11 Reacties

3 maanden geleden

Wij gebruiken het liefst zo min mogelijk dingen (behalve billendoekjes natuurlijk). Voor billen gebruiken wij Weleda billenbalsem, dit werkt fantastisch.

3 maanden geleden

Wij smeren na het verschonen er witte vaseline op, als beschermingslaagje. Werkt voor ons heel goed!

3 maanden geleden

Wij gebruiken in principe niks, tenzij het echt nodig is. Ik ben fan van weleda billenbalsem!

3 maanden geleden

Bij mijn eerste de eerste maanden iedere luier een klein laagje kokosolie op de billen (gewoon uit de supermarkt, wel de bio onbewerkte versie). Tip van de kraanzorg en werkte top. De olie verzacht en beschermd maar je hoeft er ook minder door te wrijven met je doekje bij de volgende luier. Ik vind zelf Kruidvat sensitive doekjes de beste trouwens (niet teveel rommel, maar ook niet te schurend zoals waterwipes).

3 maanden geleden

Oh en de billen goed drogen met een hydrofiel voor je de volgende luier dichtmaakt. En het bovenste randje omvouwen zodat het doorlucht.

3 maanden geleden

Mijn zoontje kreeg ook rode billetjes van de doekjes van Huggies. Daar ben ik toen direct mee gestopt. Ik gebruik nu de doekjes van Naif. Voor jouw kindje kun je even proberen wat werkt. In het ziekenhuis gebruikten wij gaasjes met olie toen hij een lelijk plekje had op z’n billetjes, dus je zou eventueel watjes kunnen gebruiken en dan olie van Neutral oid.

3 maanden geleden

Zou lekker schoonmaken met water/washand zonder dingen erin en droogmaken met hydrofiele doek en zink zalf erop.

3 maanden geleden

Je kan ook maizena gebruiken inplaats van alle andere crèmes met parfum etc

3 maanden geleden

Bepanthen Baby werkt hier goed, ons zoontje had warmteuitslag op z'n buik en de dag erop was het weg.

3 maanden geleden

Niet teveel zalf smeren!! Juist een klein beetje wat je er goed in smeert

3 maanden geleden

Ik had dat ook tot bloedens aan toe ik stopte met billendoekjes alleen water en washand en was met 24 uur al heel stuk beter. Ik zou alle producten die je gebuikt ff checken als dit niet werkt kijken of het aan de luier ligt en anders aan de zalf. En sws snel verschonen zodat de urine of poep in de wond zit.