17 Reacties

4 dagen geleden

Pure honingzalf werkt voor alles

4 dagen geleden

Gebruik je wasverzachter en wat voor wasmiddel? Smeerde je de kleine al in met bodylotion voor dat de vlekken kwamen?

4 dagen geleden

Zou ook wat eczeem kunnen zijn. Je kan proberen de indrogende crèmes zoals sudocrem en billenzalf even te laten en juist vet houden met vaseline en/of cetomacrogol. Goed om de huisarts even te consulteren iig!

4 dagen geleden

Vette zalf (cetemacrogol) proberen ziet er droog uit (eczeem) ons mannetje heeft soms wat plekjes bij z'n arm/pols en been en daar smeer ik vaseline op lijkt dan wel minder te worden. Dochter had vrij heftig eczeem en heeft van de dermatoloog hormoonzalf gehad (huisarts schrijft dit ook voor maar in lagere dosering/klasse 1 meestal hydrocortison zalf) Maar als het lukt met vet houden zou ik dat eerst proberen. Badjes 1 a 2x pw want water droogt de huid uit en geen zeep of voor gevoelige huid of olie in het badje.

4 dagen geleden

Shea butter van puur geluk, werkt voor alles!

4 dagen geleden

Reactie op Chella0501

Gebruik je wasverzachter en wat voor wasmiddel? Smeerde je de kleine al in ...
Ja gebruiken we wel! Vaak 0%, maar ook weleens niet. Ook een goeie idd! Bodylotion deden we altijd al wel!

4 dagen geleden

Ons kindje had dit ook en wij vermoeden dat hij koemelkallergie heeft. Weet natuurlijk niet of dit bij jullie ook zo is, maar wie weet had je er nog niet aan gedacht dat het hiermee te maken kan hebben

4 dagen geleden

Reactie op Zomerkindje24

Ons kindje had dit ook en wij vermoeden dat hij koemelkallergie heeft. Weet ...
Hmm. Zijn er dan ook andere klachten? we geven nu een paar weken flesvoeding, maar toen ik slechts borstvoeding gaf en zelf gewoon yoghurt etc at, had hij nog niks. Of is dat dan alsnog mogelijk?

4 dagen geleden

Reactie op Baby22072020

Vette zalf (cetemacrogol) proberen ziet er droog uit (eczeem) ons mannetje ...
Dank je!!!

4 dagen geleden

Reactie op zoerosalie

Ja gebruiken we wel! Vaak 0%, maar ook weleens niet. Ook een goeie idd! Bod ...
Ik zou eens kijken naar idd je wasmiddel/verzachter. Kindjes kunnen daar hevig op reageren.

4 dagen geleden

Ziet er inderdaad uit als eczeem. Cetomacrogol 20% vaseline is fijn! Die van livsane hebben wij. Heeft de apotheek. Wij krijgen die aan de balie, kost 7eu per tube volgens mij. Was tipje van de dermatoloog (onze zoon had het best hevig en als de hormoonzalf kuur klaar was onderhielden we met de cetomacrogol). Bij de drogist kun je meestal de cetomacrogol met 10% vaseline krijgen maar die smeert net even minder lekker. Verder, qua allergieën en wasmiddelen etc, wij hebben nooit echt een oorzaak kunnen vinden. We kwamen er wel achter dat de huid reageerde op wollen kleding dus we zorgden voor een laagje katoen. Dus een katoenen romper en dan een wollen trui evt. Of katoenen kleding, wel een wollen slaapzak. Nu is hij twee jaar en lijkt hij er overheen gegroeid!

4 dagen geleden

Grote kans dat het eczeem is, kan een allergische reactie zijn. Laat er inderdaad even een huisarts naar kijken. Ik heb zelf eczeem en mijn dochtertje (ik vermoed kma en ook eczeem op der wangetjes) die smeer ik in met de crème die ik zelf gebruik (mag ook voor babies 😊): LIPIKAR BAUME AP+M. Dat helpt ook bij jeuk (maar je kan het ook zonder jeuk gebruiken). Ik doe vaak ff schoonmaken met een nat zacht hydrofiel doekje en dan beetje droog deppen met hydrofiel en dan insmeren. Dan houdt het die vocht ook een beetje in de huid. Dat doe ik in de ochtend en avond. Bij ons beide helpt het super. (Is natuurlijk wel om het gevolg van iets te verminderen en zou zeker kijken of je de oorzaak kan aanpakken). Het lijkt trouwens als je het schoonmaakt en insmeert eerst roder te worden maar echt na een nachtje slapen zie je al verschil. Ik ga trouwens heel slecht op vaseline op mijn eczeem plekken. Sowieso krijg ik van dat vet houden juist jeuk van maar ik heb het binnenkant elleboog dus dan blijft dat zo vies broeierig plakken. Als je zegt ik wil het puur natuur houden dan helpt een goede pure sheabutter vaak ook aardig goed. Of je kan even kijken naar het merkje oh lief. Heeft ook fijne natuurlijke producten. Het is vaak ff zoeken wat voor jullie werkt.

4 dagen geleden

Dit krijgt mijn kind precies ook wanneer mijn mama zijn kleding heeft gewassen. Met parfum. Ikzelf gebruik parfumvrije wasmiddel. Misschien kun je dat proberen als je dat niet al doet?

4 dagen geleden

Oef kan zoveel zijn. M’n dochter kreeg een reactie op wasverzachter ineens (wij gebruikten het sowieso niet maar schoonmoeder wel), en ook toen ze bijna iedere dag met mij onder de douche stond, kreeg ze ook een hevige reactie op. Ik wist dat het niet goed voor de huid was om iedere dag mee te douchen maar ze werd echt pissig als ik er alleen onder stond haha. Maar uiteindelijk was dat wel een oorzaak ook. Zeker op onderzoek uit gaan en dingen uitsluiten

4 dagen geleden

Reactie op boedhabob

Dit krijgt mijn kind precies ook wanneer mijn mama zijn kleding heeft gewas ...
Ja ga ik zeker doen! Deden we al, maar uit gemak een keer een ander merk meegenomen, die niet zonder parfum was. Wist niet dat dit het gevolg zou zijn!!