus wel de avond daarvoor alles klaar. En mijn “make up routine” duurt maar 5 minuten 🤣 en de oudste van 4 kleedt zichzelf aan als ik die van 2 aankleed 🤗
één maand geleden
Reactie op JML1995
Haha ja! Maar leg dus wel de avond daarvoor alles klaar. En mijn “make up r ...
Nou respect haha!!!
één maand geleden
Reactie op JML1995
Ik st ...
Oh haha. 1,5 uur redt ik net niet hoor. Uur en 15 minuten doen we hier. Ik ben ook binnen 5 minuten klaar hoor. En soms maak ik me op werk pas op (bij de oudere 2, nu nog niet aan het werk)