21 Reacties
één maand geleden
Hey! Ik heb 2 dochters waarvan de jongste nu 9.5 week is. Ik herinnerde me ineens dat m'n oudste ongeveer het volgende schema had
S morgens wakker (tussen 7 en 9)
Na 2-3 uur (tussen 10 en 11) een slaapje van een uurtje in de buggy of draagzak terwijl ik de hond uitlaat .
Smiddags een langere slaap die meestal rond 13/14 uur start.
En eind middag nog een uurtje slaap.
Vandaag geprobeerd het op deze manier een beetje te sturen en het werkte vandaag wel goed. Natuurlijk op deze leeftijd nog zeer wisselend. Zo was ze gisteren erg veel wakker met veel korte slaapjes tussendoor.
één maand geleden
Mijn zoontje is 10+2 en wij houden dit schema aan al sinds een aantal weekjes;
Wakker om 07:00 uur. Tussen 08:00 en 08:30 naar bed. Meestal slaapt die dan tot zijn volgende fles van 11:00. Dan weer naar bed tussen 12:00 en 12:30, slaapt die tot zijn volgende fles van 15:00. En dan gaat het door zoals hieronder. Volgende fles is om 19:00 en laatste tussen 22/23.
één maand geleden
Oef... Hier morgen 11 weken en nog niet echt een ritme. We houden de wakkertijd in de gaten. Meestal wel een flesje rond 7/11/15/18/00/4 maar kan ook opeens 10/12/14/17 zijn . En dan schuift alles op. Slaapjes in de draagdoek of draagzak. Soms kijkt hij gewoon een tijdje om zich heen in de draagdoek. Denk dat als ik een schema probeer op te leggen ik heel snel heel chagrijnig zou worden omdat het dan niet werkt of het schema in de knoei komt voor de rest van de dag. Ik hoop dat het voor jullie gaat werken!
één maand geleden
Mijn dochter is bijna 10 weken. Als ze wakker wordt voeding en daarna liggen of “spelen” onder de babygym. Evt tummytime. Als ze dit allemaal bij elkaar 1,5 wakker is geweest leggen we haar in de wagen of in bedje (altijd met slaapzakje). En dit herhaalt zich zo. Soms wordt ze te vroeg wakker, dan probeer ik even te rekken maar betekent t vaak wel dat ze wat eerder haar flesje krijgt. En dan herhaalt het zich weer opnieuw.
Samengevat: geen vaste tijden, maar een ritme op basis van wakkertijden.
één maand geleden
Reactie op Myfirst
Ik heb het idee dat het met borstvoeding geven ook moeilijker is om een goe ...
Ja, bij ons (geef ook bv) ook veel minder ritme nog! Bij mijn oudste had ik op een gegeven moment wel meer ritme.. Maar mn zoontje van 11 weken houdt nog heel verschillende tijden tussen de voedingen. En slaapjes gaan ook opeens veel minder goed overdag.. Korte hazenslaapjes helaas, hoop dat het door het sprongetje komt (hij is eerder geboren dus zit nu in sprongetje 2).
Maar ik vermoed dat er wel steeds wat meer ritme in komt, net zoals bij mn dochter. En op een gegeven moment als het werkleven weer begint, moet dat sowieso haha.
één maand geleden
Reactie op Charis91
Mijn zoontje is 10+2 en wij houden dit schema aan al sinds een aantal weekj ...
Heb je dan ook nog een nachtvoeding of slaapt hij door?
Mijn zoontje is nu 7,5 week, slaapjes overdag zijn nog vrij lastig (krampjes en reflux) en ‘s nachts vaak wel 1 of soms 2 voedingen, maak je m dan wakker om 7 uur als hij om 5 uur om een fles vraagt? Of stel je de voeding uit als hij eerder trek krijgt?
één maand geleden
Reactie op FrisseBerg206414
Heb je dan ook nog een nachtvoeding of slaapt hij door?
Mijn zoontje is nu ...
Hij slaapt snachts al door.
Maar toen die snachts nog wel kwam dan maakte ik een kleiner flesje. Lag er beetje aan hoelaat die kwam. Bijvoorbeeld om 4 uur gaf ik dan 90 cc. Als die om 5 uur kwam dan gaf ik meestal 60 cc en maakte ik hem wel rond 7 uur wakker. Of als het in het weekend was gaf ik 90 cc en dan liet ik hem slapen tot uurtje of 8 á 9. Dan is wel het schema een beetje om maarja dat trok ik dan later op de dag wel weer recht.
één maand geleden
Ik heb ook geen ritme. Ik geef voeding op verzoek en probeer een beetje op de wakkertijden te letten, maar niet heel strak. Wat ik wel standaard doe is een fles om 00:00 geven. Dat brengt wat rust in de nacht want dan komt ze zelf zo rond 04:00 en daarna rond 07:00/08:00. Dat brengt wat ritme aan in de nacht. Vindt ik zelf wel prettig voor als ik zometeen weer ga werken😊
één maand geleden
Reactie op Myfirst
Aan hoeveel uur slaap komt je kleine per dag? En slaapt je baby al door ‘s ...
Vannacht voor het eerst van 00.30 tot 6. Het is een tweeling dus echt een ritme is nog lastig want ze houden elkaar soms wakker en het is wat chaotisch. Maar probeer het er wel echt in te krijgen Ik denk dat ze ongeveer 6 u overdag slapen
één maand geleden
Ons dochtertje is morgen 10 weken nu sinds een paar dagen begint er redelijk ritme in te komen tussen 6 en 7 uur wordt ze wakker. En na ca.1,5 uur weer in dr bed. Ik kijk dan hoe lang ze wakker is en hou 3,5 a 4 uur tussen den voeding net hoe ze kommt of her valt Met het slapen. Door dit ritme kriegt ze ook tussen 18:00 en 19:00 de laatste fles. Snachts word ze vaak nog 1x wakker voor de fles soms om 1 uur andere keer om 4 uur. Om dan tussen 6 en 7 uur weer aan de dag te beginnen (als ik haar rond 23 uur wakker maak is ze helemaal van slag en slaapt ze de hele nacht heel slecht)
één maand geleden
Reactie op Myfirst
En hoe gaat het in de nacht dan? En verschillen haar dutjes dan steeds? Of ...
Ik merk dat ze in de ochtend een korter dutje doet en al na 3 uur komt voor de fles. Rond het middaguur een lange dut en dan redt ze de 4 uur ruim. In de namiddag weer een korter dutje en dan na 3 uur weer een fles. Dan leg ik haar rond 19/20u (afhankelijk van wakkertijd) boven in bed. Dan maak ik haar rond 23u wakker voor een fles (drinkt ze maar half) en slaapt ze tot ongeveer 3u, en vervolgens weer rond 7u.
Wij geven dus 6 flessen van 120cc.
één maand geleden
Wij worden tussen 6 en 7 wakker. Dan slaapt hij vrijwel direct weer en breng ik de oudsten naar school (hij slaapt dan gewoon door in maxi cosi. Tussen half9 en half 10 2de voeding en daarna een periode wakker (verschilt nog per dag hoelang) rond 12uur / 13uur weer een voeding. En naar bed. Dan rond 15uur en dan blijft hij beneden. Valt wel vaak eventjes in slaap maar is ook veel wakker al. En dan voed ik om 19uur. Dan gaat hij naar bed. Ene avond drinkt hij nog een hele poos en blijft onrustig. Dan valt hij rond 21uur pas in slaap en word tussen 6en 7 weer wakker. Andere avond valt hij zo in slaap en is hij weg. Dan meld hij zich ‘s nachts ook nog een keer rond 4uur.
Geen vast ritme maar toch een beetje richtlijnen door de dag. Ik geef wel borstvoeding.
één maand geleden
Reactie op Myfirst
Hoe leerde jullie je baby’s slaapjes koppelen? Want mijne slaapt overdag Ma ...
Hier ging dat eigenlijk vrij vanzelf. Ik leg hem altijd in zijn bedje. Vaak slaapt hij dan tot de volgende voeding. Maar er zitten ook dagen tussen dat hij wel eerder wakker word en niet meer slaapt..