36 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Nee dat niet. Ik vind het niet spannend om met hem naar buiten te gaan, ik ...
O oké, zo. Ja, dat vind ik dus ook heel lastig, ja. Echt dat plannen met een kindje 🤯 Met je partner erbij gaat nog wel, maar in je eentje?!? Ik kom bijna niet de deur uit in de ochtend (alleen als ik een afspraak heb), als ik een wandeling oid maak, dan is het in de middag 🙈
Dus nee, heel herkenbaar, maar geen tips dus 😬 Hoewel ik ook daarbij het idee heb dat het steeds makkelijker wordt naarmate je kindje ouder wordt en jij dit vaker doet.
2 maanden geleden
Stap voor stap. Een ding steeds toevoegen aan je dag. En een half uur voor je weg moet of iemand ontvangt even de wekker. Dan kan je nog even wat te drinken geven, of jezelf klaar maken, of iets dergelijks. Dat geeft mij rust in ieder geval. Wellicht helpt het!
2 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Wauw, wat fijn zeg. En hij laat het gewoon toe dat je hem overdag in z’n be ...
Zo herkenbaar, hier precies hetzelfde
2 maanden geleden
Reactie op dolfijntjes34
Zo herkenbaar, hier precies hetzelfde
Vandaag ook weer. Ik had hem in z’n co sleeper gelegd, hij werd even wakker dus bleef er even bij en toen viel hij al gauw weer in slaap. Hij was heel moe. Ik heb nét even kunnen douchen en toen werd hij alweer wakker en toen lukte het ook niet meer om hem te troosten. Heb het twintig minuten geprobeerd maar hij huilde alleen maar harder dus hij slaapt nu toch weer bij mij in de draagzak….
2 maanden geleden
Wij hebben hier zeker een vast ritme, is volgens mij heel belangrijk voor kinderen. Ik doe het voeden elke dag om dezelfde tijd. Kan natuurlijk wel een half uurtje verschil tussen zitten ofzo. Sta elke ochtend zelfde tijd op. Schone luier altijd voor de voeding aan. Savonds zelfde tijd altijd naar bed. Ze is nu 8 weken en slaapt in de nacht al 7 uur achter elkaar. Bij mijn oudste ook binnen 2 maanden sliep ze ook door. En ik gebruik voor het slapen het voedingskussen. Daar slaapt ze altijd in. Niet elke keer op een andere plek leggen. Zo gaan ze snel doorhebben dat ze op die plek moeten slapen. Het werkt hier echt goed! Dus ritme is hier wel echt een uitkomst. Maarja, niet alle babys zijn natuurlijk hetzelfde. Het moet voor jou baby ook fijn zijn natuurlijk!
2 maanden geleden
Ik geef afgekolfde melk, ze heeft zelf beetje haar ritme gecreëerd.
Ik geef haar elke drie uur eten, heel soms vraagt ze er eerder/later om.
Zij word meestal tussen 7/9 wakker, dan 12/15/18/21/01. Vaak verschuift alles een halfuurtje/uurtje maar rond 2 uur in de nacht ligt ze vaak al echt te slapen en word dan weer 7/9 wakker. Ook als ik bij iemand ben of de deur uitga probeer ik dit wel aan te houden, dit geeft ons veel (nacht) rust.
2 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Vandaag ook weer. Ik had hem in z’n co sleeper gelegd, hij werd even wakker ...
Dit heb ik ook, hoor
één maand geleden
Reactie op NathhA
Wij hebben hier zeker een vast ritme, is volgens mij heel belangrijk voor k ...
Hoe doe je dit?! Mijn dochtertje is 8 weken, ik geef bv.
Voeden op vaste tijdstippen? Ze drinkt overdag ongeveer om de 3 uur, maar regelmatig komt ze na 2 uur. Gigantisch overal naar happen, speentje werkt dan niet (als ze kramp heeft vaak wel), wiegen, sussen, zingen, alles wat bij kramp vaak wel werkt, werkt dan niet behalve aanleggen. Kan dr dan toch moeilijk laten krijsen voor een uur.. dus dan schuiven alle volgende voedingen ook op en bestaat er geen ritme..
Zelfde met vaste tijd naar bed en houden aan wakkertijden. Hoe dan?! Ik krijg het niet voor elkaar haar weg te leggen overdag (in principe altijd co-sleeper, maar ook bij pogingen met kinderwagen zelfde verhaal). Altijd krijsen. Half wakker weg gelegd, wakker weg gelegd, diepe slaap weg gelegd, met speentje (maar die valt dan na een paar minuten en dan is ze weer klaar wakker), alles al vaak en lang geprobeerd en blijf het ook geregeld opnieuw proberen. Conclusie is dat ze altijd in de draagdoek zit, maar krijg dus zeer weinig voor elkaar. Zorg wel dat als ze echt wakker is ze in de box ligt en als ze begint te gapen knoop ik haar weer vast.
Wegleggen savonds lukt alleen na een voeding. Als ik geluk heb rond 9/10, maar bij pech gaat ze dan krijsen en wordt het pas rond 12 na de volgende. Eerder dan 9 weigert ze sowieso altijd.
En dan snachts ook iedere 2,5/3 uur voeden.
Vraag me vaak af of ik iets fout doe, of dat ik gewoon pech heb... En vooral hoe je het voor elkaar krijgt dingen op vaste tijden te doen, als je baby zich er zo extreem hard tegen verzet (beetje huilen is oke, maar echt volledig keihard aan).
één maand geleden
Reactie op barbzz
Voeden op vaste t ...
Ik heb vrijwel dezelfde ervaring als jij, hoor. En ook ik vraag me af hoe je elke dag op een vast tijdstip een baby kunt voeden 😄 Maar eerlijk is eerlijk, ik heb van mezelf ook nooit echt een heel vast ritme gehad, dus dat gaat er nu ook niet komen en ik kan dat zeker niet van m’n zoontje verwachten.
Ik hoop dat ik hier niemand mee beledig, maar ik ben van mening dat een strak ritme belangrijker is voor de ouder dan voor het kind. En als je je daar als ouder goed bij voelt, dan zal het uiteindelijk ook goed zijn voor het kind. En als je wat meer mee kunt deinen en je daar prettig bij voelt, dan zal dat voor je kindje ook fijn zijn.
Daarnaast is elk kind anders, elk mens is anders. Wat voor de één werkt, werkt voor de ander niet. En wat de ene dag werkt, hoeft de volgende dag niet meer te werken. Op goede dagen vergelijk ik het maar met m’n eigen interesses: de ene week vind ik het ene ook interessanter dan de andere week.
En dat wegleggen voor het slapen: knap, hoor, dat schijnbaar zoveel moeders hier hun kindje wakker kunnen wegleggen. Of inderdaad met het kindje in de draagzak het hele huishouden nog kunnen doen. Ik krijg beide niet voor elkaar 🙈
Ach, ik denk echt dat het vanzelf beter zal gaan: je leert je kindje als ouder beter kennen en weet beter waar het behoefte aan heeft én op de opvang/bij de gastouder/als jij weer aan het werk moet/als er een broertje of zusje komt, moet het vanzelf mee gaan draaien in een ritme.
Maar misschien heb ik het helemaal mis 😆 kan ook
In ieder geval, volgens mij doe jij wat je kunt! En voor je dochtertje is die geborgenheid vast heel fijn en nodig 🥰
één maand geleden
Reactie op sunshine2121212121
Ik heb vrijwel dezelfde ervaring als jij, hoor. En ook ik vraag me af hoe j ...
Dank voor je lieve reactie, ik had even wat frustratie na een nacht met 4 voedingen en geen mogelijkheid tot slapen overdag en geen vrijheid tot wat dan ook.
Mn kindje heeft het plakken nodig blijkbaar, maar ik voel me zelf wat opgesloten. Ook bij mn vriend huilt ze veel, dus vind het ook moeilijk even weg te gaan als hij er wel is. Of ze gaat krijsen een half uur nadat ik op bed lig..
Ik kan wel stofzuigen en de was vouwen met een draagzak!! En een broodje voor mezelf maken.
Hoop inderdaad dat het vanzelf beter wordt.
één maand geleden
Oh ladies zo blij dat ik niet de enige ben! Dat slapen overdag is echt drama, ze zet een keel op als ik d'r wegleg. Als ik d'r in d'r bedje gesust krijg is ze met 5 min weer wakker. De draagdoek is hier vaste locatie geworden. Maar dan krijg je niks voor elkaar. En over 2 weken begint de opvang al, dus dat vind k juist spannend. Dan kan dat niet meer zo makkelijk..
één maand geleden
Geen bv, maar kv op verzoek. Hier ook geen ritme hoor (baby van 10 weken).
Er zijn twee momenten waarop ik van haar verzoek afstap en ze gaat eten op mijn verzoek. Dat is als ik ergens op tijd moet zijn, dan maak ik haar wakker en geef ik haar eten net voor we gaan.
En altijd tussen 00:00 en 01:00, zodat ik weet dat ze daarna rond 04:00 en 08:00 komt. Een beetje voorspelbaarheid in de nacht vind ik prettig aangezien ik zometeen weer moet werken!
één maand geleden
Reactie op barbzz
Voeden op vaste t ...
Oh lieve mama geloof me je doet helemaal niks fout. Het is alsof je het leven met mijn oudste dochter beschrijft (nu 3 jaar). Die wilde zo vaak al sneller drinken, hierdoor voelde ik me constant nodig en ging BV ook echt als een last zien. Tussen week 5 - 11 sliep ze alleen maar in de draagzak of hangend op de bank op mij. Zodra ik haar uit de draagzak weglegde; WAKKER. Enige moment dat ze naar bed kon was na de 23:00 (ongeveer) voeding. Na een nachtvoeding (en ze had er geregeld 3 a 4)n moest ik haar na 25 min per kant nog 20 min in diepe slaap laten komen voor ik dr voorzichtig weg kon leggen.
Ik ben rond een week of 8 slaapjes in bed gaan oefenen. Slaperig maar wakker wegleggen, ik gaf mezelf een tijd dat ik heg probeerde bijvoorbeeld 20 min, lukte het niet hup in de draagzak. Soms stond ik in 5 min wel 20x terug in de kame rvoor een speentje en eenaai. Ik liet haar niet huilen maar ging steeds terug. Uiteindelijk heeft ze zo geleerd zelfstandig in slaap te vallen en sliep daarna (overdag) echt als een roosje in bed!
Dus geloof me.. deze draagzak tijd gaat echt echt over!
Overigens geloof ik helemaal dat het per kind enorm verschilt want onze zoon nu is totaal anders. Hij laat standaard 3/4 uir tussen voedingen waardoor we best een soort schema hebben. Voor alsnog slaapt ie veel en makkelijk, bij ons, in de wagen, maxi cosi of zijn nestje. Ik vind het te gezellig on hem erbij te hebben dus hoef er nog niet aan te denken hem in zijn eigen kamer te leggen. Daarnaast hoop ik dat hoj zo flex blijft met slapen en iig straks zijn ochtend en late slaapje on the go kunnen doen zodat we wel de deur uit kunnen met dochter!
één maand geleden
Reactie op barbzz
Dank voor je lieve reactie, ik had even wat frustratie na een nacht met 4 v ...
Oh en ik weet dat je het vast niet wil horen maar je gaat die tijd echt nog missen dat je dochter bij je in slaap valt. Mijn 3 jarige wilde nadat ze in bed sliep nooit meer met me slapen 🥲 Ergens fijn dat ze het zelf had geleerd maar ergens is dat samen knuffelen toch ook heerlijk. Probeer alsjeblieft te genieten van deze tijd!
één maand geleden
Reactie op saartje2024
Oh en ik weet dat je het vast niet wil horen maar je gaat die tijd echt nog ...
Ik geniet er tussendoor ook wel van hoor. Maar was vandaag gewoon heel moe en dan is alles moeilijk. Zeker als je dan leest dat anderen vanalles ondernemen, kind lekker in bed leggen overdag, nacht doorslapen. Fijn dat er wel uitzicht is, ook voor plak kindjes!!