6 Reacties

4 maanden geleden

Niet schuldig voelen lieve mama 😘 Je kindje word ook groot met flesvoeding! Je hebt het geprobeerd en ik kan me goed voorstellen dat flesvoeding makkelijker is met nog een ander kindje. Uiteindelijk moet je ook voor gemak kiezen 😄 Het is al pittig genoeg toch?

4 maanden geleden

Ik begrijp je 100%. In de zwangerschap al getwijfeld maar toch begonnen met borstvoeding omdat ik graag wilde dat m’n kindje colostrum kreeg met de instelling ik zie wel voor hoelang. Nu na 1 week heb ik toch besloten om af te bouwen puur voor gemak daar ik ook een dreumes van 1,5 heb rondrennen. Ik heb me ook schuldig gevoeld tegen over m’n zoontje maar een vriendin van mij zei: hij zal het je niet kwalijk nemen later, het zal hem niet uitmaken Happy mama is happy baby. Doen waar je je goed bij voelt❤️

4 maanden geleden

Reactie op inge!!!

Ik begrijp je 100%. In de zwangerschap al getwijfeld maar toch begonnen met ...
Beide is helemaal goed en altijd al gezegd en toch schuldig voelen... gek is dat. Maar juist omdat ik voor de eerste wel de tijd etc ervoor had, hij is nu 3 en kan zichzelf echt wel goed bezig houden, snap dat het met eentje van 1.5 nog lastiger kan zijn 😅 Wil het nog eennpaar weken in ieder geval volhouden

4 maanden geleden

Ooh totaal geen reden je hier schuldig over te voelen. Heb je ooit iemand horen zeggen; belachelijk mijn moeder gaf me maar kort borstvoeding en mijn broer 2 jaar? Nope, omdat babies ook prima groot worden op kunstvoeding. Ik geloof in happy mommy happy baby (en kind). Als jij tegen heug en meug dit wil doorzetten en daardoor minder aandacht hebt voor je andere kindje en gestresst raakt richting je baby on ‘fouten te maken’ zoals je het zelf noemt, is dat echt veel meer van invloed op de kindjes dan door minder lang borstvoeding te geven. Ik heb mijn dochter 3 maanden borstvoeding te geven en ik merkte dat ik met flesvoeding veel makkelijker op een schema kwam. Als borstvoedende mama ben je namelijk niet alleen melk. Je bent ook een speen en een knuffel zoals je zelf al zegg e. Dat onderscheid is gewoon veel duidelijker met flesvoeding.

4 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Ooh totaal geen reden je hier schuldig over te voelen. Heb je ooit iemand h ...
Ja vooral dat laatste.. als dat allemaal niet alleen mijn verantwoordelijkheid is, is het makkelijker voor mijn man om ook eens troost te zijn ipv dat daar perse een borst voor gebruikt moet worden. Dacht dat ik daar juist de fout in maakte maar is dus normaal😜

4 maanden geleden

Ik doe dit ook al hoor. Dus voel je echt niet schuldig! Je mag mega trots zijn dat je borstvoeding geeft! Ik ga zelf evalueren rond n maand waar ik dan sta. Gaat t goed dan gaan we door, merk ik dat t voor mij mentaal te zwaar wordt dan gaan we afbouwen en wel n klein voorraadje tussendoor kolven als er te veel stuwing is. (Dat doe ik nu ook al ivm overproductie) Luister goed naar jezelf! Niets is fout! Behalve jezelf te verkiezen, want een blije moeder betekent ook een blij en voldaan kind😍