16 Reacties
één maand geleden
Hier ook geen schema en inderdaad ook een wakkertijd van maximaal 2 uur. We letten vooral op de signalen dat hij moe begint te worden, zoals gapen, in zijn oogjes of over zijn oren wrijven en dan gaat hij naar bed. De ene keer slaapt hij dan een half uur, de andere keer 2 uur. Ligt er ook aan of hij de dag ervoor naar de opvang is geweest. Hij gaat tussen 18 en 19 naar bed, ook afhankelijk van hoe moe hij is. Hij krijgt dan rond 23 uur nog een laatste fles en dan slaapt hij vaak wel door tot 5 of 5 uur.
één maand geleden
Wij houden ook geen schema aan. Puur signalen van ons kindje zelf.
Momenteel:
8uur wakker en voeding
+/- 10uur slapen dan iets voor 12uur echt wakker moeten maken. 12uur voeding
+/- 14uur slapen dan iets voor 16uur wakker maken meestal. 16uur voeding
Dan heel soms doet ze een kleine dutje van 18uur tot 19uur. En om 20u krijgt ze een voeding. Rond 21uur gaat ze vaak slapen maar wil ze graag daarvoor nog even aan de borst drinken. En dan is het tegenwoordig tot de volgende morgen 8uur ☺️
Ben met borstvoeding aan het afbouwen alleen in de ochtend en avond nog de borst en eventueel de nachten mochten die er nog komen
één maand geleden
07:00 voeding
08:45-09:00 een slaapje tot 10:00
10:00 voeding
11:30 slaapje tot 14:00 (soms voed ik vlak voordat ze naar bed gaat nog een keer)
14:00 voeding
15:30/15:45 slaapje tot 17:00
17:00 voeding (deze voeding splitsen we op, eerst 75% van de fles en om 18:15 de rest)
18:30 naar bed
22:00 droomvoeding en dan zien we wel hoe laat ze komt. Vaak is het rond 02:30/03:00
Hopelijk heb je er wat aan! 🙏🏼
één maand geleden
Wij zijn nu net van 5 naar 4 slaapjes. De bedoeling is om naar 3 slaapjes te gaan aangezien hazenslaapjes hazenslaapjes instandhouden. Maar 3 slaapjes houdt hij echt nog niet vol. Hazenslaapjes duren hier 25 tot max 45min)
Ik kom gemiddeld op 14u slaap uit waarvan +/- 3u overdag.
6-7u wakker worden
8-9:00u hazenslaapje.
10-11u hazenslaapje.
12-13u hazenslaapje.
15-16u langere slaap van 1 tot 2 uur. Uiterlijk tot 17:30u dan maken we hem wakker.
+/-19:00 slapen
+/- 22:30 Droomvoeding
één maand geleden
Hier let ik op max 2 uur wakkertijd. Vaak komen we uit op in de ochtend 2/2,5 uur (startende tussen 08:15 en 09:00) en middag rond 13:00/13:30 nog eens twee iur en in de namiddag een half uurtje. Laatste dagen merken we eigenlijk dat hij de middag slechter slaapt en na een half uurtje wakker is, ik de m slaapregressie. Dus dan doen we hem na 1,5/2 uur wakkertijd terug in bed en ik wil hem in de ochtend max 11:00 wakkermaken.
één maand geleden
Ik lees hier allemaal babys die 2 uur kunnen slapen... En dat hazenslaapjes hazenslaapjes in stand houden. Maar wat doe je daar aan dan?
Hier borstvoeding op verzoek, maar dat is eigenlijk redelijk om de +-3 uur. Ik voed haar om 7 en kan haar dan terug in bed leggen. Vaak tot 9, soms tot 10. Dan speelt ze of gaat in de draagdoek. Na 2 uur ongeveer (soms eerder) vertoont ze slaap signalen en kan ik haar in bed leggen (wakker, valt zelfstandig in slaap). Als ik het eerder probeer is er geen beginnen aan. Dan gaat ze gewoon echt niet slapen. Dan slaapt ze 45 minuten exact. En dan weer 1,5 tot 2 uur wakker. Zo 3 hazenslaapjes op een dag. Tot 7 uur ongeveer, dan voed ze en slaapt ze tot half 5 tegenwoordig. En na voeden weer tot 7 en dan 9 of 10.
Geen enkele mogelijkheid haar langer te laten slapen overdag. Als ik haar laat liggen gaat ze op een gegeven moment huilen. Ook wiegen of zingen maakt geen verschil, even er uit en weer terug, ze weigert. Zelfs als ik aan het wandelen ben is het na 45 min wakker en echt niet meer slapen. Ze doet het er prima op, maar ben benieuwd als gezegd wordt dat de hazenslaapjes in stand houdt, wat je dan anders zou kunnen doen...
één maand geleden
Reactie op Voilà
Deze tips probeer ik aan te houden.
Hmm.. dankjewel. Maar dit helpt me ook niet echt behalve misschien eerder uit bed sochtends.
Ik zit maar op 3 slaapjes.
Zit meestal 2 uur tussen.
Geen avond voeding tussen 10 en 11.
Slaapt in de namiddag soms slecht maar wel als ik wandel (45 min dus)
Nachtvoeding alleen 1 rond 4 of half 5.
Ik kijk wel.. misschien ja de sprong beter.
één maand geleden
Reactie op barbzz
Ik lees hier allemaal babys die 2 uur kunnen slapen... En dat hazenslaapjes ...
Hier precies dezelfde situatie. Ben ook benieuwd.
één maand geleden
Reactie op Stroopwafels
Hier precies dezelfde situatie. Ben ook benieuwd.
Onze meid heeft tot 4 maanden alleen hazenslaapjes gedaan van Max 20min per keer of ze sliep helemaal niet overdag. En toen werd ze ‘s nachts ook om de 2/3uur wakker. En ineens sliep ze overdag 1a2 uur achter elkaar en dat 2x en ook ineens de nachten van +/- 21uur tot volgende morgen +/- 8uur.
Hoe dit ineens? geen idee 🤷🏼♀️ maar vind het heerlijk 🥰