10 Reacties

2 dagen geleden

Hier hebben wij hetzelfde probleem. Ze is 1x per nacht wakker en dan wilt ze een fles voor comfort. We zijn nu bezig met het afbouwen van het melk (elke 2 nachten 20ml er af), en mocht dit niet lukken dan minder melk en aanvullen met water. Gelukkig is ze erg makkelijk met tandenpoetsen, dus dat doen we na de fles zodat ze minder kans heeft op gaatjes.

2 dagen geleden

Die van ons deed dit ook! Maar dan meestal tussen 01:00-03:00 uur. Hij dronk dan met gemak 180cc op 🙈 Wij slapen nu sinds 2 weken eindelijk naar 16 maanden door! Hier heeft gewerkt (en ik ga misschien veel commentaar krijgen dat het slecht voor je kindje is) maar wij hebben hem echt laten huilen, of het nou 5 minuten of een half uur was. We hoorde gewoon verschil aan ze huilen wanneer er echt wat was of niet. Dit heeft 3/4 dagen geduurt en werd steeds korter hierna. Waren echt lastige nachten, maar we slapen nu wel door. Zoals ik zei, eindelijk na 16 maanden..

2 dagen geleden

Reactie op Naomii

Die van ons deed dit ook! Maar dan meestal tussen 01:00-03:00 uur. Hij dron ...
Niks mis mee, en begrijpelijk. We laten haar jammeren totdat ze echt echt begint te krijsen. Dan gaan we er wel naar toe.

2 dagen geleden

Reactie op Naomii

Hier was het precies het zelfde tot ongeveer 13/14 maanden. Afbouwen hielp niet, alleen water geven niet, alles werd een gewenning. Tot dat we der ook idd lieten huilen, eerste paar nachten waren pittig maar erna is ze gaan doorslapen 🙏🏼.

2 dagen geleden

Reactie op Naomii

Helemaal geen commentaar, je heb gelijk. Ik ga het ook maar proberen.. zal even zwaar worden maar na zo veel manden wel het proberen waard

gisteren

Reactie op Kellly

Helemaal geen commentaar, je heb gelijk. Ik ga het ook maar proberen.. zal ...
Heel veel succes, ik hoop dat het werkt voor jullie ❤️

gisteren

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees! Onze dochter was een hele goede slaper, en ook sinds een half jaar ongeveer elke nacht wakker voor een fles! En soms meerdere😢 Wij hebben geprobeerd om haar te laten huilen, maar het heeft hier niet gewerkt. Ook hebben we afbouwen geprobeerd, minder voeding en meer water, minder fles in zijn geheel geven…. Ze trapt er helaas allemaal niet in😢 We zitten nu ook in sprong 10, dus heb dat ook even opgegeven. Ik wacht wel tot de rust hier weer is terug gekeerd, en dan weer een poging. Wel denk ik dat het hier is gekomen doordat het cb toen zei dat er een fles voeding overdag af moest en moest vervangen door gewone melk en ik daar met mn stomme hoofd naar geluisterd heb. Mijn dochtertje was daar nog niet aan toe en begon de nachten weer te komen voor een fles. Ik heb er toen niet bij stil gestaan en dacht dat het een fase was🙈 Pas later besefte ik dat ze er nog niet aan toe was en die voeding echt nog nodig had. Nu is het hier helaas echt gewenning, maar hoe we eraf komen🤷🏽‍♀️

gisteren

Reactie op Noa33

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees! Onze dochter was een hele goede sl ...
Fijn om te lezen dat wij niet de enigste zijn maar pff wat vervelend ook voor jullie. Ik hou me altijd maar voor alles is een fase.. alleen deze fase duurt wel heel lang gevoelsmatig.. Wij gaan toch maar proberen, met pijn in onze buik, wat langer laten huilen en hopen dat die dan vanzelf weer in slaap gaat vallen zonder flesje Jullie ook veel succes straks, gaat vast goed komen!

gisteren

Reactie op Kellly

Fijn om te lezen dat wij niet de enigste zijn maar pff wat vervelend ook vo ...
Als je kindje echt huilt (niet jammeren/zeuren in bed zou ik in ieder geval wel erheen gaan. Op de arm troosten/speen geven, maar geen fles. Dan laat je in ieder geval zien dat je er echt bent, maar helaas géén fles. Dat is wat ik vooral lees over nachtvoedingen afbouwen. Géén idee of jullie dat al geprobeerd hebben?... en ja er gaat dan ook gehuild worden. Maar alleen huilen is toch wel heel anders, als wanneer papa of mama komen troosten zonder fles.

4 uur geleden

Wij stellen de voedingen uit, misschien is dat wat? Wij hadden met 14 maanden nog 5/6 nachtvoedingen 😂 Toen ben ik steeds een half uur gaan troosten en knuffelen. Dus ipv 21 uur mocht ze 21:30 drinken. En dan na 3 dagen was ze gewend aan die tijd en ging ik weer wat later. Soms liet ze een voeding dan gewoon zelf vallen want echt gewoonte Dit duurt wel lang maar soms troost ik en valt ze gewoon weer 2 uur achter elkaar in slaap. We hebben na 2 maanden nog 1 voeding over. En we hebben het soms echt wel een paar dagen gelaten om niet te hoeven troosten. Dan lieten we het gewoon weer even op het nieuwe tijdstip Dan hoef je niet te laten huilen. Kindjes weten niet wat gewoonte is 😉