23 Reacties
één maand geleden
Hier ook voornamelijk doorslapen en anders is het inderdaad ook 1x of begin van de nacht of rond 5 uur al😜
We hadden een prima ritme van ong 5x 165 en soms een 6e fles maar dan was dat 100 of 135, afhankelijk van de tijd enz. Nu spuugt hij meer als hij volle fles heeft gehad dus zijn weer terug naar 135 en af en toe wat minder tussendoor. Ook slaapt hij nu overdag minder helaas
Als wij klaar zijn met eten dan zit hij poosje bij mijn man en dan tussen 7 en 8 geef ik hem z'n laatste fles op z'n kamer, leg ik m in z'n bed en laatste beetje van z'n fles krijgt hij als hij al ligt. Hij wil geen tut ofzo en daar gebruikt hij de fles dan nog eventjes voor 😅 daarna gaat hij als het nodig is over op z'n handjes.
één maand geleden
Ik kom nooit goed uit met het ritme..
Lina wordt rond 8 uur waker en slaapt over het algemeen overdag lange slaapjes, moet haar dan altijd wakker maken voor de fles. (Wat ik super jammer vind maar anders kom ik echt niet uit)
Meestal zit ze dan op: 8-11/12-15/16-18/19-21/22
Ze gaat rond 8 uur slapen dus de laatste fles haal ik haar uit bed, die gaat gewoon slapend maar had die laatste liever om 19:30 dan gegeven maar dat red ik gewoon niet 🤷🏼♀️
één maand geleden
Hier de eerste fles ergens tussen 7 en 8 als hij wakker wordt. Hij krijgt om de 3 a 4 uur een fles van 180+6 (pas sinds kort, hij sliep ook op 150+5 al door). Meestal zo ongeveer een fles rond half 12, 15.15, 19 en 23 uur. Na de fles van 19.00 uur gaat hij naar bed en maken we hem om 23.00 uur wakker voor een fles, daarna slaapt hij weer door tot 7/8 uur.
Qua slaapjes hou ik 1,5 uur wakkertijd aan. Hij slaapt altijd 45 min dus aan de hand van hoe laat hij wakker is deel ik de slaapjes in. Maar soms slaapt hij binnen die 1,5 uur al weer als hij bijvoorbeeld even in de draagzak zit, dus dan schuift alles wat op. Uiterlijk 17.30 wakker zodat hij om 19.15 weer moe is.
Hij is 13 weken
één maand geleden
Wakker rond 8u
Flesje 8:30u
Slapen 9:30 tot 12u
Flesje 12:15
Slapen 13:30 tot 15:15
Flesje 15:30
Slapen 17:00 tot 18:30 (meestal korter)
Flesje 19:15
Na deze fles wilt hij vaak niet slapen
Flesje 23u/23:30
Ik wil nu wel de avondfles iets gaan vervroegen zodat hij ‘s ochtends ook eerder wakker is. Ik vind het lekker om uit te slapen, maar hou niet van laat naar bed gaan. Moet nu echt wakker blijven voor de fles van 23u
Hij slaapt ‘s nachts van 23:45 tot 8u en dan beginnen we de dag
één maand geleden
Schema voor voeding 7.30/10.30/13.30/16.30/19.30 150 cc en 22.30 120 cc. Na deze voeding gaat hij naar bed in zijn slaapzakje. Eigen kamertje.
Overdag slaapt hij korte dutjes in de box, babynestje of wandelwagen. Na de fles van 19.00 doen we hem ook niet naar bed. 1x geprobeerd toen was meneer de hele nacht onrustig. Dus nu lekker bij ons op de bank of in de box.
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ik heb een lakentje en een dekentje, deze heb ik strak ingestopt. Ze trapt ...
Heb je dan 2 0 slaapzak? En wat heeft hij/zij aan en hoe warm op de slaapkamer?
Emma sliep eerst door en nu wordt ze tussen 4 en 5 wakker. Dus ben beetje aan het kijken of ze het misschien wat fris heeft. Hier is het 19 graden
één maand geleden
Reactie op Anouk_21
Slapen jullie kindjes in hun eigen kamertje? En hoe slapen ze? In een slaap ...
Hij slaapt op zijn eigen kamertje, tot voorkort ingebakerd maar nu in een slaapzak (ben ik overdag een tijd geleden al mee begonnen zodat hij er aan kon wennen) meestal doe ik een dekentje tot zijn middel er over heen. Hij slaapt zonder white noise, ik doe hem zijn slaapzak aan, zing een liedje en leg hem dan wakker in zijn bedje met speen. Moet meestal wel een aantal keer terug om zijn speentje weer in zijn mondje te doen
één maand geleden
Ons meisje slaapt inmiddels een week lang door van +- 23:30-8:30. Ze krijgt de fles (120+4) 5x per dag. Rond de volgende tijden:
-8:30
-12:00
-15:30
-19:00
-22:30
Hier wil nog wel eens speling in zitten, soms komt ze pas na 4 uur ipv 3,5. Na de fles van 19:00 valt ze meestal bij ons in slaap tussen 20:00/21:00 en dan blijft ze beneden. Rond 22:30 gaan we naar boven, daar verschoon ik haar luier en krijgt ze de fles op haar eigen kamer. Daarna puckababy piep (inbakerzak) aan en leg ik haar in de co sleeper naast ons bed op onze kamer. Hier slaapt ze dan de hele nacht ☺️
één maand geleden
De kleine slaapt hier sinds 1,5 week (nu 10 weken oud) bijna elke avond door. Hij slaapt al sinds week 2 op zijn eigen kamer.
Qua voeding: ik geef borstvoeding en kolf soms. Om 07.00 uur maken we hem elke ochtend wakker om een soort van ritme te krijgen voor als hij later naar de opvang gaat. En gedurende dag krijgt hij ongeveer elke 3/4 uur borstvoeding of gekolfde melk (150 ml) en dan de laatste rond 19.00 uur en dan naar bed!
Hij slaapt vaak van 19.00/19.30 tot 07.00. En als hij in de nacht komt is het rond 4/5 uur.
Echt zoooo fijn om de avond ook weer terug te hebben.
Toen hij nog niet doorsliep probeerde ik wel eens een droomvoeding maar ik merkte dat het totaal geen nut had. Hij kwam dan alsnog om 02.00 uur ofzo. We hebben het daarna lekker gelaten en echt alleen op verzoek gedaan. Dat werkte bij ons dus het beste! Resultaat: doorslapen :)
één maand geleden
Reactie op Anouk_21
Ons zoontje van bijna 13 weken slaapt sinds 3 welen op zijn eigen kamertje. Ingebakerd in de pacco inbakerdoek en heeft white noise aan. Slaapt sinds een week vanaf 19.00 - 23.00 en dan van 23.00 - 03.30 en dan van 03.30-6.30 ongeveer. Dus ‘s nachts nog 1 fles.
één maand geleden
Reactie op Anouk_21
Ons zoontje van 13 weken slaapt sinds hij 6 weken is op zijn eigen kamer. Hij slaapt in een slaapzak met fedde en kees lakentje en dekentje. Wij hebben white noise via de google mini.
Inbakeren hebben wij nooit gedaan, want hij vond het niet fijn en bij het cb hebben ze een vermoeden van heupdysplasie