11 Reacties

4 dagen geleden

Hey! Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Onze meid is vaak al vroeg wakker en loopt dan een beetje rond ons heen als we ons klaar maken voor t werk. Vervolgens ga ik haar klaar maken. Ik breng haar weg, omdat mijn man eerder op z’n werk is. Ik haal haar ook meestal op omdat ik minder ver moet rijden voor de opvang en het dus vaak makkelijker haal. Ik kook vaak al een dag van te voren zodat het nog maar even snel wat klaar maken is. Beetje vooruitplannen, maar ons meid gaat maar 1 dag echt naar de opvang (de rest vangt familie op). Ik denk dat het even een kwestie van wennen is en kijken wat kan. Komt vast goed 🥰

4 dagen geleden

Gefeliciteerd met de baan. Wij hebben het verdeeld aan de hand van werktijden. Ik moet van half 9 tot 5 werken. Man mag om 7 uur beginnen. Dus hij start ‘s ochtends op tijd ik sta dan om half 7 op om me klaar te maken, om 7 uur haal ik mijn dochter uit bed als ze nog niet wakker is. Dan om half 8 vertrek ik naar de opvang en rijd ik door naar mijn werk. Man is om 4 uur klaar en haalt haar tussen half 5-5 uur op. Dan ben ik tussen half 6-6 uur thuis afhankelijk van drukte op de weg. Dan hebben wij beiden voldoende uren gewerkt. Qua koken hebben wij een unieke situatie waarbij mijn schoonmoeder bij ons in een aanleunwoning woont dus die bereid veel voor qua koken.

4 dagen geleden

Hoi! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wij hebben 2 kinderen waarvan er 1 naar de opvang gaat en 1 naar de basisschool + BSO. En de opvang/BSO is bij ons 3 dagen in de week. Ik werk onregelmatig en mijn man niet. Hij kan wel makkelijker schuiven met zijn werktijden. Op de dagen dat ik overdag moet werken ben ik al rond 06:30u de deur uit dus dan moet mijn man beide kinderen aankleden en zorgen voor het ontbijt etc. In de avond ervoor hebben we dan bijv. wel de lunch/fruit voorbereid zodat dat zo de tas in kan. Ik doe dan vaak ook de haren van m’n dochter alvast. Hij zet beide kinderen af en ik haal ze meestal op rond 17:00u. Op mijn vrije dagen staan we beide op om 06:30u en doe ik de kinderen. Maar mijn man helpt dat vaak wel even met bijv. ontbijt klaarmaken oid. Hij gaat dan werken en dan doe ik de schoolrun. Ik ben ook vaak degene die kookt omdat ik dus eerder thuis ben of al thuis was. Wij hebben dan beide gewoon onze uren gedraaid. In de piek maanden van het werk van mijn man werkt hij soms in de avonduren nog door en doe ik het gezin “alleen”. Beetje geven en nemen, per week goed bespreken wie op welke dag wel of geen ruimte heeft om flexibel te zijn. Ik denk dat jullie vooral samen even moeten kijken wat bij jullie past. Wij moeten bijv. ook echt rekening houden met het verkeer op di/do want dan doen we er beide langer over vanwege de spits. Het zijn soms wel lange dagen voor onze kinderen, maar ze hebben het goed!

4 dagen geleden

Gefeliciteerd wij hebben 2 kinderen. Ik werk maandag: man brengt de kinderen naar zijn ouders. Ik doe dan niks krijg telefoon vanaf 7.00 en ben sowieso om 8.00 op locatie. Halen wie het eerst thuis is. Dinsdag ben ik vrij breng ik oudste naar school, haal ik etc Woensdag zelfde Donderdagochtend breng ik de kinderen naar de opvang om 7.30, want ik krijg telefoon en moet daarna gaan werken. Halen afhankelijk wie het eerst klaar is, vrijdagochtend brengt mijn man de kinderen en is het ophalen ook wie het eerst klaar is. Ik werk zelf in de kinderopvang bij zelfde stichting en heb wisselende diensten. Hier werkt dat prima zo.

4 dagen geleden

Reactie op Mlisz88

Gefeliciteerd wij hebben 2 kinderen. Ik werk maandag: man brengt de kinder ...
Koken is dan aansluitend wie het eerst thuis is. En manlief werkt 5 dagen dus vandaar dat ik de kinderen heb op dinsdag en woensdag.

4 dagen geleden

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik en mijn man werken allebei 4 dagen en mijn zoontje gaat 2 dagen naar de opvang en 1 dag naar opa en oma. Naar opa en oma breng en haal ik hem, omdat ik hier zowat langs rij voor mijn werk. Verder proberen we het zoveel mogelijk te verdelen. Ik zorg er in de avond voor dat alles voor de volgende ochtend al helemaal klaar staat qua kleding en ontbijt. We zorgen ervoor dat een van ons al op is gestaan en mijn zoontje uit bed haalt (meestal mijn man). Hetzelfde geldt voor avond eten, we doen aan foodprep of maken wat makkelijks op de opvang dagen. Sommige drukke dagen of als hij ziek is, compenseren we werkuren wel in het weekend.

4 dagen geleden

Degene wie wegbrengt gaat dan eerst zichzelf aankleden enzo en de ander doet het kind. Ontbijten doen we samen. Op de opvangdagen hebben we vaak een makkelijke maaltijd en zorg ik dat het eten voor kind al klaar is. Kleine kan dan meteen eten als hij thuis is van de opvang. Dan dus 1 helpen met eten en de ander koken. Wij eten dan ook vrij laat en vrijwel niet met z’n 3en tegelijk avondeten. Heb dat even geprobeerd maar dat bracht zoveel stress. Weet niet hoe anderen het allemaal bolwerken. Qua tijden is het trouwens 8:15 op de fiets naar de opvang en vaak rond 17:45 is hij weer thuis.

4 dagen geleden

Bij ons brengt mijn partner haar altijd naar de opvang, zij slapen nog als ik wegga naar mijn werk. Ik moet namelijk om 7.00 beginnen. Hij gaat er samen met haar uit, onze dochter kan wakker prima nog even in bed spelen. Hij maakt zichzelf en ontbijt dan eerst klaar en haalt haar daarna uit bed. Ze is dan om 8.30 bij de opvang. Ik ben meestal op tijd thuis, ga dan eerst koken en haal onze dochter daarna pas op. Dan staat het eten klaar als ze thuiskomt. In jullie geval zou ik denk ik steeds iets te veel koken, zodat je na werk je kind meteen op kunt halen, laten eten en daarna koken voor jullie zelf, terwijl de ander kind vermaakt/in bad doet oid. Dit deden wij voorheen ook toen ik langere dagen maakte. Op dagen dat ik vrij ben breng en haal ik haar meestal, soms laat m’n partner mij uitslapen en brengt hij haar gewoon weg ookal ben ik vrij.

3 dagen geleden

Maandag: partner vrij, haalt brengt van en naar school. Dinsdag: partner brengt ze naar school en opvang en ik haal op van opvang/bso Woensdag: ik vrij, ik haal en breng van en naar school Donderdag: partner brengt en haalt van opvang (ik haal als hij niet kan door borrels oid) Vrijdag: ik vrij, ik haal en breng van en naar school. Degene die de kids haalt is ook als eerste thuis dus kookt en als je vrij bent kook je ook, proberen rond 18 uur te eten. Maak me klaar voor werk als ik op sta, kinderen spelen dan even of slapen nog, als we zelf aangekleed zijn dan maken we ontbijt en kleden we de kids aan enz. Ik kan lange dagen maken door eerder te beginnen, mijn man door later thuis te komen. We werken 9 uur per werkdag.

2 dagen geleden

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik werk veel thuis, scheelt veel Halen doe ik meestal, brengen wisselen we af. Ligt aan afspraken. Als ik thuiswerk kook ik vaak al in de ochtend met de slow cooker, we eten rond 18 uur. Ik ga 1x naar kantoor en dan eten we iets snels of makkelijks Onze dochter slaapt regelmatig uit tot half 8/ 8 uur dus wij zijn dan meestal al aangekleed. Ontbijten doen we samen

2 dagen geleden

Wij werken beide 4 dagen. 3 dagen opvang. We staan allebei op tijd op: de een kleed zich aan en doet het aankleden van de kleine, de ander zorgt alvast dat het ontbijt klaarstaat en kleed zich daarna aan. Ik breng de kleine naar de opvang (7:30), mijn man haalt hem op (17:30). Ik ben dan ietsje eerder thuis en kook alvast. We eten dan tussen 17:30-18:00 Het zijn lange dagen voor onze zoon, maar het is niet anders en hij gaat er gelukkig goed op. Wij hebben dan onze 8 uur gemaakt en hoeven niets in de avond/weekenden. Veel succes en plezier met je nieuwe baan!