14 Reacties

7 dagen geleden

Hii, ik volg me zoontje in vrijwel alles. Wel hou ik vanaf de zijlijn een beetje de richtlijnen in acht althans dat probeer ik haha Qua slaap en voeding volg ik hem. Ik doe niet aan vaste tijden nog. Maar geef bijv. Het laatste flesje een wat hogere dosering. Ik vind dat het prima zo gaat tot nu toe. Als ik merk of vind dat er meer structuur en routine nodig is gaan we dat zeker toepassen!

7 dagen geleden

Reactie op Oummouss

Hii, ik volg me zoontje in vrijwel alles. Wel hou ik vanaf de zijlijn een b ...
Heb je een voorbeeld van richtlijnen? Bedoel je wakkertijd of?

7 dagen geleden

Reactie op eva0909

Heb je een voorbeeld van richtlijnen? Bedoel je wakkertijd of?
Bijv. Het aantal ml melk bij de juiste leeftijd bijv. Ik probeer dat niet heel erg te overschrijden maar, tegelijkertijd let ik wel op zijn behoefte. Daarin zoek ik een middenweg Of het aantal uur slaap. Ik ben bijv. Niet zo fan van een baby wakker houden volgens het boekje etc. Ik vind dat dat wel later komt haha Ondanks dit allemaal heeft tie zelf een vaste tijd van slapen gecreeerd

7 dagen geleden

Ik volg qua eten wel een schema gewicht/hoeveelheid melk. Wel waren we snel met hapjes (3 maanden). Qua slaap kijk ik gewoon maar haar. Ze is 5 maanden. Slaapt in de nacht soms al 10 uur door. (1 fles tussendoor tegen middernachtsoep) overdag kijken we wanneer ze moe is. Dan slaapt ze zo!

7 dagen geleden

Wij hebben wel een ritme/schema. 2 uur nadat hij de ochtend begonnen is gaat hij weer naar bed. Vaak 1,5-2,5 uur slapen. Maar ik probeer in ieder geval te zorgen dat hij tot minimaal 10:00 max 11:00 slaapt, slaap hij langer dan 11 maak ik hem wakker. Het volgende dutje start weer na 2 uur wakker zijn (tenzij eerder moe natuurlijk) en dan slaapt hij weer 1,5-2,5 uur. Daarvan maak ik hem uiterlijk 15:00 wakker en vervolgens het laatste dutje 2 uur na ontwaken, dit is slechts een half uurtje vaak van 17-17:30, ook hier maak ik hem wakker als hij niet zelf wakker wordt. Ik trek hen dus echt niet te pas of te onpas uit bed maar als hij 2,5 uur gedut heeft vind ik dat het prima kan om de rest vd dag ook een beetje normaal ge laten verlopen. Hij krijgt ‘maar’ 4 flessen.. Dus als ik hem bijvoorbeeld in de middag zou laten slapen zouden zijn laatste 2 flessen veel te vlug op elkaar volgen. Want rond 19:00 is hij echt klaar met de dag. Ik merk dat er tegenwoordig nogal wat moeders(maffia) zeggen; volg je kind volg je kind. Maar ik merk dat onze kinderen juist er goed gedijen op rust, rijnheid, regelmaat. Slapen doen ze het best in bed/cosleeper en het zijn niet van die ‘ik val overal wel in slaap’ figuren. Jammer want ja dat had mij ook makkelijker geleken met uitstapjes. Maar het is wat het is en we hebben een hartstikke vrolijke baby en peuter die de nacht goed door slapen beiden en goed dutten!

7 dagen geleden

Ik volg mijn zoontje volledig, ik geloof dat hij zelf kan aangeven wat hij nodig heeft en ik vind het belangrijk om hem niet in een schema of ritme te forceren. Ik werk niet, daarom is het op deze manier mogelijk gelukkig 😊

7 dagen geleden

Wij doen ook niet aan een schema ik volg volledig mijn dochter en de eerste opvang doet dat ook en ze doet het super☺️

6 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Wij hebben wel een ritme/schema. 2 uur nadat hij de ochtend begonnen is gaa ...
Ik ben hier zó jaloers op. Ik ga namelijk zelf heel lekker op een schema met kinderen. Maar mijn kinderen doen het helaas niet volgens het boekje. Al volg ik exact jouw schema op, dan slaapt mn kind hooguit 45 minuten, soms maar een half uur. Andere keer wel lekker een uurtje. In ieder geval komen we zo niet in een schema terecht. Dus dan volg ik mn kind maar…ik heb namelijk geen idee meer hoe ik hem in een schema kan forceren. Gelukkig is hij erg vrolijk verder.

6 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Wij hebben wel een ritme/schema. 2 uur nadat hij de ochtend begonnen is gaa ...
Amen! Hier precies hetzelfde.🩷

6 dagen geleden

Ik volg geen schema, maar ik hou wel de wakkertijden aan. In principe doet ze nu op die manier vanzelf 3 dutjes op een dag (tenzij er maar kort is geslapen, dan voeg ik er 1 aan toe). De dutjes zijn hierdoor niet op vaste tijdstippen, maar over het algemeen zit er wel een ritme in. Voeding krijgt ze na elk dutje. Als ze een extra dutje heeft, dan voeg ik een klein flesje toe en maak ik de laatste iets kleiner. Dit werkt hier prima!

6 dagen geleden

Reactie op layla223

Ik ben hier zó jaloers op. Ik ga namelijk zelf heel lekker op een schema me ...
Dat je kindje vrolijk is en het goed doet is het aller belangrijkste. Ik heb bij beide kindjes echt veel tijd en effort gestoken in het ‘lang dutten’ door ze wanneer ze na een cyclus wakker werden terug in slaap te helpen. Ik heb echt gewiegd en weggelegd tot ik erbij neer viel. En nu nog hoor wordt mijn zoontje standaard na 30 min wakker en heeft opnieuw een speentje nodig. Maar nu koppelt ie daarna de slaapjes vaak zelf wel. Voor mijn kindjes heeft dit gewerkt maar elk kind is anders. Wie weet kost heg jouw kindje gewoon wat langer de tijd om te koppelen!

6 dagen geleden

Reactie op Tiflihabibi

Ik volg mijn zoontje volledig, ik geloof dat hij zelf kan aangeven wat hij ...
Samee

6 dagen geleden

Hoelaat gaan jullie baby naar bed?

5 dagen geleden

Reactie op Oummouss

Samee
Hahahaha oeps en nou heb ik vandaag toch een topic aangemaakt om tips te vragen mbt het creëren van een ritme 😂 ik ben nog steeds van mening dat het het beste is om je kindje te volgen maaar ik ben zo moe 😭 het lijkt me heel fijn als hij in ieder geval zelf in z’n bedje in slaap kan vallen. Hoeft niet eens per se op vaste tijden maar dan heb ik in ieder geval even mijn handen vrij