67 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op kaout123
Dus dat andere wat ik benoemde komt heel/nauwelijks voor?
Dit is oprecht de eerste keer dat ik dit hoor/lees😅 Vorige keer ook een ruggenprik gehad en totaal geen fijne ervaring, maar niks van wat jij noemt.
5 maanden geleden
Als je gewoon gaat bevallen hoef je niet voor een ruggenprik te kiezen, dan zijn er andere opties
Als je een keizersnede krijgt, kom je er (meestal) niet omheen. Je krijgt dan echter ook een gesprek met de Anesthesioloog om de complicaties te bespreken en hopelijk de dingen waar je over twijfelt op te helderen.
Er zijn 2 verschillende ruggenprikken:
Eentje met een grotere naald waardoor een slangetje wordt achter gelaten. Die gebruik je tijdens de bevalling en zou eventueel gebruikt kunnen worden als het een keizersnede wordt.
Eentje met een hele dunne naald waardoor medicatie kan worden gegeven. Deze krijg je ip alleen bij de keizersnede.
De risico's die jij benoemt komen uit verhalen en het is absoluut maar net de vraag of het de ruggenprik is geweest aangezien er een hoop gebeurt in een lichaam rondom de bevalling.
De bloeddruk wordt wel eens lager, maar omdat bekend is dat het gebeurt zijn er voorzorgsmaatregelen en staat er iemand bij je met medicatie mocht het nodig zijn.
De autisme claim is compleet ongegrond.
Als je nog twijfelt, vraag dan een gesprek aan met de Anesthesioloog. Dat lijkt me beter dan Googlen. De verhalen die Google halen zijn over het algemeen vreemde uitzonderingen.
5 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Als je gewoon gaat bevallen hoef je niet voor een ruggenprik te kiezen, dan ...
Bedankt voor je brede uitleg ik zie al jullie ervaringen en stelt mij echt gerust zeg!! Was even in paniek bij mijn zoontje gebruikte ik lachgas(morfine) was heel fijn en werdt er rustig van maar ruggenprik geen echte ervaring mee
5 maanden geleden
Reactie op kaout123
Bedankt voor je brede uitleg ik zie al jullie ervaringen en stelt mij echt ...
Lachgas is weer iets anders dan morfinepompje, ik neem aan dat je daar ook voor kunt kiezen. Misschien nog even goed inlezen? Dan heb je ook wat meer rust van tevoren, succes meid ☺️
5 maanden geleden
Reactie op Marcilio
Lachgas is weer iets anders dan morfinepompje, ik neem aan dat je daar ook ...
Ja ik eilde dus in het ziekenhuis andere pijnstilling
Maar mocht alleen voor ruggenprik kiezen
Omdat ik medisch ben en gbs heb en in de ziekenhuis waar ik beval heb je alleen ruggenprik mag geen lachgas
5 maanden geleden
Reactie op rs2024
Ja daarom ! Doe lekker waar jij je goed bij voelt en vraag goed na bij je v ...
Ja ik wilde de lachgas omdat ik dat wel fijn vondt bij mijn zoontje
Maar omdat ik medisch ben zeiden ze je kan saar alleen ruggenprik nemen
Dus vandaar dag ik nog niet echt veel wist over ruggenprik
5 maanden geleden
Reactie op rs2024
Ah ja begrijp ik en niet alle ziekenhuis hebben lachgas volgens mij bij mij ...
Lachgas is sowieso wat minder populair omdat het een vrij vervuilend middel is voor milieu.
Heb je nog de optie bij een ander ziekenhuis te bevallen en te informeren? Een morfinepompje is inderdaad een optie, lachgas bieden ze bij ons ook niet aan.
5 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Lachgas is sowieso wat minder populair omdat het een vrij vervuilend middel ...
Ja ander ziekenhuis wil ik niet omdat ik bij deze wel fijne ervaring had bij mijn zoontje en het is niet eens 5 minuten met de auto naar toe rijden de andere ziekenhuizen zijn 30 min met de auto best ver
5 maanden geleden
Reactie op kaout123
Ze bieden de ruggenprik als ke dat zelf wilt toch als de pijn teveel wordt? ...
Ja maar als het echt zo “ slecht” was zouden ze het toch niet zomaar toe dienen tijdens de bevalling , ik zal na vraag bij je verloskundige doen want dat heb ik ook gedaan en ben zo wel gerustgesteld indien ik de pijn echt niet kan verdragen zal ik de ruggenprik wel nemen
5 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Als je gewoon gaat bevallen hoef je niet voor een ruggenprik te kiezen, dan ...
Ja het was geen google was een vrouw die een filmpje plaatste op internet en zulke dingen vertelde en ik schrok ervan ze vertelde zoveel maar niet duidelijk hoe en wat en ze komt de k ik ook uit amerika en uit het niets kreeg ze complicaties en lag ze er even tussenuit
5 maanden geleden
Reactie op annesv92
Morfine pomp kan ook hoor. Mijn eerste ook gbs met ruggenprik bij de tweede ...
Oh toen ik het vroeg zeiden ze je kan alleen ruggenprik doen hier mischien hebben ze dat alleen in het ziekenhuis heb vrijdag gesprek en gaan ze naar mijn ontsluiting kijken