20 Reacties

22 dagen geleden

Bedrijfsarts

22 dagen geleden

Probeer een zwangerschapsband die gebruik ik ook in de zorg. Dit ondersteund erg je rug. Ben nu bijna 31 weken zwanger

22 dagen geleden

Ja! Praten met je leidinggevende & aangeven dat het teveel word en je graag minder wilt gaan werken i.v.m. klachten 😃

22 dagen geleden

Rond de 28e weken had ik ook erg last na een dag werken en moest ik echt bijkomen! Ik heb mij toen volledig ziek gemeld en gevraagd aan mijn werkgever om mij aan te melden bij de bedrijfsarts. Die heeft mij gelijk aangegeven dat ik moet stoppen met werken.

22 dagen geleden

Naar je lichaam luisteren en accepteren dat het niet meer lukt. Kinderopvang is zwaar werk en ik kan me goed voorstellen dat je daar veel last van hebt nu. Hulpmiddelen zoals buikband etc zou ik niet aan beginnen, dat wordt door fysiotherapeuten en verloskundigen juist afgeraden! Pijn is een signaal van je lichaam. Door de symptomen te onderdrukken ga je snel je eigen grenzen over waardoor je uiteindelijk juist meer problemen kan krijgen. Ik zou in gesprek met de bedrijfsarts, eerlijk aangeven dat het niet meer lukt. Sterkte! ❤️

22 dagen geleden

Reactie op Charis91

Ja! Praten met je leidinggevende & aangeven dat het teveel word en je g ...
Mijn werkgever geeft dus aan dat ze mij nodig hebben en ik heb een 0 uren contract.. Hoe moet ik dit oplossen en krijg ik wel gewoon betaald met zo’n contract dan? 😅🙏

22 dagen geleden

Reactie op proudmommmmy

Mijn werkgever geeft dus aan dat ze mij nodig hebben en ik heb een 0 uren c ...
Als ze je nodig hebben doen ze er ook goed aan moeite te doen je te behouden voor de lange termijn lijkt me zo.. Er zijn ook regels voor loon bij ziektewet of zwangerschapsverlof bij 0 uren contract. Die wellicht even nakijken. En er moet een bedrijfsarts optie zijn?

21 dagen geleden

Reactie op proudmommmmy

Mijn werkgever geeft dus aan dat ze mij nodig hebben en ik heb een 0 uren c ...
Volgens mij heb je met een 0 uren contract daar ook gewoon recht op maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik zou in ieder geval een gesprek aanvragen met de bedrijfarts. Als daar uit komt dat het beter is voor jou om minder te werken kan je werkgeven een uitkering aanvragen bij het UWV. Uiteindelijk moet je er met je werkgever uit zien te komen. Je moet wel aan jezelf denken en jezelf + je baby op nummer 1 zetten😘 Ik vind het altijf bijzonder dat een werkgever niet wilt meedenken in zo'n situatie. Uiteindelijk kost het je werkgever niks als die jou ziekmeld bij het UWV.

21 dagen geleden

Reactie op proudmommmmy

Mijn werkgever geeft dus aan dat ze mij nodig hebben en ik heb een 0 uren c ...
Als je structureel een aantal maanden dezelfde uren heb gedraaid dan heb je recht op die uren volgens mij.

21 dagen geleden

Reactie op proudmommmmy

Mijn werkgever geeft dus aan dat ze mij nodig hebben en ik heb een 0 uren c ...
Je krijgt gewoon een gemiddelde betaald van het aantal uur dat je hebt gewerkt per week laatste jaar? (Ik weet niet precies over welke periode ze het gemiddelde berekenen)

21 dagen geleden

Naast alle tips over arbo arts etc heb ik deze tip nog voor je: body stress release om de vastgezette spanning in je rug los te laten. Bij mij werkt het goed, haalt niet alles weg omdat je houding gewoon anders is met een bolle buik maar wie weet verlicht het jou klachten ook wel!

17 dagen geleden

Nou ik heb de huisarts gebeld en die heb volgende week pas plek.. nu na t weekend geen last en vandaag gewerkt en voel t gelijk weer 😓

17 dagen geleden

Reactie op proudmommmmy

Nou ik heb de huisarts gebeld en die heb volgende week pas plek.. nu na t w ...
De huisarts is misschien niet de beste stap, maar vraag naar de bedrijfsarts op het werk. Die kan veel meer en kan advies geven voor je werkgever. Een huisarts zal je eerder doorverwijzen naar een fysio ofzo, maar kan verder niet zoveel betekenen. Een bedrijfsarts kan met jou een plan maken voor op het werk (minder werken, andere werkzaamheden etc).

16 dagen geleden

Reactie op Beanie85

De huisarts is misschien niet de beste stap, maar vraag naar de bedrijfsart ...
Moet ik dan bij mijn leidinggevende zijn of de werkgever?

16 dagen geleden

Reactie op proudmommmmy

Moet ik dan bij mijn leidinggevende zijn of de werkgever?
Ik heb dit bij mijn leidinggevende aangevraagd. Je kunt ook rechtstreeks naar HR stappen. Die kunnen je daarmee helpen

16 dagen geleden

Reactie op proudmommmmy

Moet ik dan bij mijn leidinggevende zijn of de werkgever?
Kan beide, zou het eerst bij je leidinggevende aangeven. En anders kan je altijd de werkgever benaderen.

15 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Kan beide, zou het eerst bij je leidinggevende aangeven. En anders kan je a ...
Heb het aangegeven. Ik moet wel nog een paar diensten van 10 uur lang werken voor ze vervanging heb.. dus ik heb aangegeven dat ik dat echt niet kan

15 dagen geleden

Reactie op proudmommmmy

Heb het aangegeven. Ik moet wel nog een paar diensten van 10 uur lang werke ...
Je moet helemaal niks. Anders meld je je gewoon ziek, dan laat je de bedrijfsarts inzetten en die bepaald dan wat haalbaar is. Klinkt niet als een hele fijne werkgever/leidinggevende! En ik snap heel goed dat het heel vervelend is en gedoe oplevert op de werkvloer, alleen is dat niet jouw probleem!

15 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Je moet helemaal niks. Anders meld je je gewoon ziek, dan laat je de bedrij ...
Mee eens! Jouw gezondheid gaat voor. Ze hebben je op werk misschien nodig maar jouw baby heeft jou straks ook nodig en dat gaat voor ❤️ denk goed om jezelf!

14 dagen geleden

Gedeeltelijk ziekmelden