38 Reacties

één maand geleden

Ik volg even. Onze dochter krijgt hem maandag

één maand geleden

Serieus? Was dit gewoon op het nos journaal of ergens anders? Ik kan het niet zo gauw vinden online

één maand geleden

Ik hoor ook heel graag waar ik dit kan vinden!

één maand geleden

Ik kan nergens vinden dat dit in het nieuws was? Heb je een linkje? Ik twijfel om het te geven namelijk en wil opties afwegen :).

één maand geleden

Ik heb dit nieuws even gemist, waar heb je dit gehoord?

één maand geleden

Reactie op josi89

Ik kan nergens vinden dat dit in het nieuws was? Heb je een linkje? Ik twij ...
Even los van dit bericht, waar ligt jouw twijfel?

één maand geleden

Was hier laatst ook niet een topic over? Mijn zoontje was erg misselijk na de vaccinatie en had last van diarree. Dit heeft ongeveer 2 dagen geduurd en 8 dagen later had hij weer last van diarree. Verder was hij erg hangerig, maar na dit alles was het ook voorbij. Misschien goed om dit ook met de jeugdarts of de huisarts te bespreken? Wellicht is ligt bijv. een zwakke weerstand ten grondslag aan de ziekenhuisopnames na de vaccinatie?

één maand geleden

https://www.nd.nl/varia/varia/1238836/babys-ziek-na-vaccinatie-rotavirus

één maand geleden

Ik volg even! Wij zijn woensdag aan de beurt, maar hoof veel nare bijwerkingen... hoopte nu wel dat de ergste piek vd krampjes over zou zijn en zie op tegen de bijwerkingen

één maand geleden

.

één maand geleden

Hier heeft hij m dinsdag gehad, hij was al een paar dagen wat meer melk aan het teruggeven en dat was die avond niet veel erger ofzo geworden, woensdag wat meer honger,, vaker een fles en eventjes last van krampje denk ik want fietsen hielp maar verder niks te merken aan m gelukkig

één maand geleden

Reactie op DemiJJ

Hier heeft hij m dinsdag gehad, hij was al een paar dagen wat meer melk aan ...
Ja die van mij had ook meer honger. Begon al anderhalf uur voor de fles echt keihard te huilen. Ik dacht krampjes maar toen toch maar de fles gegeven en toen was het stil.

één maand geleden

Die van mij moet nou over 4 weken de 2de maar ik begin ook te twijfelen als ik dit hoor.

één maand geleden

"Gelukkig zijn de bijwerkingen in de meeste gevallen mild en gaan ze vanzelf weer weg na enkele dagen", aldus het Lareb, maar het kan voorkomen dat kinderen erdoor uitdrogen. Enkele kinderen belandden in het ziekenhuis daardoor. Het gaat dus over enkele kinderen… Rota virus is serieus kut en zou ik liever willen voorkomen. De bijwerkingen zijn natuurlijk serieus vervelend en zie ik ook als een berg tegenop maar als ze Rota krijgt is dat wel erger!

één maand geleden

Ik denk dat dit nieuwsbericht een beetje storm in een glas water is! Wel onwijs vervelend als je net bij die 4% hoort natuurlijk.

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Even los van dit bericht, waar ligt jouw twijfel?
Piek van krampjes net overleefd en zodra deze man last heeft van z’n buik heeft ie mega zuigbehoefte en slechte drink techniek met alle gevolgen (kapotte tepels, vaak/kort drinken > meer kramp etc.) van dien… Oftewel ben gewoon bang dat ik er weken ‘gedoe’ van heb net nu we wat lekker op elkaar ingespeeld zijn… terwijl de kans op rota/ziekenhuis opname door rota vrij laag zijn voor mij gevoel (jaarlijks 3500 baby’s)… En dat dan in combinatie nu met dit nieuws: kans op heftige reactie (4%) en ziekenhuis opname vind ik vrij hoog… Begrijp me niet verkeerd ben absoluut voor vaccineren, alleen voor deze ziekte voelt het minder urgent dan bijvoorbeeld mazelen etc. Misschien ook wel omdat m’n andere kids het niet gehad hebben…

één maand geleden

Hier moet de kleine meid de 25ste maar worden ze zowiezo niet ziekjes van een vac aangezien er klein deel van virus word gegeven zodat er antistoffen worden aangemaakt

één maand geleden

Reactie op josi89

Piek van krampjes net overleefd en zodra deze man last heeft van z’n buik h ...
Hey onze dochter had ook echt last wij mochten van de hap ( die avond effe gebeld ) wparacetamol geven 1 keer per 8 uur Max 3 per dag en dit hebben we en dag gedaan het ging super na een uur al nadat we die paracetamol hadden gedaan maar zodra die uitwerkt na (8 uur ) werd ze weer huilerig dus je moet gewoon aankijken hoelang je kind het nodig heeft

één maand geleden

Reactie op josi89

Piek van krampjes net overleefd en zodra deze man last heeft van z’n buik h ...
Ik wil je absoluut niet overhalen hoor, het is echt een persoonlijke keuze en wil daar helemaal geen invloed op uitoefenen. De opname lijkt dan wel mee te vallen, al vind ik het evengoed veel. Als je kindje het krijgt heb je wel een doodziek kindje thuis, ook als het geen opname wordt. Ik heb op m’n werk zoveel verhalen gehoord van ouders en het is toch wel een grote zorg… Maar ik snap helemaal wat je zegt hoor, de onrust die het met zich meebrengt bij je kleintje en bij jezelf natuurlijk!! Ben je al bij een osteopaat geweest voor die krampjes en drinktechniek? Dit heeft bij mijn dochter echt een wereld van verschil gemaakt. Van 3 uur kramp elke avond naar compleet weg. Ook drinken was gedoe, ze liet alles langs haar mondje lopen en zoog een hoop valse lucht mee naar binnen en ook dit wordt steeds beter!

één maand geleden

Reactie op rs2024

Hey onze dochter had ook echt last wij mochten van de hap ( die avond effe ...
Goeie tip ☺️