14 Reacties

3 maanden geleden

Schuurt ie met zitten / liggen daar ergens tegenaan?

3 maanden geleden

Reactie op Ebony1310

Schuurt ie met zitten / liggen daar ergens tegenaan?
Niet dat ik weet, rolt wel veel. We zagen het net opeens voor bad gaan. Lijkt het niet op een allergie? Op buik zien we niks, benen ook niet.

3 maanden geleden

Zijn het geen eczeemplekjes?

3 maanden geleden

Reactie op Beanie85

Zijn het geen eczeemplekjes?
Als ik online kijk lijkt het niet op eczeem volgens mij. Hij geeft niet eerder eczeem gehad en we zijn verbaasd dat dit er opeens is. Krijgt al tijdje pindakaas, ei. Enige nieuwe fruit afgelopen week is aardbei en mango.

3 maanden geleden

Reactie op NatuurlijkeKlank039698

Niet dat ik weet, rolt wel veel. We zagen het net opeens voor bad gaan. Lij ...
Zou het niet over zijn gehele lichaam zijn als het een allergie zou zijn?

3 maanden geleden

Reactie op Ogldx

Zou het niet over zijn gehele lichaam zijn als het een allergie zou zijn?
Dat zou ik dus denken… maar eczeem zou dat toch ook moeten zijn?

3 maanden geleden

Als ik online kijk lijkt het niet op eczeem volgens mij. Hij geeft niet eer ...
Hmm, ik kan het ook niet helemaal goed beoordelen want de foto is niet zo scherp. Maar nieuw eten kan wel tijdelijk wat eczeem achtig plekjes geven. Aardbei onder een jaar mag, maar kan wel sneller een hoog gevoeligheid geven. Dus dat zou het best eens kunnen zijn, kan verder geen kwaad maar kan dus een reactie zijn daarop (fruit met "haartjes" zoals kiwi, aardbei etc.).

3 maanden geleden

Reactie op Beanie85

Hmm, ik kan het ook niet helemaal goed beoordelen want de foto is niet zo s ...
Ben gaan nadenken, maandag kreeg hij aardbei msngo banaan (mango nieuwe fruit) en dinsdag vlekje op gezicht. Gisteren mango, en toevallig vandaag op ze rug. Is het verstandiget geen aardbei / kiwi / mango etc te geven?

3 maanden geleden

Ben gaan nadenken, maandag kreeg hij aardbei msngo banaan (mango nieuwe fru ...
Je kan er voor kiezen, het kan geen kwaad maar ik zou eigenlijk zeggen: probeer het even een weekje (of 2) niet te geven en kijk eens of de plekjes weggaan en blijven. Duurt soms wel even voor dat gebeurd, als het wel daar aan ligt. Je kan de plekjes insmeren (vet houden).

3 maanden geleden

Reactie op Beanie85

Je kan er voor kiezen, het kan geen kwaad maar ik zou eigenlijk zeggen: pro ...
Ja we gaan even geen aardbei / mango geven. Vaseline er op doen? Geen sudocreme?

3 maanden geleden

Ja we gaan even geen aardbei / mango geven. Vaseline er op doen? Geen sudoc ...
Nee, Sudo droogt uit, liever Bepanthen of bijvoorbeeld kokosolie als je dat hebt. Maar anders kan vaseline, dat houdt het iig vet.

3 maanden geleden

Bij huisarts geweest en die segt invetten, droge huidje, als het allergir was van eten moest het meteen komen.

3 maanden geleden

Bij huisarts geweest en die segt invetten, droge huidje, als het allergir w ...
Klopt, geen allergie maar kan wel een reactie zijn op aardbei.

3 maanden geleden

Reactie op Beanie85

Klopt, geen allergie maar kan wel een reactie zijn op aardbei.
Ja nu heeft hij soort blaasje op ze kin, wangen rood (tandje komt). Maar de rode vlek op ze rug heeft wel een bultje in het midden, dus weet nou niet wat ik van de huisarts moet denken