29 Reacties

8 dagen geleden

Ik kan mijn dochter ook niet meer wegleggen en kan ze wilt ook niet meer in haar eigen bedje slapen overdag. Ook zij doet haar 3 slaapjes overdag op mij. Ik heb mij erbij neergelegd dat het nu zo is. CJG weet er ook van.. ene arts zei ja huilen hoort er bij.. en bedankt want sindsdien wilt ze overdag echt niet meer.. zodra ik haat neerleg is t huilen. Maar ook bij in slaap wiegen overdag huilt ze en vecht ze in mijn armen tegen de slaap. Ik heb wel gemerkt dat de wakkertijden niet opgaan voor mijn dochtertje.. zij is ook 3mnd nu. Vanochtend is ze dik 2u wakker geweest. Wanneer ik bij t eerste gaasje zou beginnen met wiegen gaat ze zich meer verzetten dan wanneer ik langer wacht. Ik hoop dat ze over een paar maanden zover is dat ze wel in haar bedje wilt. In de nacht na de nachtvoeding kan ik haar wakker terug leggen en valt ze zelf in slaap. Ze kan t wel.. maar overdag wilt ze gewoon niks missen.. ze is een beetje een adhd'er want stilzitten vind ze ook niks. Liggen in de kinderwagen is ook klaar.. mevr zit liever😅. Ik volg mee voor als iemand de gouden tip heeft!

8 dagen geleden

En in de wagen of draagzak?

8 dagen geleden

Waar moest je van het consultatiebureau mee stoppen dan? En wat adviseren ze om wel te doen? Heel benieuwd naar. Ik heb ongeveer hetzelfde. Hij slaapt tussen voedingen 2 keer 30/45 minuten (soms in bed, vaak op mij) en daartussen moet ik hem wel opnieuw in slaap helpen. Ook als hij aan zijn slaapje begint. Soms slaapt hij ook helemaal niet 😅 hij slaapt nog ingebakerd. 's avond na de laatste voeding van 23:00/00:00 kunnen we hem slaperig wegleggen maar overdag gaat dat niet.

8 dagen geleden

Reactie op Miepfer

Waar moest je van het consultatiebureau mee stoppen dan? En wat adviseren z ...
Ik zit er trouwens ook niet op te wachten om zo'n huilmethode te gebruiken, gaat ook echt totaal tegen mijn gevoel in. Hij huilt soms ook veel voor het in slaap vallen maar dat doet hij ook in mijn armen. Ik heb liever dat hij in mijn armen huilt dan alleen in bed. Maar ik vind het echt lastig dat het cb dit vaak wel adviseert om te doen.

8 dagen geleden

Leuk advies van het cb, maar zij zijn er niet bij als je baby het zo moeilijk heeft! Die baby's veranderen zoveel dat hij er vast niet slechter op wordt als je hem niet laat huilen in zijn bedje. Lijkt me eerder dat hij een hekel krijgt aan zijn bedje dan een zogenaamd slechte gewoonte bij jou. Volg je gevoel zou ik zeggen. Slaapjes van 45 min zijn prima hoor, hij krijgt 's nachts genoeg slaap (klinkt heerlijk trouwens!) dus die heeft gewoon minder nodig overdag. Kan je hem laten slapen in een draagdoek of draagzak en dan met je peuter verder misschien?

8 dagen geleden

Reactie op Miepfer

Waar moest je van het consultatiebureau mee stoppen dan? En wat adviseren z ...
Moest hem maar leren in zijn bedje slapen en dan na 5,10,15,20 minuten even gaan troosten.. maar dat werkt werkt alleen maar tegen. Vind ze echt te jong voor deze techniek, ze kunnen zich nog niet zelf troosten zover ik weet 🥺

8 dagen geleden

Reactie op Lindsay222

Leuk advies van het cb, maar zij zijn er niet bij als je baby het zo moeili ...
Ja vind ik ook. Hij huilt zelfs in mijn armen dus naar mijn idee gaat hij door een lastige periode.. Draagdoek is misschien wel een goed idee, ga ik eens aanschaffen en proberen 😊

8 dagen geleden

Ik denk ook dat hij wat last begint te krijgen van zijn tandjes.. kwijlt enorm veel, wilt alles in zijn mond stoppen en bijten.

8 dagen geleden

Reactie op Lindsay222

Leuk advies van het cb, maar zij zijn er niet bij als je baby het zo moeili ...
Ik deel deze mening. Bij mij zij CB juist, gewoon accepteren als je kindje aangeeft om minder te slapen, hooguit met 1 slaapje trainen met bijvoorbeeld shushpat methode. Ik was zoveel bezig met slaaptrainen omdat ons kindje maar soms 9 of 11 uur sliep IN TOTAAL.. met jouw nachten zou het denk ik echt geen probleem moeten zijn als er gewoon 3 korte slaapjes zijn (op jou) hier gaan alle slaapjes overdag in de draagzak overigens. Jouw kindje kan heel goed aangeven wat hij/zij zelf nodig heeft (zei CB tegen mij)

8 dagen geleden

Reactie op AnnevdB1991

Ik deel deze mening. Bij mij zij CB juist, gewoon accepteren als je kindje ...
Kan overigens ook vervroegde slaapregressie zijn he met 3 maanden dat je 'm nu niet meer weg kan leggen. Maar weet je nooit natuurlijk, wellicht komt het gewoon weer goed. Veel succes. Goed naar je moedergevoel luisteren

8 dagen geleden

Ik zou het boek ‘zachte nachten’ aanraden en de podcast ‘Liefde van een moeder’. Ik probeer echt los te laten wat ik nu doe of dat problemen maakt voor in de toekomst. Alle kinderen slapen uiteindelijk en slapen ooit door. Ik probeer juist zoveel mogelijk verbinding te maken en veiligheid te bieden en tussendoor oefen ik echt wel met haar op bed of in de wagen te laten slapen. De ene dag gaat dat makkelijk, de andere dag slaapt ze zowat de hele dag in de draagzak. Go with the flow!

8 dagen geleden

Probeer pas neer te leggen als je je kindje echt moet vermaken. Dan zijn ze goed moe. Gapen kan ook een signaal van verveling zijn bijvoorbeeld

8 dagen geleden

Reactie op SilvanaBobMilouNoah

Moest hem maar leren in zijn bedje slapen en dan na 5,10,15,20 minuten even ...
Voor deze methode is hij echt nog te jong! Dit zou je later altijd kunnen proberen (ik ben hier ook niet van), maar voor een kindje van 4 maanden raden ze dit echt af

8 dagen geleden

Heel herkenbaar, helaas ook het advies van het Cjg wat zo tegen je gevoel in gaat. Hier lukt het alleen in haar cosleeper als ik er nog eventjes naast ga liggen. Zodra ik haar wegleg gaat ze huilen, tot ze ziet dat ik er naast kruip, dan houdt ze gelijk op. Vaak kan ik dan na een kwartiertje wel opstaan als ze goed weg is. Slaapjes op mij accepteer ik ook heel vaak toch maar gewoon, al is dit vaak onhandig (mijn man kan aan de staat van het huishouden zien waar onze dochter geslapen heeft 😅😬) . Onder het motto de dagen zijn lang maar de jaren gaan snel probeer ik er ook maar van te genieten. Het klinkt al alsof je het super doet en alsof je kleintje best voldoende slaap krijgt ☺️.

7 dagen geleden

Reactie op SilvanaBobMilouNoah

Ja vind ik ook. Hij huilt zelfs in mijn armen dus naar mijn idee gaat hij d ...
Draagdoek werkt hier heel goed als ik ook even tijd wil met de peuter. Baby slaapt ook alleen op mij. Hij heeft sinds 3 weken wel dat hij even 5 minuten max keihard huilt en schopt en alles voordat hij overdag slaapt (op mij of partner) maar ik denk dat het een stukje prikkelverwerking is, hij heeft het echt even nodig om in slaap te vallen.

7 dagen geleden

Reactie op Mandyr91

Voor deze methode is hij echt nog te jong! Dit zou je later altijd kunnen p ...
Ik heb ook zo'n papier meegekregen met deze methode erop toen mijn zoon 5.5 week oud was.... Weet je ook door wie dit wordt afgeraden? Ik vond het zo'n raar advies toen al, heb er ook niks mee gedaan

7 dagen geleden

Ach gewoon blijven oefenen en anders lekker in de kinderwagen of draagzak laten slapen. Doe ik ook hoor. Bij de oudste ook gedaan. Allebei wilden ze voor de 4 a 5 maanden niet in hun eigen bedje slapen overdag. Bij de jongste weet ik dan nog niet hoe lang het gaat duren voordat hij in z’n eigen bedje slaapt overdag, maar dat komt vast goed. En elke keer er naartoe gaan en troosten… ik heb hier ook nog een peuter rondlopen, ik kan niet iedere keer naar boven om de jongste te troosten. Waarom moeten we perse een baby in bedje laten slapen? Komt vast goed. Er is geen een 18 jarige die nog hulp nodig moet hebben met slapen 😉

7 dagen geleden

Hier gaat ons zoontje na de fles van 19.00 naar bed (cosleeper) dan geef ik hem om 23.00 uur nog droom voeding en slaapt hij soms wel -soms niet door tot 6 uur, verder in de ochtend (kort) slaapt hij in de kinderwagen (eigenlijk al van begin af zo aangewend) dan na de fles van 11 uur weer in de co sleeper ( Lange slaap tot 14.30) en smiddags ook in de kinderwagen. Verder eigelijk van begin af aangewend dat hij overal mee naar toe gaat en slaapt dus gewoon hoe en waar het hem uit komt. Heb zelf ook wel Moeten leren loslaten en denken slapen kan overal.

7 dagen geleden

Reactie op Miepfer

Ik heb ook zo'n papier meegekregen met deze methode erop toen mijn zoon 5.5 ...
Als je googled, lees je dat het voor stress kan zorgen bij het kind, ook schijnt het niet goed te zijn voor de hechting en ontwikkeling. Ik heb mezelf er niet veel over ingelezen hoor, omdat ik mezelf er sowieso niet prettig bij voel een baby'tje zo lang te laten huilen

7 dagen geleden

Reactie op femke91

Hier gaat ons zoontje na de fles van 19.00 naar bed (cosleeper) dan geef ik ...
Jaa als we weggaan slaapt hij makkelijk in de kinderwagen en auto maakt hem allemaal niet uit. Ik had me er ook eigenlijk bij neergelegd dat het overdag gewoon niet in bed was. Maar door t consultatiebureau ga je toch weer twijfelen of je t wel goed doet..