26 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Anouk_21
Bij ons was 1 jaar net een vervelende leeftijd om haar te brengen. We merkt ...
Ja precies nou hij is net die verlatings angst voorbij maar kan soms nog wel jammeren als ik weg ga of m'n partner maar is vrij snel ook weer over. Het scheelt dat z'n nichtje ook daar zit die kent die al
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
En ik denk dat jullie instelling ook erg zal helpen… het is makkelijk gezeg ...
Mee eens! Tot nu toe heb ik een heel makkelijk kind maar ben zelf ook vrij nuchter. Maar die hormonen helpen niet mee 😆🫣
4 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Mee eens! Tot nu toe heb ik een heel makkelijk kind maar ben zelf ook vrij ...
Haha nee dat snap ik helemaal, het is ook makkelijk gezegd. Ik heb zelf nu al buikpijn dat ik m’n kindje straks in november ook weg moet brengen 😅
Ook al weet ik dat ze het helemaal goed gaat hebben daar 🤷🏼♀️
4 maanden geleden
Als eerste; wat fijn dat je zoontje eindelijk naar opvang kan gaan! Die wachttijden zijn geen grap tegenwoordig 🥴
Zelf heb ik jaren in de kinderopvang gewerkt en toch toen ik onze dochter met 4,5 maand voor het eerst wegbracht heb ik mega gehuild! Ik vond het zoooo spannend! Nu is ze ruim 2 en oh wat heeft ze het naar haar zin!! Tuurlijk er zijn altijd momenten dat ze niet wil gaan of een beetje verlegen is als we daar aankomem, maar als ik later op de dag dan de foto's of filmpjes zie, zie ik altijd een kind dat onwijs aan het genieten is. De mate waarin ze daar kan spelen of leert, daar kan ik als ouder niet tegenop. Soms zegt ze dingen of zingt ze liedjes waarvan ik denk hè dat heb je niet van mij. Zo onwijs leuk om te zien dat ze dat ook mee naar huis neemt.
Ons moet ik haar speen & knuffel meegeven + reservekleding. Maar dat gaan de leidsters je echt allemaal vertellen.
Als het goed is krijg je een intakegesprek met de mentor van je kindje. Stel daar al je vragen, daar zijn ze voor.
Wij hadden 3 wenmomenten, elke keer een beetje langer. En als ze naar de volgende groep gaan krijgen ze weer 3 wenmomenten.
En als laatste, wat andere dames ook typen: GENIET ERVAN! Geniet van het feit dat jij op die momenten even je handen vrij heb, even makkelijk zelfs iets kan doen of juist even helemaal niks.
Ik ben zoooo blij met de 2 opvang dagen voor onze dochter. Dat zijn mijn oplaaddagen. 😊😘
4 maanden geleden
Thnx allemaal voor de fijne reacties! Ik heb vrijdag een kennismaking als ik niet aan het bevallen ben 🤣❤️