33 Reacties

2 maanden geleden

Soort van opgelucht om te zien dat ik niet de enige ben. Ze slaapt sinds geboorte in haar nestje. Co sleeper en wieg no way..

2 maanden geleden

Reactie op klavertje1995

Zo vallen wij in slaap, ze ligt dan met haar hoofdje op mijn bovenarm. Ik l ...
Hier precies hetzelfde! Dit is de enige houding waarin ze goed slaapt momenteel. Drie weken oud.

2 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Hier precies hetzelfde! Dit is de enige houding waarin ze goed slaapt momen ...
Probeer wel armen te wisselen ivm voorkeurshouding en afplatting van het hoofdje!

2 maanden geleden

Onze dochter van 8 weken heeft even in de co sleeper geslapen maar slaapt beter tussen ons in. Is ook makkelijker met flesjes (waterkoker die 40 kookt op m'n nachtkastje met torentjes). Als ze onrustig is pakken we dr handje en aaien we over dr haartjes. Dan wordt ze rustiger. Ze slaapt wel in een nestje, in een slaapzakje. :) gaat prima! Met krampen sliep ze beter op dr buik maar tegenwoordig weer prima op dr rug.

2 maanden geleden

Reactie op LucyJ

En hoe doen jullie dat dan? Ons zoontje is nu 3 weken en heeft nog geen 10 ...
Misschien een osteopaat bezoeken ? Kan zijn dat hij last van z’n rug heeft of nekje maar het kan ook voorkeur zijn dan heb je wel alles uitgesloten 🤗

2 maanden geleden

Wat een fijne topic! Heeft me veel geholpen !

2 maanden geleden

Reactie op Samirayous95

Mijn dochter valt ook alleen in slaap op mij of tegen mijn aan. Maar ze voe ...
Dit was bij mij in het begin ook zo. Ik accepteerde het door hem gewoon te knuffelen en bij me te laten. Huishoudelijke hulp ingeschakeld voor taken thuis en koken etc. Als ik echt graag iets wou doen deed ik hem in de draagzak. Toen hij iets ouder werd hielp buiten wandelen in z’n kinderwagen

2 maanden geleden

Reactie op Samirayous95

Mijn dochter valt ook alleen in slaap op mij of tegen mijn aan. Maar ze voe ...
Hier gaat het ook niet. Na het ziekenhuis ging het heel goed. Daarna de nachtblokken en nu is hij steeds snel onrustig en wakker. Is al met een love to Dreams slaapzakje en allerlei pogingen. Hij slaapt naast mij. Of inderdaad zoals op de foto eerder of ik op mijn zij, hij op de rug, een arm boven zijn hoofd en de knieën opgetrokken. Dit komt echt weer goed :).

2 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt ook vanaf het begin al bij mij, hij is nu vier weken. Lekker knuffelen de hele nacht, ik vind het heerlijk. Het voelt ook heel natuurlijk. Mijn zoontje en ik slapen beide goed, geen gedoe met weer in slaap moeten sussen etc maar gewoon lekker liggend voedend en daarna valt hij gelijk weer als een blok in slaap 😍 Ik ben zeker niet bang om op hem te rollen want ik slaap heel licht sinds zijn geboorte en wordt altijd in exact dezelfde houding wakker. Ik denk dat je hormonen daarvoor zorgen. Ik durf hem dus ook niet tussen mij en mijn man in te leggen want mijn man slaapt wel diep. Als hij wel tussen ons in ligt dan altijd op het verschoonkussen zodat hij een stuk hoger en veiliger ligt

2 maanden geleden

Reactie op klavertje1995

Zo vallen wij in slaap, ze ligt dan met haar hoofdje op mijn bovenarm. Ik l ...
🥹 Zo slaapt die van mij ook heel graag maar dit durf ik zelf niet aan snachts omdat ik bang ben dat hij met z’n neusje tegen mij aan komt te liggen en dan niet goed meer ademt. Maar dit gaat gewoon goed dus? Ziet er heerlijk knus uit 🥰

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

🥹 Zo slaapt die van mij ook heel graag maar dit durf ik zelf niet aan snac ...
Wij liggen ook zo maar dan heb ik alleen een zachte BH aan. Op de huid kunnen ze goed draaien als ze met het neusje er tegen zitten zoals tijdens voeding. De arm om hem heen is niet heel strak. Als hij het even toestaat leg ik hem wel op de rug, maar vaak resulteert het in trappen

2 maanden geleden

Reactie op LucyJ

En hoe doen jullie dat dan? Ons zoontje is nu 3 weken en heeft nog geen 10 ...
Hier exact hetzelfde, hij slaapt bij ons alleen maar op zijn buik. Dit doen we nu ook maar gewoon want hij is onwijs sterk in zijn nek en draait goed. ‘s Nachts ligt hij in zijn nestje tussen ons in. Ik denk er ook aan een osteopaat te bezoeken…

2 maanden geleden

Reactie op kich

Ik had deze tip ook gekregen bij onze eerste. Ik begreep alleen later van d ...
Ja kan me er wel wat bij voorstellen inderdaad, maar ik controleer sowieso wel paar keer z’n nekje nu met de hitte.