Hi allemaal!
Ik lees hier graag mee en zie ontzettend veel topics over slapen, ritme en wakkertijden. Het begint mij te duizelen!
Veel zie ik met een ritme waarbij er op vaste tijden voeding wordt gegeven en vaste tijden dutjes. Mijn vraag is: leg je je baby dan wakker te bed? Ga je die eerst in diepe slaap wiegen/wandelen/wat ook maar werkt?
Ik heb geen ritme, behalve dat we hier iedere dag om 7.00 opstaan en met een voeding beginnen, we bieden 6 flessen overdag aan en de laatste is rond de klok van 23.00. Ze drinkt niet altijd alles op, maar dat hoeft ook niet.
Baby slaapt te pas en te onpas, ‘s nachts gaat supergoed, komt 1x in de nacht voor de 7e fles en is over het algemeen een tevreden meisje, huilt weinig. Bijna 7 weken en 3800 gram.
Ik wil gaan richting een ritme met dutjes doen, maar leg ik ze dan klaarwakker in bed? Is het de bedoeling dat ik haar in slaap help en dan daar uren mee kwijt ben? Nu doe ik maar wat overdag, soms slaapt ze in bed, soms in de wagen, ik heb beneden een mozesmandje waar ze in slaapt.. de ene x valt ze zelf in slaap, dan weer in mijn armen of bij mijn partner. Ook de dutjes zijn de ene x 30-45 mins, andere keer 2uur. Ik heb het idee dat ze nu te jong is om dit al te verwachten maar ik zie her en der toch ouders waarbij het wel lukt.
Ik ben op zoek naar ervaringen van anderen en dan met name hoe jullie babies op vast ritme slapen overdag. Bedankt!