11 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou de Puckababy proberen! Doet hier wonderen, 16 dagen oud nu en slaapt perfect daarmee.

3 maanden geleden

Heb je de 4s methode gezien? Misschien is dat wat om met wat hulp in het eigen bedje in slaap te vallen. Helpt bij ons! Wij hebben een fijn ritme: 07.00 uur voeding, 10.00 en 11.00 een deelvoeding, 14.00 een voeding, 17.00 en 18.00 een deelvoeding, 22.00 voeding, 01.00 voeding en 04.00 voeding. Overdag zorgen we wel echt dat we dat ritme aanhouden (en hij komt sowieso zelf ritmisch op verzoek, los van de deelvoedingen), in de nacht doen we het echt op verzoek. Dus hopelijk steeds langere stretches slaap naarmate hij ouder wordt. Maar ook hier no pressure. Ik geef borstvoeding trouwens. Verder, wij houden de wakkertijden aan, wat voor onze zoon 1 a 1,5 uur is. Als we thuis zijn proberen we hem in bed te hebben voor de 1,5 uur middels de 4S methodiek (moet je ff googelen). We doen dan de gordijnen dicht. Maar ook prima als hij overdag in de box slaapt en ik laat hem ‘‘s nachts ook nog geregeld bij ons in bed liggen na het voeden. Denk dat het belangrijk is om een goede balans te houden tussen een schema/methodiek volgen en de behoeftes van je kindje te volgen. Ze zijn nog zo klein en hebben nou eenmaal ook contact naps nodig. Dit is hoe wij het doen en we zijn absoluut geen guru’s en ook bij ons zijn er vaker mindere nachten (jengelen tussen voedingen door, krampjes) dan goede nachten. Ik kan nog niet zeggen of ons ritme echt leidt tot langere slaapjes in de nacht, omdat we het pas net doen. Succes!! 🤗

3 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Heb je de 4s methode gezien? Misschien is dat wat om met wat hulp in het ei ...
We hebben trouwens de slaapzak van love to dream. Ik vond die puckababy erg duur en bij deze kun je geleidelijk afbouwen met afritsbare mouwtjes.

3 maanden geleden

We hebben trouwens de slaapzak van love to dream. Ik vond die puckababy erg ...
10 euro op vinted! :) Nieuw zijn ze erg duur inderdaad

3 maanden geleden

We hebben trouwens de slaapzak van love to dream. Ik vond die puckababy erg ...
Bedankt voor je reactie! Ik ga die 4s methode eens checken. We gebruiken het love to dream inbaker zakje in de nacht! Die werkt top, dan slaat ze zichzelf in ieder geval niet wakker ;). Misschien ook maar overdag proberen... Al moet je die op een gegeven moment natuurlijk afbouwen

3 maanden geleden

Heb je de 4s methode gezien? Misschien is dat wat om met wat hulp in het ei ...
Wat is een deelvoeding? 😬

3 maanden geleden

Reactie op KnarfW

10 euro op vinted! :) Nieuw zijn ze erg duur inderdaad
Ik wil zoiets dan meteen in huis hebben dus was te ongeduldig 😜

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Wat is een deelvoeding? 😬
Voila! Wij hebben al onze info van deze site slaaptipsvoorbabys.nl. Ze verkopen een slaapgids en die hebben we! Heel uitgebreid en handig.

3 maanden geleden

Voila! Wij hebben al onze info van deze site slaaptipsvoorbabys.nl. Ze verk ...
Aah ja ik had het zelf natuurlijk ook ff kunnen Googlen 🫣😅 Thanks!

3 maanden geleden

Voila! Wij hebben al onze info van deze site slaaptipsvoorbabys.nl. Ze verk ...
Maar kun jij er dan een uur tussen laten zitten? Als ik hier de fles halverwege weghaal zet 'ie de boel op stelten 😅

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Maar kun jij er dan een uur tussen laten zitten? Als ik hier de fles halver ...
Ja kan wel als ik het speentje geef! Maar ik doe eerder 70-70 dus dan heeft hij toch een ruime hoeveelheid gedronken. Onze zoon valt ook vaak in slaap tijdens het voeden. Normaal doe ik m’n best hem wakker te houden maar bij die deelvoedingen niet. Hij drinkt dan ook zo’n 15 min aan de borst en dan is het zo een uur later met een slaapje erbij :-)