9 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb geen ervaring met wisselende schooltijden, altijd 14:00u. Maar als mijn baby kort van tevoren nog niet sliep, stopte ik hem alvast in de maxi cosi zodat ik rond schooltijd zo de auto in kon stappen met een slapende baby. En anders gewoon maar uit bed halen en voorzichtig overhevelen in de maxi cosi. Soms bleef hij wakker, soms viel hij weer in slaap. Ze passen zich wel weer aan, die baby’s. 😊 Sommigen laten hun baby even alleen thuis als hij nog slaapt maar daar voel ik me niet prettig bij. Toen mijn zoon wat ouder werd, zo rond 2 jaar, ging hij ook wel eens na het ophalen naar bed.

2 maanden geleden

Ik heb hetzelfde deze week inclusief brengen en zwemles. Hij zal zich aan ons schema moeten aanpassen. Ging vanmorgen prima

2 maanden geleden

Ik laat mijn zoontje (nu 10 weken) overdag bijna alle dutjes (3 van de 4 denk ik ongeveer) in de babywagen slapen. Mijn oudste moet ik elke dag brengen en halen. Dus het is niet anders… misschien het lot van de tweede😂

2 maanden geleden

Ik vind het juist handig aan deze leeftijd dat ze nog in de wagen/draagzak kunnen slapen! De middelste van 2,5 slaapt niet meer in de wagen en die moet nu (tenzij ze heel vroeg voor haar middagdutje ligt) haar dutje overslaan als ik de oudste moet halen. De baby kan altijd slapen bij het ophalen brengen, als hij maar gevoed is van tevoren 👌

2 maanden geleden

Ik zou idd proberen hem dan in de draagzak of kinderwagen te doen op woensdag. We hebben nu nog de luxe dat mijn man verlof heeft dus de baby hoeft nog niet meer. Ze slaapt momenteel amper overdag dus ik kijk maar niet te ver vooruit. Het ritme gaat op een gegeven moment toch weer veranderen.

2 maanden geleden

Ik heb vooral vandaag gemerkt dat het rust geeft als je kindje voor alle activiteiten gedronken heeft, of in ieder geval iets gedronken heeft 🙂

2 maanden geleden

Draagzak inderdaad. En verder is het een kwestie van yolo. Hier op maandag en dinsdag om 14:30, woensdag 12:30, donderdag later want BSO, vrijdag 12:00🤷🏼‍♀️. En dan door naar de dagopvang.

2 maanden geleden

Reactie op Rdam 88

Ik laat mijn zoontje (nu 10 weken) overdag bijna alle dutjes (3 van de 4 de ...
Dit... Hier ook veel in de kinderwagen slapen voor de dutjes. Dit is echt een kwestie van gewenning hoor... Als ik kijk bij vriendinnen die ditzelfde gedaan hebben tot hun kinderen geen dutjes meer deden of zelf naar school gingen. Dat is indd t lot van een broertje of zusje die mee moet in een ritme van werk en school