10 Reacties
23 dagen geleden
Ik snap je twijfels heel goed. Op de site van thuisarts.nl staat: Vanaf het moment dat je verkouden bent, kun je anderen al besmetten. Dit kan tot ongeveer 5 weken daarna.
Je kindje is gevaccineerd dus het zou niet heel erg moeten zijn denk ik dan? Maar ik ben geen medici.. ik zou toch even je eigen huisarts bellen bijvoorbeeld en advies vragen, of misschien het CB?
23 dagen geleden
Ik snap je twijfel maar ik zou je er niet al te druk om maken. Heel eerlijk; je hebt een kindje van 3 jaar, die gaat misschien ook naar de opvang en zal van alles mee naar huis nemen. Ik zou de ouders instrueren dat je je er niet prettig bij voelt als je nichtje over de baby heen gaat hangen. Maar echt je andere kindje (en familie) zo’n feest ontnemen vanuit angst voor iets waar je geen controle over hebt. Tsja voor mij zou dat niet goed voelen.
Maar volg vooral juist je eigen gevoel hierin!
23 dagen geleden
Snap je bezorgdheid wel hoor. Maar ik begrijp uit je bericht dat een huisarts heeft gezegd dat als het nichtje kinkhoest heeft/had, het nu niet meer besmettelijk zou zijn.
Op basis daarvan zou ik wel gewoon gaan en er een leuke avond van maken. Wellicht zorgen dat het kindje niet vlak boven je baby gaat hangen etc, maar meer niet.
23 dagen geleden
Persoonlijk zou ik het risico wel durven nemen, gezien de vaccinatie + misschien wordt ze niet aangestoken + misschien is je nichtje niet meer besmettelijk + misschien heeft ze helemaal geen kinkhoest.
Maar als je het eng vind en daar super gespannen zit en bij ieder hoesje van je stoel wil springen (ik overdrijf he) wordt daar ook niemand blij van dus kun je het misschien beter niet doen.
Kun je niet het 'beste' van beide werelden proberen? Een gaat met 3j naar de sinterklaas viering, een blijft thuis met baby?
Aan de andere kant loop je dan alsnog een risico dat de partner die naar Sinterklaas gaat en je 3jarige aangestoken worden en het meenemen naar je baby, maar dan voeg je wel weer 1 stapje veiligheid toe. Dan is het namelijk misschien geen kinkhoest + misschien niet besmettelijk + misschien wordt je 3j niet aangestoken + misschien steekt die je baby niet aan + vaccinatie.
23 dagen geleden
Tegen mijn uitgerekende datum kreeg mijn man kinkhoest (alleen in zijn kindertijd gevaccineerd), Het is dat ik zwanger was anders werd hij er nooit op getest. Gelukkig omdat ik gevaccineerd was mocht hij ons kleine gewoon vast houden. Hij zou voldoende beschermd moeten zijn. Wat ik hier mee wil zeggen er lopen meer mensen rond met kinkhoest dan dat jij denkt ook lichte hoestjes van volwassen. Op het RIVM kan je lezen hoe lang iemand besmettelijk blijft. Als je baby & kind gevaccineerd is kan je het risico nemen,anders zou ik zorgen voor oppas van je baby. Uit voorzorg.
23 dagen geleden
Ik zou het persoonlijk ook niet riskeren. Als het kn zou ik het vermijden. Ik hen nu een dochterje van bijna 5 maanden met waarschijnlijk het rs virus. Ze is er heel ziek van. Als ik dat zou kunnen verkomen door mensen die verkouden zijn te mijden had ik het er graag voor over. Tuurlijk kan je het ook oplopen Als je het niet weet. Dat is hier ook het geval geweest. Maar als mensen in onsze omgeving verkouden zijn houd ik ze graag op afstand.
23 dagen geleden
Het is inderdaad niet meer besmettelijk, dus ik zou het wel doen. Ik zou alleen je nichtje niet de baby laten vasthouden.