Hallo allemaal! Ons zoontje van nu 3 maanden slaapt al weken echt fantastisch in de nacht. Krijgt rond 20:00 de laatste fles, wieg ik erna in slaap en kan ik slapend wegleggen tot de volgende ochtend 08:00 of later.
Totaal niet te klagen dus!
Alleen overdag slapen is hopeloos.. al vanaf het begin. Op dit moment doet hij 4 dutjes per dag van hooguit 45 minuten.
Voorheen kon ik hem na het slaap wiegen zo weg leggen ( niet in bed maar wel beneden)
Sinds 2 weken kan ik hem niet eens meer wegleggen, slaapt hij alleen op mijn arm overdag en duurt super lang voordat hij slaapt met veel gescheld, gehuil en geschreeuw voor dat die in slaap valt.
Onder het motto 'slaaptrainen' ben ik gisteren begonnen met hem leren in bed te slapen maar hij schreeuwt zo hard dat hij bijna spuugd in bed ervan.. vind ik gewoon zielig en wil ik niet doen, gaat tegen mijn gevoel in.
Vandaag bij het consultatiebureau geweest en die gaven aan dat ik hier echt mee moest stoppen omdat ik er op deze manier een gewoonte van maak en hij eraan went.
Nu is mijn vraag hebben jullie andere tips of manieren hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik heb er geen probleem mee als hij beneden zou slapen overdag, denk maar zo vanaf 1 jaar doen ze toch nog maar 1 of 2 dutjes overdag.
Maar ik heb nog een peuter van 4 rondrennen ( met een zeldzaam syndroom) dus die heeft ook haar zorg en aandacht nodig waar ik nu niet goed aan toe kom.
Zelf had ik er geen probleem mee zolang hij de nachten gewoon wel door blijft slapen in zijn eigen bedje. Hij is nog zo klein en dit is ons laatste kindje dus ergens geniet ik wel van het knuffelen 🥺
Maar vind het gewoon lastig tegenover mijn dochtertje. In de auto of maxi cosi valt hij trouwens wel zo vanzelf in slaap.