33 Reacties

2 maanden geleden

We hebben een cosleeper, maar de baby slaapt toch met ons in bed… dat hebben ook haar broer en zus gedaan

2 maanden geleden

De nacht begint vaak in de co sleeper, maar vaak na de voeding slaapt ie toch naast mij, en met onrustige nachten ook wel op mij Zoontje is morgen 5w

2 maanden geleden

Eerste 2 weken heeft hij alleen maar bij mij in bed gelegen. Nu over het algemeen de co sleeper. Tenzij hij steeds wakker word daar en ik niet aan me rust toe kom dan slaapt hij bij mij. Nu 5 weekjes oud.

2 maanden geleden

Mijn baby slaapt af en toe in co sleepte af en toe bij mij snachts na borstvoedingen. Merk dat hij langer rustig blijft slapen bij mij dus ligt eraan of ik extra slaap nodig heb..

2 maanden geleden

En hoe doen jullie dat dan? Ons zoontje is nu 3 weken en heeft nog geen 10 minuten in de co sleeper gelegen totaal want dan is hij direct wakker. Hij slaapt het best op zijn buik bovenop op mama of papa. Dat wisselen we af maar is niet ideaal natuurlijk. Hij slaapt het liefst op zijn buik. Overdag leg ik heb wel op zijn buik op ons bed (ik leg hem slapend weg). Dan blijf ik erbij. ‘s nachts durf ik buikslapen naast ons nog niet aan. Wel leg ik hem soms op zijn zij naast me, maar dan slaapt hij ook minder goed. Rugslapen lukt helemaal niet. Ook niet in de kinderwagen, dan is het alleen maar huilen…

2 maanden geleden

Reactie op Gaiesca

We hebben een cosleeper, maar de baby slaapt toch met ons in bed… dat hebbe ...
Heb je tips? Mijn zoontje slaapt echt onrustig in de co sleeper en naast mij slaapt hij zelfs de nachten door. Hij is nu 7 weken. Ik lees zoveel slechte verhalen over samen slapen in bed dat ik er bang voor ben

2 maanden geleden

De eerste week sliep ze alleen bovenop mij. Nu valt ze zo bij mij in slaap en als ze diep ligt te slapen leg ik haar in de co sleeper, zodra ze onrustig wordt leg ik haar op haar buik, dan slaapt ze toch het beste. Heb nu eenmaal kids die allemaal buikslaper zijn inclusief mijzelf. Bij de tweede gebruikte ik nog wel een zijslaap kussen wat enigsinds werkte. Zelf ben ik niet zo van voor op buik slapen. Ze kon haar hoofdje al zo snel omdraaien. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk

2 maanden geleden

Ja mijn dochtertje slaapt ook bij ons in bed. Ze is 6 weken oud. 1x weggelegd in haar co sleeper maar uiteindelijk toch weer in bed genomen😅 ik vind het heerlijk en geniet ervan zolang het nog kan!

2 maanden geleden

Onze zoon slaapt vanaf de geboorte in het baby nestje tussen ons in in bed. Wordt overigens ook afgeraden maat het voelt voor mij veiliger dan zonder nestje. Zo weten we zeker waar hij ligt en dat we niet op hem rollen of er een deken op hem komt. Gevaar van een nestje is dat ze in de rand komen met hun snoet en niet meer kunnen ademen. Hier letten we op door rolletjes tot zijn middel langs de zijkaten te plaatsen en de rand is vrij laag. Ook is ons kinde best sterk al in zijn nekje en kan zelf zijn hoofd draaien. Voor ons werk deze manier van slapen momenteel het beste.

2 maanden geleden

Dochter van 4 weken ligt ook bij ons in bed. 1x cosleeper geprobeerd maar dan slaapt ze niet. Lekker op haar buik op ons en dan wisselen ik en mijn man af gedurende de nacht. Soms aan het begin van de ochtend lukt het om haar wel weg te leggen, maar dan leggen we haar op een verschoonkussen tussen ons in in bed.

2 maanden geleden

Mijn dochter van 3 weken slaapt vaak bij ons in bed. In ieder geval na haar eerste nachtvoeding hou ik haar bij me dan begint ook de onrust met krampen etc. Haar zus heeft ook altijd bij ons in bed gelegen, en sinds dat ze 16 maanden is in haar eigen kamer.

2 maanden geleden

Ja op een aankleedkussen tussen m’n partner en mij in. We leggen het kussen tegen het hoofdbord en gaan zelf iets lager liggen. Dit kregen we als tip van onze kraamhulp.

2 maanden geleden

Reactie op LucyJ

En hoe doen jullie dat dan? Ons zoontje is nu 3 weken en heeft nog geen 10 ...
Die van mij slaapt ook niet in de cosleeper en ook niet lekker op zijn zij. Dus meestal op zijn buik bovenop me. Wat ik doe is een voedingskussen onder mijn beide armen en dan onder de billen van de baby. Zo is hij een soort van “ingebouwd” door het voedingskussen. Het hoort niet volgens veilig slapen. Maar er moet wel überhaupt geslapen worden vind ik

2 maanden geleden

Reactie op MD123

Ja op een aankleedkussen tussen m’n partner en mij in. We leggen het kussen ...
Ik had deze tip ook gekregen bij onze eerste. Ik begreep alleen later van de verloskundige dat omdat een aankleedkussen niet ademend is (vooral plastic) ze hun warmte niet goed kwijt kunnen en sneller oververhit raken

2 maanden geleden

Ja eigenlijk elke nacht! Ik slaap dan wel alleen in een groot tweepersoonsbed met hem. Hij ligt dan aan de zijkant (buitenkant) van het ene matras en ik slaap op het andere. Hij ligt met het voedingskussen als een u om hem heen, mocht ik toch ooit op hem rollen (al zie ik die kans minuscuul in). Ik zorg ervoor dat mijn dekbed niet in de buurt komt van hem. Ik voed hem op m’n zij en zo valt hij in slaap.

2 maanden geleden

Mijn dochtertje ligt vanaf dag 1 in een nestje naast mij. Wil haar wel binnenkort naar haar eigen bedje proberen ivm de veiligheid, ook al ligt ze heel stil in haar slaap.

2 maanden geleden

Zo vallen wij in slaap, ze ligt dan met haar hoofdje op mijn bovenarm. Ik lig gelukkig heeeel stil, als ik in slaap val wordt ik ook op dezelfde manier wakker. Altijd al gehad. Dit doen we overigens niet de hele nacht. Ik probeer eerst in de co sleeper. En dan na de nachtvoeding als ze klaar wakker is, komt ze zo bij mij liggen. Mijn vriend durft het niet… Die slaapt erg onrustig. Dus ze ligt eigenlijk altijd bij mij.

2 maanden geleden

Reactie op klavertje1995

Zo vallen wij in slaap, ze ligt dan met haar hoofdje op mijn bovenarm. Ik l ...
Heerlijk toch🥰

2 maanden geleden

Mijn dochter valt ook alleen in slaap op mij of tegen mijn aan. Maar ze voelt dan enorm warm aan. En ook al ligt ze in haar diepe slaap ik kan haar echt niet wegleggen. Binnen 5 min schiet ze wakker. Hoe doen jullie dit?! Dit is trouwens niet alleen in de nacht zo. Het probleem doet zich ook overdag waardoor ik nergens aan toe komn

2 maanden geleden

Ons zoontje van 1,5 week slaapt ook bij ons in bed. In de co-sleeper wordt hij heel onrustig en slaapt hij niet. Wij leggen hem in een voedingskussen tussen ons in tegen het hoofdbord aan en wij liggen lager. Zo kunnen wij nooit op hem gaan liggen