11 Reacties
één maand geleden
Alles beetje op verzoek.. maar is eigenlijk best onhandig alleen de ene keer valt ze sochtends na haar fles weer in slaap en de andere keer is de ze hele ochtend wakker en slaapt ze juist de hele middag
één maand geleden
Onze baby is 7 weken, wij hebben alleen ‘s avonds een strak schema om 23 uur de fles (150ml) en dan wordt hij om 05 uur weer wakker. Dan weer de fles en dan slaapt hij tot 09 uur. Overdag doen we het gewoon op verzoek. De ene keer wil hij smiddags wel slapen in z’n bed en de andere keer wil hij dit niet. Voor nu maak ik me daar nog niet zo veel zorgen om. Vindt het heel lastig om overdag een ritme te hebben, maar zou het wel fijner vinden om dat over een aantal weken wel te hebben, dus als iemand nog tips heeft? 😊
één maand geleden
Tuurlijk, je dagen kunnen er nooit allemaal op de minuut af hetzelfde uitzien. Zeker niet met een baby van twee maanden 🙈
Zelf maak ik mijn baby sowieso niet wakker en ook voeden doe ik op verzoek. Opstaan en naar bed gaan wel elke dag om dezelfde tijd en daardoor komt er sinds kort automatisch toch een soort ritme in maar dat ga ik niet stipt bijhouden allemaal
één maand geleden
Reactie op ZJN
Doen jullie je baby in het begin van de avond naar bed? Of laten jullie hem ...
Ja dat is dus hier ook altijd anders ligt een beetje aan de dag. Wij hebben zelf helaas geen regelmatige werktijden dus gister ging hij pas 2300 naar boven vandaag 2100 en we hebben ook wel is rond 19/1930🤷🏼♀️
één maand geleden
Reactie op JenV1992
Ja dat is dus hier ook altijd anders ligt een beetje aan de dag. Wij hebben ...
Aan de ene kant hoop ik daar een makkelijke baby van te krijgen haha maar regelmaat is natuurlijk ook goed voor baby’s alleen wel erg lastig als je beide onregelmatige tijden hebt!
één maand geleden
Onze dochter is 9wkn en ik houd me alleen aan wakkertijden en verder niet. De voeding is echt op verzoek, er zit 2 tot 4,5u tussen.
Nu heeft ze van zichzelf een heel mooi ritme en dat komt me goed uit want ik moet dagelijks heen en weer naar school en het komt nu zo uit dat ze dan slaapt. (Mijn man werkt thuis en hij let dan even op dmv camera, no worries).
Als we een dagje weg zijn of afspraken hebben probeer ik ook op de wakkertijd te letten maar dat lukt vaak niet. Dan kijken we savonds wel weer hoe het uitkomt.
Ze gaat savonds tegelijk met de andere 2 naar bed maar eindigt vaak weer beneden tot 21u want ze spookt savonds nogal 😄
één maand geleden
Alles op verzoek en morgenochtend zie ik wel hoe laat de eerste voeding wordt..
De ene dag 07.00 uur, de andere dag 09.00 uur.
12 uur na z'n ochtendfles (3x 4 uur ertussen) gaat hij 's avonds naar bed.
Dus dat verschilt ook elke dag.
Ik zou er wel meer ritme in willen aanbrengen, maar ik slaap zelf 's nachts echt nog te weinig om elke dag bijvoorbeeld om 7 uur op te staan voor de eerste voeding.
Verwacht dat dat straks wel komt als ik ga werken.
Dan kan ik hem bijvoorbeeld elke ochtend om 7 uur de fles geven, zodat hij 's avonds om 19.00 uur de laatste krijgt en dan naar bed kan.
één maand geleden
Reactie op WeS187
Alles op verzoek en morgenochtend zie ik wel hoe laat de eerste voeding wor ...
Ja precies ik heb dit ook hoor.. echt heen zin om iedere dag te starten om 07:00. Wij werken beide in de horeca dus ben heel benieuwd of wij dit ooit gaan doen.. ja als die dalijk naar school moet. In ieder geval fijn om te horen dat niet iedereen al een heel ritme heeft en alles stipt doen!
één maand geleden
Wij staan op om 7u omdat onze oudste dan opstaat, maar de kleine wordt ook wel wakker tussen 7 en 8 meestal.
Die dutjes wisselen enorm overdag. We geven wel 6 flesjes overdag om de 3/3,5 uur en eindigen de dag tussen 21 en 22 met een flesje en dan komt ze s nachts zelf nog een keer voor het 6e flesje.
En die wakkertijden: soms is ze 3 uur lang wakker en soms een halfuur. Dus ik laat dat een beetje los hoor. Leg haar vaak wel in bed na 1,5 uur wakker zijn. Proberen kan altijd 😝