40 Reacties

één maand geleden

Voor mij een hele simpele afweging, nu een paar dagen ongemak of een kans op echt ziek zijn met ziekenhuis opname en al..

één maand geleden

Ze geven dit vaccin pas sinds dit jaar, daarvoor is het ook nooit gegeven aan baby’s. Ik zou het niet doen als je er zoveel ongemak van hebt.

één maand geleden

Reactie op ZJN

Ze geven dit vaccin pas sinds dit jaar, daarvoor is het ook nooit gegeven a ...
In Nederland is het niet eerder gegeven. In andere landen zit het al jaren in het vaccinatieprogramma. Dus is zeker geen nieuwe vaccinatie

één maand geleden

Reactie op ZJN

Ze geven dit vaccin pas sinds dit jaar, daarvoor is het ook nooit gegeven a ...
Het wordt al een tijdje gegeven aan babies in NL, echter moesten ouders het zelf betalen (+/- 199 per vaccinatie..). dus niet via RVP waardoor de meeste er niet voor kozen.

één maand geleden

Reactie op Roos__

In Nederland is het niet eerder gegeven. In andere landen zit het al jaren ...
Precies. In Nederland kon je het ook al wel krijgen, maar niet standaard. Dus werd echt al wel eerder gegeven.

één maand geleden

Reactie op Boomklevertje

Voor mij een hele simpele afweging, nu een paar dagen ongemak of een kans o ...
Precies dit. Ik zie er ook echt tegenop maar ik zie op m’n werk zoveel kindjes doodziek en veel zkh opnames. Dat wil je echt niet met je kindje 😢

één maand geleden

Hier precies hetzelfde. Ik ga hem wel gewoon de tweede dosis geven aangezien hij de eerste dosis nu al gehad heeft en er een hele grote kans is dat hij veel milder reageert op de tweede dosis. Daarbij wegen de gezondheidsrisico’s niet op tegen de bijwerkingen, het is alleen maar goed dat het lijfje zich nu wapend tegen bacteriën e.d.

één maand geleden

Mijn nichtje is hier aan overleden toen zij 3 jaar was dus wij doen het wel. Bij ons was de diarree met 2 dagen over. Wat je verder omschrijft zoals hazenslaapjes klinkt ook een beetje als sprong 2.

één maand geleden

Bij mij zoontje precies hetzelfde, sliep nachten van 9 uur door. Rota vaccin gehaald en heeeeeeel veel last van krampjes, hij was er eindelijk vanaf. Het was heel heftig maar het duurde gelukkig maar Max 4 dagen. Dus even geduld hebben. Vannacht heeft hij voor het eerst weer doorgeslapen. Door elke voeding doe ik druppels tegen krampjes van de Etos, ik doe er 5 meer in dit geval. Ik zou je zeker wel aanraden het tweede vaccin te halen. Ik neem aan dat je liever dit even mee maakt dan dan je kindje er niet meer is. Heel veel succes!!

één maand geleden

Ik denk dat je er meer spijt van krijgt als je kindje rota ziekte krijgt en echt ziek word? Hier 3 dagen meer onrust door krampjes en daarna was het over. Ga zeker de tweede wel halen anders hebben we de eerste voor niks gehaald!

één maand geleden

Hier precies hetzelfde hoor! We moeten er even doorheen. De 2e dosis gaat hij ook krijgen, want anders was die eerst ook “voor niets” voor m’n gevoel haha. Maar ik herken de hazenslaapjes en krampjes! Nog niet echt iets gevonden wat werkt tegen deze krampen.

één maand geleden

Ik twijfelde heel erg toch besloten het niet te doen ook omdat me oudste dochtertje het ook niet gehad heeft, ik las ook veel narigheid erover en me dochtertje nu van 7 weken oud is zo tevreden en doet het zo goed heeft nergens last van en slaapt al heerlijk door in de nachten, ik vertrouw erop dat het gewoon allemaal goed gaat❤️

één maand geleden

Hier vanmorgen het rota vaccin gehad. Ze is erg slaperig. Ook half slapend de fles gegeven. Dronk ze wel goed. Met al die verhalen hier vind ik het verdere beloop wel een beetje spannend . Krampjes heeft ze nauwelijks dus ben benieuwd of ze die nu ineens wel krijgt.

één maand geleden

Reactie op joyceverhaar

Ik twijfelde heel erg toch besloten het niet te doen ook omdat me oudste do ...
Hier precies hetzelfde ! 😃

één maand geleden

Hoe is dit inmiddels bij jullie? Hier maandag vaccinatie gehad en sinds gister na elke voeding ontroostbaar en eindeloos persen. Zou dit door de vaccinatie kunnen komen?

één maand geleden

Reactie op Izzy19

Hoe is dit inmiddels bij jullie? Hier maandag vaccinatie gehad en sinds gis ...
Denk dat we ergste gehad hebben, dag of 4 echt last gehad van de vaccinatie. Nu speelt er bij ons ook koemelk allergie.

één maand geleden

Hier ook het zelfde verhaal vorige week vrijdag gehad en nu nogsteeds drama. Ritme weg, slecht slapen en spugrn

één maand geleden

Het hoort ook gewoon een beetje bij een vaccinatie 🙈 ook bij de andere vaccinaties kunnen ze er een aantal dagen minder fit van zijn en reageert een kindje daar weer anders op.

één maand geleden

Hi allemaal, mijn dochter is 10 weken en vorig week dinsdag heeft zij het Rota vaccin gehad. De volgende dag heeft ze flink geslapen, en donderdag had ze dunne ontlasting. Sinds afgelopen weekend drinkt ze onrustig, draait haar hoofdje weg of slaat met haar handjes tegen de fles. Voorheen dronk ze 130 ml ( dronk daarvoor altijd goed) en nu bij elke voeding drinkt ze met veel moeite 90 ml. Sinds gisteren merken we dat ze na de voeding in de middag rond zes uur aan 1 stuk door huilt tot ze zelf in slaap valt, kan soms twee uren duren. Ze trappelt niet met haar beentjes en heeft ook geen gesloten vuistjes. Heeft ook geen spruw. Voorheen met de darmkrampjes kon ik het wel herkennen aan optrekkende benen etc. Nu weet ik even niet of het inderdaad aan het Rota vaccin ligt of niet. Herkent iemand dit?

één maand geleden

En het is nu al dag 10 na de vaccinatie vandaar ik mijn zorgen maak of het inderdaad aan het vaccin ligt.